Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
SKODA OCTAVIA (1Z3) 1.8 TSI, SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.8 TSI, SKODA SUPERB (3T4) 1.8 TSI

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takapyöränlaakerit OCTAVIA (1Z5) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Vaihto: pyöränlaakerit – Skoda Octavia 1Z5. Työkalut, joita saatat tarvita:
Vaihto: pyöränlaakerit – Skoda Octavia 1Z5. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
Yleispuhdistussuihke
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 15
Hylsyavain nro 13
XZN-hylsy nro 14
XZN-hylsy nro 16
Torx-kärkihylsy T30
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Vasara
Kuminuija
Iskutaltta
Sorkkarauta
Jarrukiila
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit Octavia II Combi (1Z5) -malliin ja muihin SKODA-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Octavia 1z5 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakeri
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri SKODA OCTAVIA (1Z3) 1.8 TSI -malliin – vinkkejä auton asianmukaiseen huoltoon
SKODA OCTAVIA (1Z3) 1.8 TSI
Yksinkertaiset tee se itse -korjausvaiheet - kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.8 TSI -malliin
SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.8 TSI
Helpot niksit Pyöränlaakeri vaihtamiseen SKODA SUPERB (3T4) 1.8 TSI -malliin
SKODA SUPERB (3T4) 1.8 TSI
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Octavia 1z5 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja SKODA OCTAVIA (1Z3) 1.8 TSI -malliin – vinkkejä auton asianmukaiseen huoltoon
SKODA OCTAVIA (1Z3) 1.8 TSI
Yksinkertaiset tee se itse -korjausvaiheet - kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.8 TSI -malliin
SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.8 TSI
Helpot niksit Pyöränlaakerisarja vaihtamiseen SKODA SUPERB (3T4) 1.8 TSI -malliin
SKODA SUPERB (3T4) 1.8 TSI
Vaihto: pyöränlaakerit – Skoda Octavia 1Z5. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Älä uudelleenkäytä Skoda Octavia 1Z5 autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: pyöränlaakerit – Skoda Octavia 1Z5. Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit Octavia 1z5 2004 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Kuinka vaihtaa SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.9 TDI 2005 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 2
    Löysää pyörän asennuspultteja.Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Octavia 1z5 1.6 TDI 2006 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 3
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  4. Vaihtaa Pyöränlaakerit itse SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.9 TDI 4x4 2007 -autoon
    Vaihe 4
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Skoda Octavia 1Z5. AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  5. Kuinka poistaa SKODA OCTAVIA 2.0 TDI 4x4 2008 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 5
    Irrota pyörä.
  6. Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2009 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 6
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto Octavia 1z5 1.6 2010 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 7
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet.Käytä yhdistelmäavainta nro 13.Käytä yhdistelmäavainta nro 15.
  8. SKODA OCTAVIA 2011 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 8
    Avaa jarrupalat.Käytä sorkkarautaa.
  9. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit Octavia 1z5 2012 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 9
    Irroita jarrusatula.Käytä sorkkarautaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Skoda Octavia 1Z5. Ammattilaiset suosittelevat:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  10. SKODA OCTAVIA 1.8 TSI Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 10
    Irroita jarrupalat.Käytä sorkkarautaa.
  11. Vaihtaa Pyöränlaakerit itse Octavia 1z5 2004 1.9 TDI -autoon
    Vaihe 11
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  12. Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI 4x4 2005 -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 12
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet.Käytä XZN-hylsyä nro 14.Käytä kierreleuan väännintä.Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2006 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 13
    Irroita jarrusatulan kehikko.
  14. Vaiheittaiset suositukset Octavia 1z5 2007 2.0 TDI 4x4 -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 14
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Tee se itse -vaihto: SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI 16V 2008 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Vaihe 15
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet.Käytä Torx-avainta T30.Käytä iskutalttaa.
  16. Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit Octavia 1z5 2004 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 16
    Irroita jarrulevyt.
  17. Kuinka vaihtaa SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.9 TDI 2005 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 17
    Irroita navan laakerin suojus.Käytä sorkkarautaa.Käytä vasaraa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Skoda Octavia 1Z5. AUTODOCin vinkki:
    Joissakin autoissa ei ole pyörän pölysuojia.
  18. Octavia 1z5 1.6 TDI 2006 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 18
    Irroita pyörännavan akselimutteri.Käytä XZN-hylsyä nro 16.Käytä kierreleuan väännintä.
  19. Vaihtaa Pyöränlaakerit itse SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.9 TDI 4x4 2007 -autoon
    Vaihe 19
    Irrota kiinnityspultti.
  20. Kuinka poistaa SKODA OCTAVIA 2.0 TDI 4x4 2008 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 20
    Irroita navan lisäksi myös laakerit, sillä ne ovat tiiviitä osia.
  21. Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2009 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 21
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta.Käytä yleispuhdistussprayta.
  22. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto Octavia 1z5 1.6 2010 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 22
    Asenna uusi pyörännapa laakereineen.
  23. SKODA OCTAVIA 2011 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 23
    Asenna kiinnityspultti.
  24. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit Octavia 1z5 2012 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 24
    Kiinnitä pyörännapa.Käytä XZN-hylsyä nro 16.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 143 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Skoda Octavia 1Z5. Vinkki:
    Pyöränlaakeriosan ei tule olla vinossa akselitappiin nähden.
  25. SKODA OCTAVIA 1.8 TSI Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 25
    Asenna navan laakerin suojus paikoilleen.Käytä kuminuijaa.
  26. Vaihtaa Pyöränlaakerit itse Octavia 1z5 2004 1.9 TDI -autoon
    Vaihe 26
    Käsittele napa siitä kohdasta, joka on kontaktissa jarrulevyyn.Käytä kuparitahnaa.
  27. Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI 4x4 2005 -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 27
    Asenna jarrulevyt.
  28. Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2006 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 28
    Kiristä jarrulevyn kiinnikkeet.Käytä Torx-avainta T30.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 9 Nm vääntömomentilla.
  29. Vaiheittaiset suositukset Octavia 1z5 2007 2.0 TDI 4x4 -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 29
    Puhdista jarrusatulan kehikko liasta ja pölystä.Käytä teräsharjaa.Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: pyöränlaakerit – Skoda Octavia 1Z5. Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
  30. Tee se itse -vaihto: SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI 16V 2008 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Vaihe 30
    Asenna jarrusatulan kehikko paikoilleen.
  31. Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit Octavia 1z5 2004 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 31
    Kiinnitä jarrusatulan kehikko.Käytä XZN-hylsyä nro 14.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 75 Nm vääntömomentilla.
  32. Kuinka vaihtaa SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.9 TDI 2005 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 32
    Asenna jarrupalat.
  33. Octavia 1z5 1.6 TDI 2006 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 33
    Asenna jarrusatula paikoilleen ja kiinnitä se.Käytä yhdistelmäavainta nro 13.Käytä yhdistelmäavainta nro 15.Käytä hylsyä nro 13.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 35 Nm vääntömomentilla.
  34. Vaihtaa Pyöränlaakerit itse SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.9 TDI 4x4 2007 -autoon
    Vaihe 34
    Käsittele jarrulevyn ja pyörän vanteen kosketuspinta.Käytä kuparitahnaa.
  35. Kuinka poistaa SKODA OCTAVIA 2.0 TDI 4x4 2008 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 35
    Puhdista jarrulevyn pinta.Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Skoda Octavia 1Z5. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Kun olet levittänyt aineen, odota muutama minuutti.
  36. Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2009 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 36
    Asenna pyörä.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni. Skoda Octavia 1Z5
  37. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto Octavia 1z5 1.6 2010 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 37
    Ruuvaa pyöränpultit kiinni.Käytä vannehylsyä nro 17.
  38. SKODA OCTAVIA 2011 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 38
    Laske auto ja kiristä pyörän pultit ristikkäin.Käytä vannehylsyä nro 17.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 120 Nm vääntömomentilla.
  39. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit Octavia 1z5 2012 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 39
    Poista tunkit ja kiilat.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Google Play AUTODOC CLUB-sovellus
App Store AUTODOC CLUB-sovellus
Korvata SKODA Octavia II Combi (1Z5) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

• - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
SKODA Octavia II Combi (1Z5) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
SKODA Octavia II Combi (1Z5) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja SKODA Octavia II Combi (1Z5) 2.0 TDI 16V - vaihto nõuanded
    Kuinka testata auton laturia | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Pyöränlaakerisarja Octavia 1z5 1.9 TDI - vaihtovinkit
    Mistä löytää suositeltu rengaskoko autollesi | Vinkkejä AUTODOCILTA
  • Huolto vinkit - SKODA Octavia II Combi (1Z5) 1.6 TDI Pyöränlaakerisarja vaihto-opas
    Autojen korkean lämpötilan rasvojen tyypit: missä ja miksi niitä käytetään | AUTODOC
  • Pyöränlaakerisarja Octavia 1z5 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka ja miksi käyttää kiveniskusuoja-aineita | AUTODOCIN vinkit