Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
CITROËN C5 Umpi- / ikkunakori (DE_, RE_) 2.0 HDi, CITROËN C5 Umpi- / ikkunakori (DE_, RE_) 2.0 HDi, CITROËN C5 Umpi- / ikkunakori (DE_, RE_) 2.2 HDi Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Alatukivarsi C5 Umpi- / ikkunakori (DE_, RE_) -malliin ja muihin CITROËN-malleihin
Työkalut
Vaihto: etummainen alatukivarsi – CITROËN C5 Kasten/Kombi (DE_, RE_). Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 12
Yhdistelmäavain nro 17
Yhdistelmäavain nro 18
Hylsyavain nro 12
Hylsyavain nro 17
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Pyörökärkipihdit
Pallonivelen ulosvedin
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: etummainen alatukivarsi – CITROËN C5 Kasten/Kombi (DE_, RE_). AUTODOC suosittelee:
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla alatukivarren oikealle ja vasemmalle puolelle.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: etummainen alatukivarsi – CITROËN C5 Kasten/Kombi (DE_, RE_). Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi CITROËN C5 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa CITROËN C5 -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    CITROËN C5 Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. CITROËN C5 Kasten/Kombi (DE_, RE_)
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Alatukivarsi itse CITROËN C5 -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa CITROËN C5 -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi CITROËN C5 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Löysää kiinnike, joka yhdistää vakaajatangon ja tukivarren. Käytä yhdistelmäavainta nro 12. Käytä hylsyä nro 12. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto CITROËN C5 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – CITROËN C5 Kasten/Kombi (DE_, RE_). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Kun olet levittänyt aineen, odota muutama minuutti.Käytä suojalaseja.
  8. Vaihe 9
    CITROËN C5 -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota sokka. Käytä pyörökärkipihtejä.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi CITROËN C5 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 17.
  10. Vaihe 11
    CITROËN C5 Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita etutukivarren kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kierreleuan väännintä.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Alatukivarsi itse CITROËN C5 -autoon
    Ruuvaa irti takakiinnike, joka yhdistää kolmiotukivarren apurunkoon. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kierreleuan väännintä.
  12. Vaihe 13
    CITROËN C5 -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota tukivarren takakiinnitys. Käytä hylsyä nro 17.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi CITROËN C5 -autoon - vinkkejä
    Irrota tukivarren etukiinnitys. Käytä hylsyä nro 17.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset CITROËN C5 -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita alempi tukivarsi olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: CITROËN C5 Umpi- / ikkunakori (DE_, RE_) 1.8 2002 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Irroita tukivarsi. Käytä sorkkarautaa.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi CITROËN C5 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista kiinnityskohdat ja jousituksen tukivarren kierre. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa CITROËN C5 -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna uusi tukivarsi paikoilleen.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – CITROËN C5 Kasten/Kombi (DE_, RE_). Ammattilaiset suosittelevat:
    Käytä asennuksessa ainoastaan uusia pultteja ja muttereita.Varo ettet vaurioita pallonivelen suojusta.
  18. Vaihe 19
    CITROËN C5 Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Asenna tukivarren kiinnitykset.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Alatukivarsi itse CITROËN C5 -autoon
    Kiinnitä alatukivarsi olka-akseliin.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat CITROËN C5 Van / Farmari (DE_, RE_) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata CITROËN C5 Umpi- / ikkunakori (DE_, RE_) Alatukivarsi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
CITROËN C5 Umpi- / ikkunakori (DE_, RE_) Alatukivarsi vaihtaminen - online-opas
CITROËN C5 Umpi- / ikkunakori (DE_, RE_) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Tukivarsi CITROËN C5 Umpi- / ikkunakori (DE_, RE_) 1.8 - vaihto nõuanded
    5 asiaa, joita ei pidä tehdä automatisoidulla manuaalivaihteistolla | AUTODOC
  • Vaihtaa Takatukivarsi ja etutukivarsi CITROËN C5 Kasten/Kombi (DE_, RE_) 2.0 HDi - vaihtovinkit
    4 syytä, miksi moottorin merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - CITROËN C5 Umpi- / ikkunakori (DE_, RE_) 2.2 HDi Reaktiotanko vaihto-opas
    5 yleisintä virhettä itse tehdyn öljynvaihdon aikana | AUTODOCin vinkit
  • Tukivarret CITROËN C5 Kasten/Kombi (DE_, RE_) vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Jäähdytysnesteiden vertailutesti | AUTODOC