Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD Tourneo Custom V362 Bussi (F3) 2.2 TDCi, FORD Tourneo Custom V362 Bussi (F3) 2.2 TDCi, FORD Tourneo Custom V362 Bussi (F3) 2.2 TDCi, FORD Tourneo Custom V362 Bussi (F3) 2.0 EcoBlue, FORD Tourneo Custom V362 Bussi (F3) 2.0 EcoBlue, FORD Tourneo Custom V362 Bussi (F3) 2.0 EcoBlue Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Alapallonivel Tourneo Custom V362 Bussi (F3) -malliin ja muihin FORD-malleihin
Vaihtoehtoiset tuotteet
Kuinka vaihtaa Pallonivel Ford Tourneo Custom Bussi 2.2 TDCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pallonivel
Työkalut
Vaihto: alapallonivel – FORD TOURNEO CUSTOM Bus. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-spray
Yleispuhdistussuihke
Keraaminen tahna
Momenttiavain
8 mm:n hylsy
18 mm:n hylsy
19 mm:n hylsy
24 mm:n hylsy
36 mm:n hylsy
T50 Torx-kärkihylsy
21 mm:n vannehylsy
Hylsyavain tai sähkötyökalu kierrekiinnikkeiden poistamiseen/asentamiseen
T-väännin
Pistepuikko
Vasara
Kumivasara
Asennusrauta
Pitkäkärkiset pihdit
Teleskooppinen magneettinen poimintatyökalu
Pallonivelen ulosvedin
Lukkorengaspihdit
Pallonivelen ulosvedinsarja C-puristimella
Hydraulinen puristin
Vaihteistonostin tai toinen tunkki
Autonostin tai tunkki ja autopukkeja, lisäksi pyöräkiiloja
Vaihto: alapallonivel – FORD TOURNEO CUSTOM Bus. AUTODOC suosittelee:
  • Vasemman- ja oikeanpuoleisen pallonivelen vaihtomenettely on sama.
  • Huom! Kaikki työ FORD TOURNEO CUSTOM Bus -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihto seuraavasti:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Alapallonivel FORD Tourneo Custom -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Irrota pyörän keskikuppi.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa FORD Tourneo Custom -auton Alapallonivel – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyöränmutterit. Käytä 21 mm:n vannehylsyä. Käytä T-väännintä.
  3. Vaihe 4
    FORD Tourneo Custom Alapallonivel vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota sokkanaula, jolla akselin kiinnike on kiinni. Käytä asennusrautaa. Käytä pitkäkärkisiä pihtejä.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Alapallonivel itse FORD Tourneo Custom -autoon
    Irrota akselimutterin suojus.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa FORD Tourneo Custom -auton Alapallonivel - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista akselimutteri. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Alapallonivel FORD Tourneo Custom -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Löysää akselimutteri. Käytä 36 mm:n hylsyä. Käytä T-väännintä.
  7. Vaihe 8
    Nosta ajoneuvo ylös.
    Vaihto: alapallonivel – FORD TOURNEO CUSTOM Bus. Ammattilaiset suosittelevat:
    Jos käytät tunkkia, pysäköi auto kovalle tasaiselle alustalle.Tue auto lisäksi autopukeilla.
    Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alapallonivel-osien vaihto FORD Tourneo Custom -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kierrä pyöränmutterit irti.
    Varoitus!
    Loukkaantumisen välttämiseksi pitele pyörää ylhäällä, kun kierrät muttereita irti.
  8. Vaihe 10
    FORD Tourneo Custom -auton Alapallonivel: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota pyörä.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alapallonivel FORD Tourneo Custom -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kierrä akselimutteri irti. Käytä 36 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
  10. Vaihe 12
    FORD Tourneo Custom Alapallonivel vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota akselin aluslevy. Käytä teleskooppista magneettista poimintatyökalua.
  11. Vaihe 13
    Nosta jousituksen tukivarsi ylös. Käytä vaihteistonostinta tai vielä yhtä tunkkia.
  12. Vaihe 14
    FORD Tourneo Custom -auton Alapallonivel: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota vetoakseli olka-akselista. Käytä pistepuikkoa. Käytä vasaraa.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Alapallonivel FORD Tourneo Custom -autoon - vinkkejä
    Poista tuki jousituksen tukivarren alta.
    Vaihto: alapallonivel – FORD TOURNEO CUSTOM Bus. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Laske vaihteistonostin tai tunkki alas tasaisesti nykimättä sitä, jotta ajoneuvon kokoonpanot ja mekanismit eivät vaurioidu.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset FORD Tourneo Custom -auton Alapallonivel-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan yhdystangon joustintukeen. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: FORD Tourneo Custom -auton Alapallonivel - online-opas
    Kierrä irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan yhdystangon joustintukeen. Käytä 19 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Alapallonivel FORD Tourneo Custom -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota kallistuksenvakaajan yhdystanko joustintuesta.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa FORD Tourneo Custom -auton Alapallonivel – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota ABS-anturin johdot.
  18. Vaihe 20
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
  19. Vaihe 21
    Kierrä irti mutteri, joka yhdistää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä 19 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa FORD Tourneo Custom -auton Alapallonivel - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  21. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Alapallonivel FORD Tourneo Custom -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista ABS-anturin kiinnike. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
  22. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alapallonivel-osien vaihto FORD Tourneo Custom -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kierrä irti ABS-anturin kiinnike. Käytä 8 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
  23. Vaihe 25
    Irrota kiinnityspultti.
  24. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alapallonivel FORD Tourneo Custom -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota ABS-anturi.
  25. Vaihe 27
    Puhdista jarrusatulan pitimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
  26. Vaihe 28
    Kierrä irti jarrusatulan pitimen kiinnikkeet. Käytä 18 mm:n hylsyä. Käytä T-väännintä.
  27. Vaihe 29
    Irrota kiinnityspultit.
  28. Vaihe 30
    Irrota jarrusatula ja sen pidin.
    AUTODOCin asiantuntijasuositus:
    Sido jarrusatula jousitukseen tai koriin vaijerilla irrottamatta sitä jarruletkusta, jotta jarruputki ei pääse avautumaan.Varmista, että jarrusatula ei roiku jarruletkusta.Älä paina jarrupoljinta sen jälkeen, kun jarrusatula on irrotettu. Tämä voi aiheuttaa männän putoamisen ulos jarrusatulan aukosta, jolloin jarrunestettä vuotaa ulos ja ilmaa pääsee järjestelmään.
  29. Vaihe 31
    Vaiheittaiset suositukset FORD Tourneo Custom -auton Alapallonivel-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen jousituksen tukivarteen. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
  30. Vaihe 32
    Kierrä irti kiinnike, joka yhdistää pallonivelen tukivarteen. Käytä 24 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
  31. Vaihe 33
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta tai vielä yhtä tunkkia.
  32. Vaihe 34
    Irrota jousituksen tukivarsi pallonivelestä. Käytä pallonivelen ulosvedintä. Käytä asennusrautaa.
  33. Vaihe 35
    Puhdista joustintuen alempi kiinnike, joka yhdistää sen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
  34. Vaihe 36
    Kierrä irti joustintuen alempi kiinnike. Käytä 18 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
  35. Vaihe 37
    Irrota kiinnityspultti.
  36. Vaihe 38
    Irrota vetoakseli olka-akselista.
    Vaihto: alapallonivel – FORD TOURNEO CUSTOM Bus. Vinkki:
    Varmista, että vetoakseli ei roiku.
  37. Vaihe 39
    Irrota olka-akseli joustintuesta. Käytä kumivasaraa. Käytä vaihteistonostinta tai vielä yhtä tunkkia.
  38. Vaihe 40
    Irrota olka-akseli yhdessä pyörännavan kanssa.
  39. Vaihe 41
    Kierrä pyöränlaakerin kiinnikkeet irti. Käytä T50 Torx-kärkihylsyä. Käytä hylsyavainta.
  40. Vaihe 42
    Irrota kiinnityspultit. Käytä teleskooppista magneettista poimintatyökalua.
  41. Vaihe 43
    Irrota pyörännapa ja jarrulevy.
  42. Vaihe 44
    Puhdista alue, jossa pallonivel on kiinni olka-akselissa. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
  43. Vaihe 45
    Irrota lukkorengas. Käytä lukkorengaspihtejä.
  44. Vaihe 46
    Purista pallonivel ulos olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedinsarjaa, jossa on C-puristin.
  45. Vaihe 47
    Puhdista pallonivelen asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussuihketta.
  46. Vaihe 48
    Purista uusi pallonivel olka-akseliin. Käytä pallonivelen asennussarjaa, jossa on C-puristin.
  47. Vaihe 49
    Asenna lukkorengas. Käytä lukkorengaspihtejä.
  48. Vaihe 50
    Puhdista pyörännavan asennuskohta olka-akselilla. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussuihketta.
  49. Vaihe 51
    Käsittele pyöränlaakerin asennuspinta. Käytä keraamista tahnaa.
  50. Vaihe 52
    Asenna pyörännapa yhdessä jarrulevyn kanssa.
  51. Vaihe 53
    Asenna kiinnityspultit.
  52. Vaihe 54
    Kierrä pyöränlaakerin kiinnikkeet kiinni. Käytä T50 Torx-kärkihylsyä. Käytä hylsyavainta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Tarvitsetko uudet renkaat?

Katso, mitkä rengas- ja vannekoot sopivat FORD Tourneo Custom V362 Bussi (F3) -mallille

Aktivoi henkilökohtainen apulaisesi auton huoltoon!

Seuraa kuluja, hallinnoi huoltotietoja, aikatauluta vaihdot ja paljon muuta.

FORD Tourneo Custom V362 Bussi (F3) Alapallonivel vaihtaminen - online-opas
FORD Tourneo Custom V362 Bussi (F3) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Alapallonivel FORD Tourneo Custom V362 Bussi (F3) 2.0 EcoBlue mHEV - vaihto nõuanded
    Tunkin kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Alatukivarren pallonivel Ford Tourneo Custom Bussi 2.2 TDCi - vaihtovinkit
    Miten kiillottaa auto | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD Tourneo Custom V362 Bussi (F3) 2.0 EcoBlue Alapallonivel vaihto-opas
    Auton sisätilojen syväpuhdistus | Auton muodonmuutos detaljoinnin kautta
  • Alatukivarren pallonivel Ford Tourneo Custom Bussi vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    6 parasta tuotetta autosi parantamiseen | AUTODOCin vinkit
Autodoc CLUB App icon
Aika vaihtaa osia? Saat vielä parempia tarjouksia sovelluksessamme.
Korvata FORD Tourneo Custom V362 Bussi (F3) Alapallonivel itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
SCAN ME