Milloin vaihtaa Termostaatti ALFA ROMEO 156 -autossa
Osakategorian Termostaatti, jäähdytysneste suositeltu vaihtoväli: 50000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
ALFA ROMEO 156 (932) 1.6 16V T.SPARK (932A4), ALFA ROMEO 156 (932) 2.0 16V T.SPARK (932A21__), ALFA ROMEO 156 (932) 1.8 16V T.SPARK (932.A3100), ALFA ROMEO 156 (932) 2.0 16V T.SPARK (932A2), ALFA ROMEO 156 (932) 1.8 16V T.SPARK (932.A3), ALFA ROMEO 156 (932) 1.6 16V T.SPARK (932.A4, 932.A4100) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Työkalut
Vaihto: termostaatti – ALFA ROMEO 156 (932). Työkalut, joita saatat tarvita:
Yleispuhdistussuihke
Elektroniikan puhdistusspray
Tiivisteaine
Momenttiavain
Hylsyavain nro 7
Hylsyavain nro 13
Torx-kärkihylsy T40
Kiintolenkkiavain
Tiivistekaavin
Tasapäinen ruuvimeisseli
Suppilo
Clic-R-letkupihdit
Nestesäiliö
Sorkkarauta
Mikrokuitupyyhe
Lokasuojan suojapeite
Vaihto: termostaatti – ALFA ROMEO 156 (932). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Tarkista jäähdytysnesteen kunto aina, kun vaihdat termostaattia. Vaihda jäähdytysneste tarvittaessa.
  • Huom! Kaikki työ ALFA ROMEO 156 (932) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihto seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Termostaatti ALFA ROMEO 156 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kierrä jäähdytysnestesäiliön korkki irti.
  2. Vaihe 4
    Nosta autoa käyttämällä autonostinta tai aseta se rasvamontun päälle.
    Vaihe 5
    Kuinka vaihtaa ALFA ROMEO 156 -auton Termostaatti – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ota valmiiksi säiliö nesteitä varten esille.
  3. Vaihe 6
    ALFA ROMEO 156 Termostaatti vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota jäähdytysnesteputken pidike. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  4. Vaihe 7
    Vaihtaa Termostaatti itse ALFA ROMEO 156 -autoon
    Irrota jäähdytysnesteletku.
    Vaihto: termostaatti – ALFA ROMEO 156 (932). AUTODOCin vinkki:
    Varo! Jäähdytysneste voi vuotaa ulos jäähdytysputkista ja termostaatin kotelosta.
  5. Vaihe 8
    Kuinka poistaa ALFA ROMEO 156 -auton Termostaatti - helposti seurattavat online-ohjeet
    Tyhjennä jäähdytysneste moottorista.
    Vaihto: termostaatti – ALFA ROMEO 156 (932). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Varo! Jäähdytysneste voi olla hyvin kuumaa.Käytä hanskoja välttääksesi kuumalle nesteelle altistumisen.Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.Odota, kunnes jäähdytysneste on valunut täysin ulos tyhjennysreiästä.
  6. Vaihe 9
    Kuinka vaihtaa Termostaatti ALFA ROMEO 156 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kiinnitä jäähdytysnesteletku.
  7. Vaihe 10
    Yhdistä jäähdytysnesteputken pidike.
    Vaihe 11
    Laske autoa.
    Vaihe 12
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Termostaatti-osien vaihto ALFA ROMEO 156 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa moottorin suojakannen kiinnikkeet irti. Käytä Torx-avainta T40. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 13
    ALFA ROMEO 156 -auton Termostaatti: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota öljysäiliön korkki.
  9. Vaihe 14
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Termostaatti ALFA ROMEO 156 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita öljynsuodattimen suojus.
  10. Vaihe 15
    ALFA ROMEO 156 Termostaatti vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita konepelti.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: termostaatti – ALFA ROMEO 156 (932). Älä käytä liikaa voimaa osaa irrottaessasi, koska se voi vahingoittaa sitä.
  11. Vaihe 16
    Vaihtaa Termostaatti itse ALFA ROMEO 156 -autoon
    Asenna öljynsuodattimen suojus paikoilleen.
  12. Vaihe 17
    ALFA ROMEO 156 -auton Termostaatti: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Kiristä öljysäiliön korkki.
  13. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Termostaatti ALFA ROMEO 156 -autoon - vinkkejä
    Irrota PCV-venttiilin letku oikealta puolelta moottorin suojakannesta. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  14. Vaihe 19
    Vaiheittaiset suositukset ALFA ROMEO 156 -auton Termostaatti-osien tee se itse -vaihtoon
    Peitä PCV-venttiilin reikä mikrokuituliinalla, jotta järjestelmän sisään ei pääse likaa ja vieraita osia.
  15. Vaihe 20
    Tee se itse -vaihto: ALFA ROMEO 156 (932) 2.0 16V T.SPARK 2002 -auton Termostaatti - online-opas
    Irrota ilmamäärämittarin liitin.
  16. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Termostaatti ALFA ROMEO 156 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota ilmamassamittarin johdot. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  17. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa ALFA ROMEO 156 -auton Termostaatti – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa ilmansuodattimen kumikurkun pidike ja kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  18. Vaihe 23
    ALFA ROMEO 156 Termostaatti vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota ilmansuodattimen kumikurkku ilmansuodattimen kotelosta.
  19. Vaihe 24
    Vaihtaa Termostaatti itse ALFA ROMEO 156 -autoon
    Suojaa kaasuläpän runko mikrokuituliinalla, jotta järjestelmään ei pääse pölyä ja likaa.
  20. Vaihe 25
    Kuinka poistaa ALFA ROMEO 156 -auton Termostaatti - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita suodatin suodattimen kotelosta.
  21. Vaihe 26
    Kuinka vaihtaa Termostaatti ALFA ROMEO 156 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ota valmiiksi säiliö nesteitä varten esille.
  22. Vaihe 27
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Termostaatti-osien vaihto ALFA ROMEO 156 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota jäähdytysnesteen lämpötila-anturin liitin.
  23. Vaihe 28
    ALFA ROMEO 156 -auton Termostaatti: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Löysää jäähdytysnesteletkun kiristin. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  24. Vaihe 29
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Termostaatti ALFA ROMEO 156 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota jäähdytysnesteletku.
    Vaihto: termostaatti – ALFA ROMEO 156 (932). Vinkki:
    Varo! Jäähdytysneste voi vuotaa ulos jäähdytysputkista ja termostaatin kotelosta.
  25. Vaihe 30
    ALFA ROMEO 156 Termostaatti vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Löysää jäähdytysnesteletkun kiristin. Käytä hylsyä nro 7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  26. Vaihe 31
    Vaihtaa Termostaatti itse ALFA ROMEO 156 -autoon
    Irrota jäähdytysnesteletku.
    Vaihto: termostaatti – ALFA ROMEO 156 (932). AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Varo! Jäähdytysneste voi vuotaa ulos jäähdytysputkista ja termostaatin kotelosta.
  27. Vaihe 32
    ALFA ROMEO 156 -auton Termostaatti: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Löysää jäähdytysnesteletkun kiristin. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  28. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa Termostaatti ALFA ROMEO 156 -autoon - vinkkejä
    Irrota jäähdytysnesteletku.
    Vaihto: termostaatti – ALFA ROMEO 156 (932). AUTODOCin vinkki:
    Varo! Jäähdytysneste voi vuotaa ulos jäähdytysputkista ja termostaatin kotelosta.
  29. Vaihe 34
    Vaiheittaiset suositukset ALFA ROMEO 156 -auton Termostaatti-osien tee se itse -vaihtoon
    Löysää jäähdytysnesteletkun kiristin. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  30. Vaihe 35
    Tee se itse -vaihto: ALFA ROMEO 156 (932) 2.0 16V T.SPARK 2002 -auton Termostaatti - online-opas
    Irrota jäähdytysnesteletku.
    Vaihto: termostaatti – ALFA ROMEO 156 (932). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Varo! Jäähdytysneste voi vuotaa ulos jäähdytysputkista ja termostaatin kotelosta.
  31. Vaihe 36
    Kuinka vaihtaa Termostaatti ALFA ROMEO 156 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kierrä termostaatin kotelon kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  32. Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa ALFA ROMEO 156 -auton Termostaatti – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Poista termostaatin kotelo yhdessä termostaatin kanssa. Käytä sorkkarautaa.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: termostaatti – ALFA ROMEO 156 (932). Älä käytä liikaa voimaa, jotta osa ei vahingoitu irrottaessasi sitä.
  33. Vaihe 38
    ALFA ROMEO 156 Termostaatti vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista termostaatin kotelon asennuskohdat. Käytä tiivistekaavinta. Käytä yleispuhdistussprayta.
  34. Vaihe 39
    Käsittele termostaatin kotelon asennusjalusta. Käytä tiivistysainetta.
    Vaihe 40
    Vaihtaa Termostaatti itse ALFA ROMEO 156 -autoon
    Asenna uusi termostaatin kotelo yhdessä termostaatin kanssa.
  35. Vaihe 41
    Kuinka poistaa ALFA ROMEO 156 -auton Termostaatti - helposti seurattavat online-ohjeet
    Kiristä termostaatin kotelon kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 11 Nm vääntömomentilla.
  36. Vaihe 42
    Kuinka vaihtaa Termostaatti ALFA ROMEO 156 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kiinnitä jäähdytysnesteletku.
  37. Vaihe 43
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Termostaatti-osien vaihto ALFA ROMEO 156 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kiinnitä jäähdytysnesteletkun kiristin. Käytä hylsyä nro 7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  38. Vaihe 44
    ALFA ROMEO 156 -auton Termostaatti: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kiinnitä jäähdytysnesteletku.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat ALFA ROMEO 156 Sedan (932) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata ALFA ROMEO 156 (932) Termostaatti itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
ALFA ROMEO 156 (932) Termostaatti vaihtaminen - online-opas
ALFA ROMEO 156 (932) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Termostaatin ALFA ROMEO 156 (932) 2.0 16V T.SPARK - vaihto nõuanded
    3 asiaa, jotka on hyvä tietää ennen kesärenkaiden ostamista | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Termostaatti jäähdytysneste Alfa Romeo 156 932 1.9 JTD (932.A2B00, 932.A2C00) - vaihtovinkit
    Tunkin kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - ALFA ROMEO 156 (932) 1.6 16V T.SPARK (932.A4, 932.A4100) Termostaatin vaihto-opas
    5 yleisintä jarrujen korjausvirhettä | AUTODOCin vinkit
  • Termostaatti jäähdytysneste Alfa Romeo 156 932 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka kiillottaa renkaat | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille ALFA ROMEO-malleille