Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD FOCUS II Cabriolet 1.6, FORD FOCUS II Cabriolet 2.0, FORD FOCUS II Cabriolet 2.0 TDCi Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Alatukivarsi FOCUS II Cabriolet -malliin ja muihin FORD-malleihin
Työkalut
Vaihto: etummainen alatukivarsi – FORD FOCUS II Convertible. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Hylsyavain nro 15
Hylsyavain nro 18
Yhdistelmäavain nro 22
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Pallonivelen ulosvedin
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: etummainen alatukivarsi – FORD FOCUS II Convertible. AUTODOC suosittelee:
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla alatukivarren oikealle ja vasemmalle puolelle.
  • Joidenkin autojen erillisjousituksen alatukivartta vaihdettaessa lisälämmittimen ulostuloputkisto on irrotettava.
  • Huom! Kaikki työ FORD FOCUS II Convertible -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi FORD FOCUS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa FORD FOCUS -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 3
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    FORD FOCUS Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – FORD FOCUS II Convertible. Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Alatukivarsi itse FORD FOCUS -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Irrota alempi äänieristys.
    Huomio!
    Joissain autoissa ei ole alempaa äänieristystä.
    Vaihe 7
    Kuinka poistaa FORD FOCUS -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Käsittele kaikki tukivarren jouset. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – FORD FOCUS II Convertible. Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.Käytä suojalaseja.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi FORD FOCUS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita pallonivelen kiinnitysmutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 22.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto FORD FOCUS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa kiinnitysmutteri irti, ja irrota tukivarsi olka-akselista pallonivelen ulosvetimellä.
  8. Vaihe 10
    FORD FOCUS -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita etutukivarren kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi FORD FOCUS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota tukivarren etukiinnitys. Käytä sorkkarautaa. Käytä vasaraa.
  10. Vaihe 12
    FORD FOCUS Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita takatukivarren kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Alatukivarsi itse FORD FOCUS -autoon
    Irrota tukivarren takakiinnitys.
  12. Vaihe 14
    FORD FOCUS -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita tukivarsi. Käytä sorkkarautaa.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi FORD FOCUS -autoon - vinkkejä
    Puhdista kiinnityskohdat ja jousituksen tukivarren kierre. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset FORD FOCUS -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna uusi tukivarsi paikoilleen.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – FORD FOCUS II Convertible. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Käytä asennuksessa ainoastaan uusia pultteja ja muttereita.Varo ettet vaurioita pallonivelen suojusta.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: FORD FOCUS II Cabriolet 1.6 2010 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Asenna tukivarren etukiinnikkeet. Älä kiristä sitä.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi FORD FOCUS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kiinnitä pallonivel olka-akseliin.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat FORD Focus Mk2 Cabriolet (DB3) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD FOCUS II Cabriolet Alatukivarsi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD FOCUS II Cabriolet Alatukivarsi vaihtaminen - online-opas
FORD FOCUS II Cabriolet vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Tukivarsi FORD FOCUS II Cabriolet 1.6 - vaihto nõuanded
    Mitä tehdä, jos turvatyynyn merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Takatukivarsi ja etutukivarsi Ford Focus DB3 2.0 TDCi - vaihtovinkit
    5 autovinkkiä talvipäivän varalle | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD FOCUS II Cabriolet 2.0 Reaktiotanko vaihto-opas
    Asioita, joita sinun ei pitäisi koskaan tehdä automaattivaihteistolla | AUTODOCIN vinkit
  • Tukivarret Ford Focus DB3 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka kiillottaa vanha moottorikoppa kiiltäväksi | AUTODOCin vinkit