Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD TRANSIT TOURNEO 2.2 TDCi, FORD TRANSIT TOURNEO 2.2 TDCi, FORD TRANSIT TOURNEO 2.2 TDCi, FORD TRANSIT TOURNEO 2.2 TDCi, FORD TRANSIT TOURNEO 2.2 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Työkalut
Vaihto: etummainen alatukivarsi – FORD TRANSIT TOURNEO. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-spray
Yleispuhdistussuihke
Keraaminen tahna
Momenttiavain
21 mm:n yhdistelmäavain
18 mm:n hylsy
21 mm:n hylsy
24 mm:n hylsy
21 mm:n vannehylsy
Hylsyavain tai sähkötyökalu kierteitettyjen kiinnikkeiden irrottamista/asentamista varten
T-väännin
Asennusrauta
Pallonivelen ulosvedin
Vaihteistonostin tai ylimääräinen tunkki
Autonostin tai tunkki ja autopukkeja, lisäksi pyöräkiiloja
Vaihto: etummainen alatukivarsi – FORD TRANSIT TOURNEO. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Vasen ja oikea tukivarsi vaihdetaan samalla tavalla.
  • Sytytysvirta on kytkettävä pois päältä ennen töihin ryhtymistä.
Vaihto: etummainen alatukivarsi – FORD TRANSIT TOURNEO. Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi FORD TRANSIT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa FORD TRANSIT -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyöränmutterit. Käytä 21 mm:n vannehylsyä. Käytä T-väännintä.
  3. Vaihe 3
    Nosta ajoneuvo ylös.
    Varoitus!
    Jos käytät tunkkia, pysäköi auto kovalle tasaiselle alustalle.Tue auto lisäksi autopukeilla.
    Vaihe 4
    FORD TRANSIT Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kierrä pyöränmutterit irti.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – FORD TRANSIT TOURNEO. Vinkki:
    Loukkaantumisen välttämiseksi pitele pyörää ylhäällä, kun kierrät muttereita irti.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Alatukivarsi itse FORD TRANSIT -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa FORD TRANSIT -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista kaikki tukivarren liitännät. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi FORD TRANSIT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä irti kiinnike, joka yhdistää pallonivelen ohjausvarteen. Käytä 24 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto FORD TRANSIT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Nosta olka-akseli ylös. Käytä vaihteistonostinta tai ylimääräistä tunkkia.
  8. Vaihe 9
    FORD TRANSIT -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota pallonivel tukivarresta. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi FORD TRANSIT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota tuki olka-akselin alta.
  10. Vaihe 11
    FORD TRANSIT Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kierrä irti tukivarren takakiinnike. Käytä 21 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Alatukivarsi itse FORD TRANSIT -autoon
    Irrota kiinnityspultti.
  12. Vaihe 13
    FORD TRANSIT -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Kierrä irti tukivarren etukiinnike. Käytä 21 mm:n yhdistelmäavainta. Käytä 18 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi FORD TRANSIT -autoon - vinkkejä
    Irrota kiinnityspultti.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset FORD TRANSIT -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota tukivarsi. Käytä asennusrautaa.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: FORD TRANSIT TOURNEO 2.2 TDCi 2011 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Puhdista tukivarren asennuskohdat. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussuihketta.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi FORD TRANSIT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna uusi tukivarsi.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat FORD Transit Mk6 Tourneo -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD TRANSIT TOURNEO Alatukivarsi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD TRANSIT TOURNEO Alatukivarsi vaihtaminen - online-opas
FORD TRANSIT TOURNEO vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Tukivarsi FORD TRANSIT TOURNEO 2.2 TDCi - vaihto nõuanded
    Kuinka korjata vaurioitunut kierre | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Takatukivarsi ja etutukivarsi Ford Transit Tourneo MK6 2.2 TDCi - vaihtovinkit
    5 auton sisätilojen puhdistusvirhettä | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD TRANSIT TOURNEO 2.2 Reaktiotanko vaihto-opas
    5 parasta vinkkiä, joilla estät auton ruostumisen | AUTODOCin vinkit
  • Tukivarret Ford Transit Tourneo MK6 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Mitä tehdä, jos turvatyynyn merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit