
Vastuuvapaus
Kuinka vaihtaa alatukivarsi autoon
latauskertaa:
339
Katselukertoja:
2237
Kuinka vaihtaa alatukivarsi [AUTODOC-OHJEVIDEO]


Kierreleuan väännin
Vannehylsy
Voimahylsy
Pallonivelen ulosvedinsarja
3-jalkainen ulosvetäjä
Tunkki
Huomio!
- Jousituksen tukivarren avulla pyörä voi muuttaa asentoaan suhteessa auton koriin tai apurunkoon
- Varsia on monenlaisia, mutta niiden toiminta on samanlaista, ja ne vaihdetaan lähes samalla tavalla
- Helat mahdollistavat varren liikkeen vain yhden kiertoakselin ympäri
- Keskimmäisen ja ulomman helan välinen liitos on joustava. Tämä mahdollistaa helan tai vastakappaleen liikkeen
- Pallonivel mahdollistaa liikkuvuuden lisäksi myös kokoonpanon pyörimisen
- Jousituksen välys ja melu ovat merkkejä kuluneista heloista ja pallonivelistä
- 1.Poistaaksesi minkä tahansa tyyppisen jousituksen tukivarren, sinun on ensin päästävä käsiksi sen kiinnikkeisiin ja tutustuttava sen rakenteeseenTärkeää!MacPherson-pyöräntuennassa pallonivel on yhdistetty olka-akseliinEtu- ja takahelat ovat kiinni apurungossa tai korissa
- 2.Löysää helojen kiinnikkeitä irrottamatta niitä kokonaan
- 3.Kierrä pallonivelen kiinnike irti ja irrota pallonivel olka-akselista
- 4.Poista helojen kiinnikkeet ja irrota varsiHuomio!Varren pallonivel voi olla irrotettava tai pysyvästi kiinni varressaPallotappeja voi olla kahta tyyppiä:Suippo pallotappi on kiinni mutterilla ja se on puristettava ulos erityisellä ulosvetimellä. Ulosvetimien korkeus, kulma ja leukojen aukko vaihtelevatSylinterimäinen pallotappi asetetaan puristimeen, jota on levitettävä hieman etukäteen
- 5.Loukkaantumisen välttämiseksi irrota varsi varovasti, sillä sen reuna on jousikuormitettuOle varovainen!Kun yksi tukivarren hela on kierretty irti, toinen on edelleen kuormitettunaTässä rakenteessa takahela on kiinnitetty ainoastaan pystysuuntaisestiSen sijaan etuhela on kiinni kiinnikkeellä, jotta se ei liiku pituussuuntaisesti
- 6.Poista varsi irrottamalla ensin etuhelat ja sitten takahelaHuomio!Apurungossa on tietyn tyyppistä helaa varten kiinnitysurat, jotka määräävät helan sisemmän osan asennussuunnanNämä helat voidaan irrottaa vain tietyssä asennossaJoissakin autoissa takahela on kiinni apurungossa pultilla, joka on asennettu ylhäältä päinTämä tarkoittaa sitä, että varren irrottamiseksi on ensin päästävä käsiksi pulttiin ja mahdollisesti irrotettava muita osia
- 7.Rakenne, jossa etuhela on sijoitettu pystysuoraan, on yleinen. Kiinnityspultin irrottamiseksi vetoakseli on siirrettävä sivuunVaroitus!Useimmissa tapauksissa varret vaihdetaan akselin molemmille puolille samalla tavallaPoikkeus on etuhelan pultin irrottaminen joissakin automaattivaihteistolla varustetuissa ajoneuvoissa
- 8.Vaihdelaatikon kannatin on ehkä ensin irrotettava ja vaihdelaatikkoa nostettava hieman yhdessä moottorin kanssa
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 1
Aktivoi henkilökohtainen apulaisesi auton huoltoon!
Seuraa kuluja, hallinnoi huoltotietoja, aikatauluta vaihdot ja paljon muuta.
Jousitus ja Tukivarret: Suositut huolto-oppaat
Parhaat korjausohjeet
Aika vaihtaa osia? Saat vielä parempia tarjouksia sovelluksessamme.

SCAN ME