Vastuuvapaus
Kuinka vaihtaa alapallonivel autoon
latauskertaa:
1050
Katselukertoja:
6992
Kuinka vaihtaa pallonivel autoon [AUTODOC-OHJEVIDEO]


uuden osan
työkalusarjan
puhdistusainetta
WD-40-sprayta
momenttiavaimen
lukkorengaspihdit
pallonivelen ulosvetimen
C-runkoisen erikoistyökalun pallonivelten ulos puristamista varten sekä hylsysarjan
Huomio!
- Pallonivelet ovat pallomaisia laakereita, jotka yhdistävät jousituksen tukivarret muihin jousituksen osiin
- Ajan mittaan pallotappia ympäröivä tiivisteosa kuluu, mikä johtaa välykseen
- Välyksestä kertovat jousituksen virheellinen toiminta ja epänormaalit äänet töyssyjen yli ajettaessa
- Pallonivelen vika voi johtua vuotavasta suojakumista
- Sisään pääsevä lika ja kosteus aiheuttavat vastakkaisten osien kulumista
- 1.
Autonostinta ja tunkkia voidaan käyttää, jotta osaan päästään käsiksi - 2.
Kun käytät tunkkia, kiinnitä auto autopukkien ja pyöräkiilojen avullaPallonivelet eroavat toisistaan kiinnitystyypin mukaan ja ne:Voidaan puristusasentaa niiden asennuskohtaanVoidaan kiinnittää kierrekiinnikkeilläVoivat olla valmiiksi asennettuja kokoonpanoon varren kanssa. - 3.
Tutustu pallonivelen ja sen kiinnikkeiden rakenteeseen - 4.
Pallonivelen irrottaminen voi edellyttää sen osan purkamista, johon nivel on puristettu - 5.
Irrota kaikki osat, jotka estävät pääsyn palloniveleen - 6.
Irrottaaksesi pallonivelen, sinun tulee irrottaa se olka-akselista - 7.
Useimmissa tapauksissa vetoakseli on irrotettava, kun käsitellään olka-akseliaTärkeää!Tämä estää vetoniveliä menettämästä niiden kireyttä ja vetoakselia irtoamasta vaihdelaatikosta - 8.
Puhdista työtila - 9.
Irrota kiinnikkeet, jotka yhdistävät pallonivelen olka-akseliinHuomio!Pallonivelet, joissa on sylinterimäinen tappi, ovat kiinni olka-akselissa puristusliitoksellaOsat, joissa on suippo tappi, ovat tiukasti kiinni niiden kiinnityspaikassa olka-akselilla ja kiinni mutterilla - 10.
Vapauta puristin ja irrota kuulatappi paikaltaanOle varovainen:Holkit tai osien oma paino voivat kuormittaa jousituksen osia - 11.
Suojakumi on poistettava ennen nivelen irrottamistaHuomio!Olka-akselia voidaan siirtää vapaasti, koska vetoakseli on irrotettuNäin sitä voidaan siirtää suhteessa palloniveleen ilman vaaraa siitä, että puoliakseli irtoaa vaihdelaatikostaAlapuolella on nivelen rungon alue, johon on vaikutettava, kun osaa puristetaan ulos - 12.
Irrota kiristimet ja suojakumi - 13.
Kohdista voimaa tasaisesti koko osan yläpinnalle, jotta kiinnitysreikä ei vaurioiduOn tärkeää valita oikeanlaiset holkitAlemman on oltava halkaisijaltaan varren sen pinnan mukainen, jota vasten holkki on, ja suurempi kuin pallonivelYlemmän halkaisijan on vastattava nivelen rungon kokoaJos käytettävissäsi on halkaisijaltaan erikokoisia holkkeja, voit käyttää puristinta tai kaksi- tai kolmileukaista vetotyökalua - 14.
Puhdista asennuspaikka - 15.
Väännä kiristin varovasti ylös ja poista kumielementti - 16.
Peitä nivel maalarinteipillä, jotta se ei likaannu - 17.
Valitse halkaisijaltaan sopiva holkkiAUTODOC suosittelee:Kun puristat palloniveltä, kohdista voima sen runkoon eli sen pyöreään reunaanKeskiosa on pallonivelen tiivisteosan suojus ja se ei ole kantavaVältä kohdistamasta palloniveltä ja jousituksen tukivartta väärinNe on pidettävä samansuuntaisina puristusasennuksen aikana - 18.
Asenna suojakumi takaisin paikalleenVaroitus!Varo vaurioittamasta suojakumia työkalulla tai kiristimillä - 19.
Asenna lukkorengas - 20.
Varmista, että kaikki osat on asennettu oikein - 21.
Puhdista kaikki kiinnikkeet
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Aktivoi henkilökohtainen apulaisesi auton huoltoon!
Seuraa kuluja, hallinnoi huoltotietoja, aikatauluta vaihdot ja paljon muuta.
Jousitus ja Tukivarret: Suositut huolto-oppaat
Parhaat korjausohjeet
Aika vaihtaa osia? Saat vielä parempia tarjouksia sovelluksessamme.

SCAN ME








































