Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.4 TDCi, FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.3, FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.3, FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.6 16V, FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.25 16V, FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.25 16V, FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.6 TDCi, FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) ST150 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takaiskunvaimentimen kiinnikkeet FORD FIESTA 5 -merkkiseen autoon [OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa jousijalan tukilaakeri taakse Ford Fiesta V JH JD-autoon – vaihto-ohje
Työkalut
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Ford Fiesta V JH JD. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 15
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Ford Fiesta V JH JD. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Vaihdon työvaiheet ovat samat takajousituksen oikealle ja vasemmalle iskunvaimentimen kiinnikkeelle.
  • Takajoustintukien molemmat kiinnikkeet täytyy vaihtaa yhtäaikaisesti.
  • Käytä asennuksessa ainoastaan uusia pultteja ja muttereita.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Ford Fiesta V JH JD. Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD FIESTA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa FORD FIESTA -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 3
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    FORD FIESTA Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Ford Fiesta V JH JD
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse FORD FIESTA -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa FORD FIESTA -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Tue takajousituksen palkkia. Käytä vaihteistonostinta.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD FIESTA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto FORD FIESTA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita iskunvaimentimen alaosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 9
    Irrota kiinnityspultti.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Ford Fiesta V JH JD. AUTODOC suosittelee:
    Pidä iskunvaimentimesta kiinni, kun irrotat kiinnityyspultteja, jotta vältät loukkaantumiset.
    Vaihe 10
    FORD FIESTA -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita iskunvaimentimen yläosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri FORD FIESTA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita iskunvaimennin.
  10. Vaihe 12
    FORD FIESTA Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen yläpään kiinnike. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse FORD FIESTA -autoon
    Irroita iskunvaimentimen yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi.
  12. Vaihe 14
    FORD FIESTA -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Ford Fiesta V JH JD. AUTODOCin vinkki:
    Tarkasta iskunvaimentimen pölysuojan ja pohjaanlyöntikumin kunto. Vaihda tarvittaessa.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD FIESTA -autoon - vinkkejä
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset FORD FIESTA -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna kiinnike, suojakumi ja joustonrajoitin iskunvaimentimeen.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.3 2005 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Kiristä iskunvaimentimen yläpään kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 25 Nm vääntömomentilla.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) Jousijalan Tukilaakeri itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) Jousijalan Tukilaakeri vaihtaminen - online-opas
FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.3 - vaihto nõuanded
    Mitä tehdä, jos TPMS-valo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarin yläpään laakeri Ford Fiesta Mk5 1.4 TDCi - vaihtovinkit
    Miten avata auto ilman avaimia | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD Fiesta Mk5 Hatchback (JH1, JD1, JH3, JD3) 1.4 16V Iskarin yläpää vaihto-opas
    5 yleisintä virhettä autonpesussa | AUTODOCin vinkit
  • Kääntölaakeri Ford Fiesta Mk5 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka säästää rahaa auton osia ostaessa