Milloin vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja NISSAN NOTE -autossa
Osakategorian Vesipumppu + jakohihnasarja suositeltu vaihtoväli: 70000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
NISSAN Note (E11, NE11) 1.5 dCi, NISSAN Note (E11, NE11) 1.5 dCi Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Vesipumppu + Jakohihnasarja Note (E11, NE11) -malliin ja muihin NISSAN-malleihin
Työkalut
Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – NISSAN NOTE (E11). Työkalut, joita saatat tarvita:
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Tiivisteaine
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 10
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 16
Kuusiokolokärki nro H6.
Hylsyavain nro 8
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro E14
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 18
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Suppilo
Nestesäiliö
Tiivistekaavin
Clic-R-letkupihdit
Pitkät taivutetut kärkipihdit
Kiinnikkeiden irrotustyökalu
Moottorin ajoitustyökalusarja
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – NISSAN NOTE (E11). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Noudata aina osan valmistajan antamia ehtoja, suosituksia ja vaatimuksia.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – NISSAN NOTE (E11). Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja NISSAN NOTE -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Ruuvaa auton akun liitäntänapojen kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  2. Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa NISSAN NOTE -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota akun liitäntänavat.
  3. Vaihe 5
    NISSAN NOTE Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kierrä jäähdytysnestesäiliön korkki irti.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse NISSAN NOTE -autoon
    Tue pyörät kiiloilla.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa NISSAN NOTE -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  6. Vaihe 8
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 9
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja NISSAN NOTE -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – NISSAN NOTE (E11). Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  7. Vaihe 10
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto NISSAN NOTE -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota pyörä.
  8. Vaihe 11
    NISSAN NOTE -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota pyörän kaaren suoja. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  9. Vaihe 12
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja NISSAN NOTE -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita polttoainesuodattimen jalan kiinnityspultit. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 13
    NISSAN NOTE Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita polttoainesuodattimen pidike.
  11. Vaihe 14
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse NISSAN NOTE -autoon
    Irroita polttoainesuodattimen jalan kiinnityspultit. Käytä yhdistelmäavainta nro 10.
  12. Vaihe 15
    NISSAN NOTE -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita polttoainesuodattimen pidike.
  13. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja NISSAN NOTE -autoon - vinkkejä
    Siirrä moniurahihnan kiristyspyörä sivuun. Käytä yhdistelmäavainta nro 16.
  14. Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset NISSAN NOTE -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota moniurahihna.
  15. Vaihe 18
    Palauta kirityspyörä sen alkuperäiseen asentoonsa. Käytä yhdistelmäavainta nro 16.
    Vaihe 19
    Tee se itse -vaihto: NISSAN Note (E11, NE11) 1.6 2011 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Tue alikehys. Käytä vaihteistonostinta.
  16. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja NISSAN NOTE -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista alikehyksen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  17. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa NISSAN NOTE -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kierrä irti alikehyksen vahvistuslevyn kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  18. Vaihe 22
    NISSAN NOTE Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Avaa apurungon kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  19. Vaihe 23
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse NISSAN NOTE -autoon
    Poista tuki alikehyksen alta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – NISSAN NOTE (E11). Laske vaihteistonostin tasaisesti, ilman nykäyksiä, jotta komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
  20. Vaihe 24
    Kuinka poistaa NISSAN NOTE -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Kierrä irti yläkuolokohdan ajoitustapin kiinnike. Käytä hylsyä nro E14. Käytä kiintolenkkiavainta.
  21. Vaihe 25
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja NISSAN NOTE -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Asenna kampiakselin hammaspyörän lukitustyökalu tehtaan merkkien mukaan. Käytä moottorin ajoitustyökalusarjaa.
  22. Vaihe 26
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto NISSAN NOTE -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kierrä irti kampiakselin hihnapyörän kiinnike. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  23. Vaihe 27
    NISSAN NOTE -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota kampiakselin hihnapyörä.
  24. Vaihe 28
    Kierrä kampiakselin hihnapyörän kiinnike kiinni. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Vaihe 29
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja NISSAN NOTE -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Poista kampiakselin hammaspyörän lukitustyökalu.
  25. Vaihe 30
    NISSAN NOTE Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota alempi jakopään kotelo.
  26. Vaihe 31
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse NISSAN NOTE -autoon
    Tue moottori öljypannun alueella. Käytä vaihteistonostinta.
  27. Vaihe 32
    NISSAN NOTE -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Ruuvaa moottorin tukikumin ylempi kiinnike irti. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  28. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja NISSAN NOTE -autoon - vinkkejä
    Irrota moottorin tukikumin yläosa.
  29. Vaihe 34
    Vaiheittaiset suositukset NISSAN NOTE -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota ylempi jakopään kotelo.
  30. Vaihe 35
    Tee se itse -vaihto: NISSAN Note (E11, NE11) 1.6 2011 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Poista moottorin kannakkeen kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 10. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  31. Vaihe 36
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja NISSAN NOTE -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Poista moottorin kiinnike.
  32. Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa NISSAN NOTE -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kierrä kampiakselin hammaspyörä. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Huomio!
    Männän tulisi olla yläkuolokohdassa (YKK).
  33. Vaihe 38
    NISSAN NOTE Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Asenna kampiakselin hammaspyörän lukitustyökalu tehtaan merkkien mukaan. Käytä moottorin ajoitustyökalusarjaa.
  34. Vaihe 39
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse NISSAN NOTE -autoon
    Tee merkki kampiakselin hammaspyörään.
  35. Vaihe 40
    Kuinka poistaa NISSAN NOTE -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna nokka-akselin hihnapyörän lukitustyökalu tehtaan merkkien mukaan. Käytä moottorin ajoitustyökalusarjaa.
  36. Vaihe 41
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja NISSAN NOTE -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Tee merkki nokka-akselin hammaspyörään.
  37. Vaihe 42
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto NISSAN NOTE -autoon - lataa kuvitettu opas
    Löysää jakohihnan kiristinpyörän kiinnikettä. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä kuusiokoloavainta nro H6.
  38. Vaihe 43
    NISSAN NOTE -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vedä sivuun jakohihnan kiristinpyörä.
  39. Vaihe 44
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja NISSAN NOTE -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota jakohihna.
  40. Vaihe 45
    Palauta kirityspyörä sen alkuperäiseen asentoonsa.
    Vaihe 46
    NISSAN NOTE Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota jakohihnan kiristinpyörä.
  41. Vaihe 47
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse NISSAN NOTE -autoon
    Kierrä irti keskimmäisen jakopään kotelon kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 8. Käytä kiintolenkkiavainta.
  42. Vaihe 48
    NISSAN NOTE -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Kierrä irti moniurahihnan kiristysrullan kiinnike. Käytä yhdistelmäavainta nro 13.
  43. Vaihe 49
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja NISSAN NOTE -autoon - vinkkejä
    Irrota moniurahihnan kiristysrulla.
  44. Vaihe 50
    Vaiheittaiset suositukset NISSAN NOTE -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Poista keskimmäinen jakopään kotelo.
  45. Vaihe 51
    Tee se itse -vaihto: NISSAN Note (E11, NE11) 1.6 2011 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Irrota alemman jäähdytysnesteputken kiristin. Käytä pitkiä taivutettuja kärkipihtejä.
  46. Vaihe 52
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja NISSAN NOTE -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Ota valmiiksi säiliö nesteitä varten esille.
  47. Vaihe 53
    Kuinka vaihtaa NISSAN NOTE -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota alempi jäähdytysnesteputki.
  48. Vaihe 54
    NISSAN NOTE Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Tyhjennä jäähdytysneste moottorista.
    Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – NISSAN NOTE (E11). Ammattilaiset suosittelevat:
    Varo! Jäähdytysneste voi olla hyvin kuumaa.Käytä hanskoja välttääksesi kuumalle nesteelle altistumisen.Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
  49. Vaihe 55
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse NISSAN NOTE -autoon
    Kiinnitä alempi jäähdytysnesteputki.
  50. Vaihe 56
    Kuinka poistaa NISSAN NOTE -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Kiinnitä alemman jäähdytysnesteputken kiristin. Käytä clic-R-letkupihtejä.
  51. Vaihe 57
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja NISSAN NOTE -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä irti vesipumpun kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 8. Käytä kiintolenkkiavainta.
  52. Vaihe 58
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto NISSAN NOTE -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota vesipumppu.
    Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – NISSAN NOTE (E11). Vinkki:
    Varo! Jäähdytysneste voi tulla ulos vesipumpun kanavista ja rungosta.
  53. Vaihe 59
    NISSAN NOTE -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista vesipumpun kiinnityspaikka. Käytä tiivistekaavinta.
  54. Vaihe 60
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja NISSAN NOTE -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Käsittele kiinnityspultit. Käytä tiivistysainetta.
  55. Vaihe 61
    NISSAN NOTE Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Asenna vesipumpun tiiviste.
  56. Vaihe 62
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse NISSAN NOTE -autoon
    Asenna uusi vesipumppu.
  57. Vaihe 63
    NISSAN NOTE -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Kiristä vesipumpun kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 8. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 12 Nm vääntömomentilla.
  58. Vaihe 64
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja NISSAN NOTE -autoon - vinkkejä
    Asenna keskimmäinen jakopään kotelo.
  59. Vaihe 65
    Vaiheittaiset suositukset NISSAN NOTE -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Kierrä kiinni keskimmäisen jakopään kotelon kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 8. Käytä kiintolenkkiavainta.
  60. Vaihe 66
    Tee se itse -vaihto: NISSAN Note (E11, NE11) 1.6 2011 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Käsittele kiinnityspultti. Käytä tiivistysainetta.
  61. Vaihe 67
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja NISSAN NOTE -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna jakohihnan kiristinpyörä.
  62. Vaihe 68
    Kuinka vaihtaa NISSAN NOTE -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna uusi jakohihna tehtaan merkkien mukaan.
    Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – NISSAN NOTE (E11). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Ole varovainen, ettet vahingoita jakohihnaa.
  63. Vaihe 69
    NISSAN NOTE Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Säädä jakohihnan kireys liikuttamalla kiristinpyörää. Käytä kuusiokoloavainta nro H6.
    Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – NISSAN NOTE (E11). AUTODOC suosittelee:
    Varmista, että jakohihna on oikein kiristetty.
  64. Vaihe 70
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse NISSAN NOTE -autoon
    Kierrä kiinni jakohihnan kiristinpyörän kiinnike. Käytä yhdistelmäavainta nro 13.
  65. Vaihe 71
    Kuinka poistaa NISSAN NOTE -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Poista nokka-akselin hihnapyörän lukitustyökalu.
  66. Vaihe 72
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja NISSAN NOTE -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Poista kampiakselin hammaspyörän lukitustyökalu.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat NISSAN Note I (E11, NE11) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata NISSAN Note (E11, NE11) Vesipumppu + Jakohihnasarja itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
NISSAN Note (E11, NE11) Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihtaminen - online-opas
NISSAN Note (E11, NE11) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jakohihna ja vesipumppu NISSAN Note (E11, NE11) 1.6 - vaihto nõuanded
    Venttiilikopan kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Jakohihna ja vesipumppu Nissan Note e11 1.4 - vaihtovinkit
    Kuinka poistaa ruoste | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - NISSAN Note (E11, NE11) 1.5 dCi Jakohihna ja vesipumppu vaihto-opas
    Jarrusatuloiden kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Jakohihna ja vesipumppu Nissan Note e11 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 virhettä moottoria pestäessä | AUTODOCin vinkit