Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.6 TDI 4x4, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.6 LPG, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI 16V 4x4, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.4, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.8 TSI 4x4, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.8 TSI, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.6, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.6 FSI, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.9 TDI, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI 16V, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 FSI, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 FSI 4x4, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.9 TDI 4x4, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TFSI, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.4, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI RS, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI 16V, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.6 MultiFuel, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.6 TDI, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.8 TSI 4x4, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.2 TSI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Alatukivarsi Octavia II Combi (1Z5) -malliin ja muihin SKODA-malleihin
Työkalut
Vaihto: etummainen alatukivarsi – SKODA OCTAVIA Combi (1Z5). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 16
Yhdistelmäavain nro 18
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 18
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: etummainen alatukivarsi – SKODA OCTAVIA Combi (1Z5). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla alatukivarren oikealle ja vasemmalle puolelle.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: etummainen alatukivarsi – SKODA OCTAVIA Combi (1Z5). Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi SKODA OCTAVIA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa SKODA OCTAVIA -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    SKODA OCTAVIA Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – SKODA OCTAVIA Combi (1Z5). Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  4. Vaihe 5
    Irrota pyörä.
    Vaihe 6
    Vaihtaa Alatukivarsi itse SKODA OCTAVIA -autoon
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – SKODA OCTAVIA Combi (1Z5). Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.Käytä suojalaseja.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa SKODA OCTAVIA -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät pallonivelen jousen ohjausvarteen. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kierreleuan väännintä.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi SKODA OCTAVIA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita etutukivarren kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kierreleuan väännintä.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto SKODA OCTAVIA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa irti takakiinnike, joka yhdistää kolmiotukivarren auton runkoon. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kierreleuan väännintä.
  8. Vaihe 10
    SKODA OCTAVIA -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Ruuvaa irti takakiinnike, joka yhdistää kolmiotukivarren apurunkoon. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kierreleuan väännintä.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi SKODA OCTAVIA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota kiinnitysruuvit. Käytä hylsyä nro 18. Käytä hylsyä nro 16.
  10. Vaihe 12
    SKODA OCTAVIA Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita tukivarsi.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Alatukivarsi itse SKODA OCTAVIA -autoon
    Puhdista kiinnityskohdat ja jousituksen tukivarren kierre. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  12. Vaihe 14
    SKODA OCTAVIA -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna uusi tukivarsi paikoilleen.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – SKODA OCTAVIA Combi (1Z5). AUTODOC suosittelee:
    Käytä asennuksessa ainoastaan uusia pultteja ja muttereita.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi SKODA OCTAVIA -autoon - vinkkejä
    Asenna tukivarren etukiinnikkeet.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset SKODA OCTAVIA -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Ruuvaa kiinnikkeet kiinni palloniveleen. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI 16V 2008 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Asenna tukivarren takakiinnikkeet.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi SKODA OCTAVIA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Ruuvaa kiinni takakiinnike, joka yhdistää kolmiotukivarren auton runkoon. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa SKODA OCTAVIA -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna tukivarren takakiinnikkeet.
  18. Vaihe 20
    SKODA OCTAVIA Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa kiinni takakiinnike, joka yhdistää kolmiotukivarren apurunkoon. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat SKODA Octavia II Combi (1Z5) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata SKODA Octavia II Combi (1Z5) Alatukivarsi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
SKODA Octavia II Combi (1Z5) Alatukivarsi vaihtaminen - online-opas
SKODA Octavia II Combi (1Z5) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Tukivarsi SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI 16V - vaihto nõuanded
    Miksi jarrusi vinkuvat? | AUTODOCIN vinkit
  • Vaihtaa Takatukivarsi ja etutukivarsi Octavia 1z5 1.9 TDI - vaihtovinkit
    Kuinka estää auton ikkunoita huurtumasta | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.6 TDI Reaktiotanko vaihto-opas
    5 yleisintä virhettä sytytystulppien vaihdossa | AUTODOCin vinkit
  • Tukivarret Octavia 1z5 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä virhettä itse tehdyn öljynvaihdon aikana | AUTODOCin vinkit