Takaisin aiheisiin

Dpf p2002 vikakoodi TOYOTA AVENSIS StW (T25)

@user_2296332
03.03.2024 15:34
Jäsen
Hei tietäjät!


Dpf juuri vaihdettu avensis 2.2d 177hp 2007 tojotaan. Dpf pönttö mallia kamoka ja samalla paineen ero tunnistin joka alkuperäinen purkuosa. Meinasin viedä piuhaan pöntön nollaukseen vaan yllättäen toimi noin 300km kunnes vikavalo ja mode limp tila päälle koneen lämmetessä noin puoleen normilämmöstä lämpömittarin mukaan. Keskikulutus on 8.7 joten vikaa siinä on.

Noissa denson polttoaineen syötön  vehkeissä se suutinkohtainen koodaus vaatinee autosähköön erikoistuneen liikkeen ja ainakin 1000e ,jotta yhden viallisen suuttimen löytää ja korjaa…se kertaa 4 ompi jo 2krt auton arvo jne…

Mikä tuon paine ero tunnistimen noissa rikkoo??

Turbon ongelma? 

Joku muu anturiko?

Esim. Pakokaasun lämpöanturin sekoilu.

Dpf joka irrotettiin (olikin nopee ja näppärä homma muuten) mallia original ja tukossa ei kuitenkaan  ollut kovin öljyinen ja vielä varmaan pestävissä…asensin tuon kamokan kunnes keksin miten pesen jos tarvetta tuon tukkosen version. Kaasu tuli kyllä herkemmäksi uudella loukulla huomasin.

Tiheä regenerointi uudellakin suotimella johtuu mistä? Suutinvikaako?

Ohjelmiston koodaustako pyytää ja nollausta uuden asentamisen jälkeen?

Kun ajoneuvon sammuttaa pelaa hetken ja ahtaa ok. Turbo ongelmaako? Ahtopaineen tai juuttuvasiipisen jumitusta?

Ei öljyinen imupuoli turbossa kurkkasin ja vaihdoin ilmansuotimen samalla uuteen orkkis malliin.

Jos jollakin saittilaisella ajokissa oireet samankaltaiset ja syy selvisi otan tiedon nöyrästi vastaan.

Kiitos!


Aloitettu

03.03.24

Uusin vastaus

08.03.24

Vastausta

1

Katselukertaa

770

  • @user_2296332
    08.03.2024 22:36
    Jäsen
    No niin, testattiin boschin testerillä, suuttimien ym. Antureiden toimintaa tovi. Nokipolton lämpötila ei riittävän korkea oli tulos.
    Loppupäätelmä oli,jotta pakopaine nousee ja auto koittaa  regeneroida mikä siis ok. Kuitenkin  koska lisäsuutin eli suutin joka syöttää lisäpolttoainetta nokipolton lämpötilan nostamiseksi (Denso 23710-26012) ilmeisesti ei toimi eli  hiukkasloukun poltto ei nouse toivottuun lämpötilaan. Suutin ei siis sumuta polton aikana kuten kuuluu. Syy voi olla myös egr ohjelmoinnissa tai katalysaattorissa ettei lämpö riitä nokipolttoon.
    Tilasin osan josta toyota huolto pyyteli 940e käytettynä hintaan 40e euroopasta, koska merkkiliike ei osaa löytänyt suomesta.
    Katotaas miten vaikuttaa jahka osa saapuu. Myös pakopaineanturi meni tilaukseen...sama homma marmoritiskillä...tilasin 180tkm ajetusta senkin edullisemmin.
    Jatketaan taas ,kun osat saapuu.
Autodoc CLUB App icon
Aika vaihtaa osia? Saat vielä parempia tarjouksia sovelluksessamme.
Skannaa QR-koodi AUTODOC CLUB -sovellus
SCAN ME