Milloin vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autossa
Osakategorian Vesipumppu + jakohihnasarja suositeltu vaihtoväli: 70000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.4 16V Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Vesipumppu + Jakohihnasarja Golf IV Hatchback (1J1) -malliin ja muihin VW-malleihin
Työkalut
Vaihto: vesipumppu + jakohihnasarja – VW GOLF IV (1J1). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Yleispuhdistussuihke
Tiivisteaine
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 16
Kuusiokolokärki nro H6.
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 15
Hylsyavain nro 16
12-kulmainen hylsy nro 21
Kiintolenkkiavain
Moottorin ajoitustyökalusarja
Yleiskäyttöinen hihnapyörän pidin
Suppilo
Nestesäiliö
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Mikrokuitupyyhe
Lokasuojan suojapeite
Vaihto: vesipumppu + jakohihnasarja – VW GOLF IV (1J1). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Noudata aina osan valmistajan antamia ehtoja, suosituksia ja vaatimuksia.
  • Huom! Kaikki työ VW GOLF IV (1J1) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Poista suojakansi.
  2. Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa auton akun liitäntänapojen kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  3. Vaihe 5
    VW GOLF Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota akun liitäntänavat.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse VW GOLF -autoon
    Irrota PCV-venttiilin letku oikealta puolelta moottorin suojakannesta.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita konepelti.
    Vaihto: vesipumppu + jakohihnasarja – VW GOLF IV (1J1). Vinkki:
    Nosta moottorin suojakantta niin, että pidät yhtä aikaa sen kahdesta reunasta kiinni.Älä käytä liiallista voimaa, kun irrotat osan. Muutoin voit vaurioittaa sitä.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Suojaa kaasuläpän runko mikrokuituliinalla, jotta järjestelmään ei pääse pölyä ja likaa.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto VW GOLF -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota ylemmän jakopään kotelon kiinnikkeet.
  8. Vaihe 10
    VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota ylempi jakopään kotelo.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kierrä jäähdytysnestesäiliön korkki irti.
  10. Vaihe 12
    Nosta autoa käyttämällä autonostinta tai aseta se rasvamontun päälle.
    Vaihe 13
    VW GOLF Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Ota valmiiksi säiliö nesteitä varten esille.
  11. Vaihe 14
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse VW GOLF -autoon
    Avaa jäähdytysnesteen tyhjennyshana.
  12. Vaihe 15
    VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Tyhjennä jäähdytysneste moottorista.
    AUTODOC suosittelee:
    Varo! Jäähdytysneste voi olla hyvin kuumaa.Käytä hanskoja välttääksesi kuumalle nesteelle altistumisen.Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
  13. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon - vinkkejä
    Siirrä moniurahihnan kiristyspyörä sivuun. Käytä yhdistelmäavainta nro 16.
  14. Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota moniurahihna.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.6 16V 2002 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Palauta kirityspyörä sen alkuperäiseen asentoonsa.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kierrä irti moniurahihnan kiristysrullan kiinnike. Käytä yhdistelmäavainta nro 16.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota moniurahihnan kiristysrulla.
  18. Vaihe 21
    VW GOLF Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kierrä irti kampiakselin hihnapyörän kiinnike. Käytä 12-kulmaista hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  19. Vaihe 22
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse VW GOLF -autoon
    Irrota kampiakselin hihnapyörä.
  20. Vaihe 23
    Kuinka poistaa VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Kierrä kampiakselin hihnapyörän kiinnike kiinni. Käytä 12-kulmaista hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  21. Vaihe 24
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä irti alemman jakopään kotelon kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  22. Vaihe 25
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto VW GOLF -autoon - lataa kuvitettu opas
    Avaa alemman jakopään kotelon klipsit. Käytä sorkkarautaa.
  23. Vaihe 26
    VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota alempi jakopään kotelo.
  24. Vaihe 27
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kierrä kampiakselin hammaspyörä. Käytä 12-kulmaista hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Huomio!
    Männän tulisi olla yläkuolokohdassa (YKK).
  25. Vaihe 28
    VW GOLF Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Asenna nokka-akselin hihnapyörän lukitustyökalu tehtaan merkkien mukaan. Käytä moottorin ajoitustyökalusarjaa.
  26. Vaihe 29
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse VW GOLF -autoon
    Tue moottori öljypannun alueella. Käytä vaihteistonostinta.
  27. Vaihe 30
    VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista moottorintuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  28. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon - vinkkejä
    Irrota jäähdytysnesteputken kannatin.
  29. Vaihe 32
    Vaiheittaiset suositukset VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Ruuvaa moottorin tukikumin ylempi kiinnike irti. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  30. Vaihe 33
    Tee se itse -vaihto: VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.6 16V 2002 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Irrota kiinnitysruuvit.
  31. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista moottorintuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  32. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Poista moottorin kannakkeen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  33. Vaihe 36
    VW GOLF Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota kiinnitysruuvit.
  34. Vaihe 37
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse VW GOLF -autoon
    Poista moottorin kiinnike.
  35. Vaihe 38
    Kuinka poistaa VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Tee merkki kampiakselin hammaspyörään.
  36. Vaihe 39
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Tee merkki nokka-akselin hammaspyörään.
  37. Vaihe 40
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto VW GOLF -autoon - lataa kuvitettu opas
    Tee merkki jakohihnaan.
  38. Vaihe 41
    VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Löysää jakohihnan kiristinpyörän kiinnikettä. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä kuusiokoloavainta nro H6.
  39. Vaihe 42
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota jakohihnan kiristinpyörä.
  40. Vaihe 43
    VW GOLF Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota jakohihna.
  41. Vaihe 44
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse VW GOLF -autoon
    Puhdista jakohihnan ohjainrullan kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  42. Vaihe 45
    VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Kierrä irti jakohihnan ohjainrullan kiinnike. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  43. Vaihe 46
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon - vinkkejä
    Irrota jakohihnan ohjainrulla kiinnityspaikasta.
  44. Vaihe 47
    Vaiheittaiset suositukset VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Kierrä irti jakohihnan ohjainrullan kannatin integroidulla hihnapyörällä. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  45. Vaihe 48
    Tee se itse -vaihto: VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.6 16V 2002 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Poista jakohihnan ohjainrullan kannatin integroidulla hihnapyörällä.
  46. Vaihe 49
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tee merkki nokka-akselin hammaspyörään. Tee merkki jakohihnaan.
  47. Vaihe 50
    Kuinka vaihtaa VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota jakohihnan kiristinpyörä. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  48. Vaihe 51
    VW GOLF Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota jakohihna.
  49. Vaihe 52
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse VW GOLF -autoon
    Kierrä irti jakopään sivukotelon kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  50. Vaihe 53
    Kuinka poistaa VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Poista jakopään sivukotelo.
  51. Vaihe 54
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä irti vesipumpun kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  52. Vaihe 55
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto VW GOLF -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota vesipumppu.
    Vaihto: vesipumppu + jakohihnasarja – VW GOLF IV (1J1). AUTODOCin vinkki:
    Varo! Jäähdytysneste voi tulla ulos vesipumpun kanavista ja rungosta.
  53. Vaihe 56
    VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista vesipumpun kiinnityspaikka. Käytä yleispuhdistussprayta.
  54. Vaihe 57
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Käsittele vesipumpun kiinnityspaikka. Käytä tiivistysainetta.
  55. Vaihe 58
    VW GOLF Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Asenna vesipumpun tiiviste.
  56. Vaihe 59
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse VW GOLF -autoon
    Asenna uusi vesipumppu.
  57. Vaihe 60
    VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna jakopään sivukotelo.
  58. Vaihe 61
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon - vinkkejä
    Kierrä vesipumpun kiinnikkeet kiinni. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  59. Vaihe 62
    Vaiheittaiset suositukset VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Kiristä vesipumpun kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 20 Nm vääntömomentilla.
  60. Vaihe 63
    Tee se itse -vaihto: VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.6 16V 2002 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Kierrä kiinni jakopään sivukotelon kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  61. Vaihe 64
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna uusi jakohihna tehtaan merkkien mukaan.
    Vaihto: vesipumppu + jakohihnasarja – VW GOLF IV (1J1). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Ole varovainen, ettet vahingoita jakohihnaa.
  62. Vaihe 65
    Kuinka vaihtaa VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käsittele kiinnityspultti. Käytä tiivistysainetta.
  63. Vaihe 66
    VW GOLF Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Asenna jakohihnan kiristinpyörä. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  64. Vaihe 67
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse VW GOLF -autoon
    Käsittele kiinnityspultti. Käytä tiivistysainetta.
  65. Vaihe 68
    Kuinka poistaa VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna jakohihnan ohjainrulla.
  66. Vaihe 69
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kiristä jakohihnan ohjainrullan kiinnike. Käytä hylsyä nro 15. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 25 Nm vääntömomentilla.
  67. Vaihe 70
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto VW GOLF -autoon - lataa kuvitettu opas
    Käsittele kiinnityspultti. Käytä tiivistysainetta.
  68. Vaihe 71
    VW GOLF -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna jakohihnan ohjainrullan kannatin integroidulla hihnapyörällä.
  69. Vaihe 72
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja VW GOLF -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kiristä jakohihnan ohjainrullan kannatin integroidulla hihnapyörällä. Käytä hylsyä nro 16. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 50 Nm vääntömomentilla.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW Golf IV Hatchback (1J1) Vesipumppu + Jakohihnasarja itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW Golf IV Hatchback (1J1) Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihtaminen - online-opas
VW Golf IV Hatchback (1J1) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jakohihna ja vesipumppu VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.6 16V - vaihto nõuanded
    5 yleisintä syytä, miksi autosi vinkuu | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Jakohihna ja vesipumppu Golf 4 1.4 16V - vaihtovinkit
    Kuinka kiillottaa vanha moottorikoppa kiiltäväksi | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VW Golf IV Hatchback (1J1) 1.6 Jakohihna ja vesipumppu vaihto-opas
    5 yleisintä virhettä auton osia ostettaessa
  • Jakohihna ja vesipumppu Golf 4 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka korjata tuulilasin särö tai halkeama | AUTODOCin vinkit