Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MERCEDES-BENZ M-sarja (W163) ML 350, MERCEDES-BENZ M-sarja (W163) ML 350 (163.157), MERCEDES-BENZ M-sarja (W163) ML 500 (163.175), MERCEDES-BENZ M-sarja (W163) ML 400 CDI (163.128), MERCEDES-BENZ M-sarja (W163) ML 55 AMG (163.174), MERCEDES-BENZ M-sarja (W163) ML 430 (163.172), MERCEDES-BENZ M-sarja (W163) ML 230 (163.136), MERCEDES-BENZ M-sarja (W163) ML 320 (163.154) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa eteenalapallonivel MERCEDES ML W163 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa alapallonivel eteen Mercedes ML W163-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Alapallonivel M-sarja (W163) -malliin ja muihin MERCEDES-BENZ-malleihin
Työkalut
Vaihto: alapallonivel – Mercedes ML W163. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Tiivisteaine
Yleispuhdistussuihke
Jarrunpuhdistusaine
Yleisrasva
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 12
Yhdistelmäavain nro 19
Yhdistelmäavain nro 22
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 12
Hylsyavain nro 22
Hylsyavain nro 36
Kuusiokolokärki nro H5
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Uramutterihylsy
Pallonivelen ulosvedin
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Meisti
Vasara
Kierreleuan väännin
Kuminuija
Iskutaltta
Laakerien asennustyökalusarja
Vaihteistonostin
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: alapallonivel – Mercedes ML W163. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
  • Vaihtotoimenpide on identtinen vasemmalle ja oikealle pallonivelelle.
  • Huom! Kaikki työ Mercedes ML W163 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Alapallonivel MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  2. Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ M-CLASS -auton Alapallonivel – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  3. Vaihe 4
    MERCEDES-BENZ M-CLASS Alapallonivel vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Mercedes ML W163
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Alapallonivel itse MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ M-CLASS -auton Alapallonivel - helposti seurattavat online-ohjeet
    Löysää vetoakselin mutteri. Käytä hylsyä nro 36. Käytä kierreleuan väännintä.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Alapallonivel MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota kiinnitysmutteri.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alapallonivel-osien vaihto MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Käsittele vetoakselin vakionopeusnivelen uria. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  8. Vaihe 9
    MERCEDES-BENZ M-CLASS -auton Alapallonivel: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota vetoakseli olka-akselista. Käytä meistiä. Käytä vasaraa.
    Vaihto: alapallonivel – Mercedes ML W163. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Varmista, että vetoakseli on kuormitettuna (kun autoa on nostettu tunkilla).
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alapallonivel MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista ABS-johtosarjan kannatin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  10. Vaihe 11
    MERCEDES-BENZ M-CLASS Alapallonivel vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota ABS-johtosarjan kannatin. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Alapallonivel itse MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  12. Vaihe 13
    MERCEDES-BENZ M-CLASS -auton Alapallonivel: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Alapallonivel MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon - vinkkejä
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 22. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä kierreleuan väännintä.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ M-CLASS -auton Alapallonivel-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota jarrusatula ja sen pidike.
    Vaihto: alapallonivel – Mercedes ML W163. Ammattilaiset suosittelevat:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ M-sarja (W163) ML 400 CDI 4.0 (163.128) 2004 -auton Alapallonivel - online-opas
    Irrota ABS-anturin johdot.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Alapallonivel MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ M-CLASS -auton Alapallonivel – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kierrä irti kiinnike, joka yhdistää ylätukivarren pallonivelen olka-akseliin. Käytä yhdistelmäavainta nro 19.
  18. Vaihe 19
    MERCEDES-BENZ M-CLASS Alapallonivel vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota ylätukivarren pallonivel olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Alapallonivel itse MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon
    Puhdista jarrulevyn kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ M-CLASS -auton Alapallonivel - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H5. Käytä iskutalttaa.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Alapallonivel MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita jarrulevyt. Käytä kuminuijaa.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alapallonivel-osien vaihto MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista jarrukilven kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  23. Vaihe 24
    MERCEDES-BENZ M-CLASS -auton Alapallonivel: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Ruuvaa jarrukilven kiinnikkeet irti. Käytä yhdistelmäavainta nro 12.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alapallonivel MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota jarrukilpi.
  25. Vaihe 26
    MERCEDES-BENZ M-CLASS Alapallonivel vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Alapallonivel itse MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä uramutterihylsyä. Käytä kierreleuan väännintä.
  27. Vaihe 28
    MERCEDES-BENZ M-CLASS -auton Alapallonivel: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  28. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Alapallonivel MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon - vinkkejä
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 22. Käytä kiintolenkkiavainta.
  29. Vaihe 30
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ M-CLASS -auton Alapallonivel-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  30. Vaihe 31
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ M-sarja (W163) ML 400 CDI 4.0 (163.128) 2004 -auton Alapallonivel - online-opas
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  31. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Alapallonivel MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista ABS-anturin kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  32. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ M-CLASS -auton Alapallonivel – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kierrä kiinnike irti, joka yhdistää ABS-anturin olka-akseliin. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  33. Vaihe 34
    MERCEDES-BENZ M-CLASS Alapallonivel vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota ABS-anturi.
  34. Vaihe 35
    Vaihtaa Alapallonivel itse MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  35. Vaihe 36
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ M-CLASS -auton Alapallonivel - helposti seurattavat online-ohjeet
    Kierrä irti kiinnike, joka yhdistää alatukivarren pallonivelen olka-akseliin. Käytä yhdistelmäavainta nro 22.
  36. Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa Alapallonivel MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita olka-akselin alapuolella oleva tuki.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: alapallonivel – Mercedes ML W163. Laske vaihteistonostin tasaisesti, ilman nykäyksiä, jotta komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
  37. Vaihe 38
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alapallonivel-osien vaihto MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Tue varsi. Käytä vaihteistonostinta.
  38. Vaihe 39
    MERCEDES-BENZ M-CLASS -auton Alapallonivel: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota ylempi kolmiotukivarsi olka-akselista.
  39. Vaihe 40
    Irrota alatukivarren pallonivel olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
    Vaihe 41
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alapallonivel MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Poista olka-akseli yhdessä pallonivelen kanssa. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  40. Vaihe 42
    MERCEDES-BENZ M-CLASS Alapallonivel vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista pallonivelen asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  41. Vaihe 43
    Vaihtaa Alapallonivel itse MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon
    Irrota pallonivel olka-akselista. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  42. Vaihe 44
    MERCEDES-BENZ M-CLASS -auton Alapallonivel: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista pallonivelen asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  43. Vaihe 45
    Kuinka vaihtaa Alapallonivel MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon - vinkkejä
    Aseta pallonivel olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  44. Vaihe 46
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ M-CLASS -auton Alapallonivel-osien tee se itse -vaihtoon
    Ruuvaa kiinni pallonivelen kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä uramutterihylsyä. Käytä kierreleuan väännintä.
  45. Vaihe 47
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ M-sarja (W163) ML 400 CDI 4.0 (163.128) 2004 -auton Alapallonivel - online-opas
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä uramutterihylsyä. Käytä kierreleuan väännintä.
  46. Vaihe 48
    Kuinka vaihtaa Alapallonivel MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista pallonivelen kiinnikkeet. Käytä yleispuhdistussprayta.
  47. Vaihe 49
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ M-CLASS -auton Alapallonivel – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käsittele pallonivelen kiinnikkeet. Käytä tiivistysainetta.
  48. Vaihe 50
    MERCEDES-BENZ M-CLASS Alapallonivel vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kiristä kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä uramutterihylsyä. Käytä momenttiavainta. Noudata suositeltua kiristysmomenttia.
  49. Vaihe 51
    Vaihtaa Alapallonivel itse MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon
    Puhdista vetoakselin CV-nivelen urat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  50. Vaihe 52
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ M-CLASS -auton Alapallonivel - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista olka-akselin asennuskohdat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  51. Vaihe 53
    Kuinka vaihtaa Alapallonivel MERCEDES-BENZ M-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Asenna olka-akseli yhdessä pallonivelen kanssa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat MERCEDES-BENZ ML-sarja (W163) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MERCEDES-BENZ M-sarja (W163) Alapallonivel itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MERCEDES-BENZ M-sarja (W163) Alapallonivel vaihtaminen - online-opas
MERCEDES-BENZ M-sarja (W163) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Alapallonivel MERCEDES-BENZ M-sarja (W163) ML 400 CDI 4.0 (163.128) - vaihto nõuanded
    5 yleisintä öljyvuodon syytä | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Alatukivarren pallonivel ML W163 ML 270 CDI 2.7 (163.113) - vaihtovinkit
    Kuinka poistaa naarmut autosta | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MERCEDES-BENZ M-sarja (W163) ML 320 3.2 (163.154) Alapallonivel vaihto-opas
    Käynnistysmoottorin tarkistus ilman sen poistamista | AUTODOCin vinkit
  • Alatukivarren pallonivel ML W163 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka käynnistää auto pitkän seisonnan jälkeen | AUTODOCin vinkit