Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) 1.6 VXR (L08), VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) 1.3 CDTI (L08), VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) 1.3 CDTI (L08), VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) 1.7 CDTI (L08) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – VAUXHALL CORSA Mk III (D) (L_8). Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Yleispuhdistussuihke
Kuparitahna
Torx-kärkihylsy T30
Hylsyavain nro 32
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Vasara
Sorkkarauta
Kuminuija
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – VAUXHALL CORSA Mk III (D) (L_8). AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä VAUXHALL CORSA Mk III (D) (L_8) autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: pyöränlaakerit – VAUXHALL CORSA Mk III (D) (L_8). Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VAUXHALL CORSA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa VAUXHALL CORSA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    VAUXHALL CORSA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. VAUXHALL CORSA Mk III (D) (L_8)
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VAUXHALL CORSA -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa VAUXHALL CORSA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista jarrurummun kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VAUXHALL CORSA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita jarrurummun kiinnikkeet Käytä Torx-avainta T30. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto VAUXHALL CORSA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita jarrurumpu.
    Vaihto: pyöränlaakerit – VAUXHALL CORSA Mk III (D) (L_8). Vinkki:
    Tarkista jarrurummun kunto. Vaihda tarvittaessa.
  8. Vaihe 9
    VAUXHALL CORSA -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita navan laakerin suojus. Käytä sorkkarautaa. Käytä vasaraa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – VAUXHALL CORSA Mk III (D) (L_8). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Joissakin autoissa ei ole pyörän pölysuojia.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit VAUXHALL CORSA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita pyörännavan akselimutteri Käytä hylsyä nro 32. Käytä kierreleuan väännintä.
  10. Vaihe 11
    VAUXHALL CORSA Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota kiinnitysmutteri.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VAUXHALL CORSA -autoon
    Irroita navan lisäksi myös laakerit, sillä ne ovat tiiviitä osia
  12. Vaihe 13
    VAUXHALL CORSA -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VAUXHALL CORSA -autoon - vinkkejä
    Asenna uusi pyörännapa laakereineen.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset VAUXHALL CORSA -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna kiinnitysmutteri.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat VAUXHALL Corsa Mk3 (D) Hatchback (S07) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) 1.2 (L08) - vaihto nõuanded
    Kuinka kunnostaa ohjauspyörä | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Corsa D 1.2 i 16V (L08) - vaihtovinkit
    Mitä tehdä, jos ABS-valo syttyy | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) 1.3 CDTI (L08) Takapyörän laakeri vaihto-opas
    3 asiaa, jotka on hyvä tietää ennen kesärenkaiden ostamista | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Corsa D vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka pestä auto talvella | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille VAUXHALL-malleille