Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
AUDI A6 Avant (4B5, C5) 1.9 TDI, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 1.8, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 1.8 T, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.8, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.5 TDI, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.7 T, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.4, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 1.8 T, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.5 TDI, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 1.9 TDI, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 1.8, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.8, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.8, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.4, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.0, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.4, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.5 TDI, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 3.0, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 1.9 TDI, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.4, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.5 TDI, AUDI A6 Avant (4B5, C5) 3.0 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takaiskunvaimentimet AUDI A6 C5 Avant -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa iskunvaimentimet taakse Audi A6 C5 Avant-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet A6 Avant (4B5, C5) -malliin ja muihin AUDI-malleihin
Työkalut
Vaihto: iskunvaimentimet – Audi A6 C5 Avant. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 16
Yhdistelmäavain nro 17
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 17
Torx-kärkihylsy T25
Iskunvaimentimen hylsy DD6
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Ruuvipuristin
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: iskunvaimentimet – Audi A6 C5 Avant. AUTODOC suosittelee:
  • Molemmat takajousituksen iskunvaimentimet täytyy vaihtaa samalla kertaa.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla takajousituksen oikean ja vasemman iskunvaimentimen kohdalla.
  • Huom! Kaikki työ Audi A6 C5 Avant -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet AUDI A6 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  2. Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa AUDI A6 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  3. Vaihe 4
    AUDI A6 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Audi A6 C5 Avant
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse AUDI A6 -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa AUDI A6 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa irti pyörän kaaren suojan kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T25.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet AUDI A6 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto AUDI A6 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Tue takajousituksen palkkia. Käytä vaihteistonostinta.
  8. Vaihe 9
    AUDI A6 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita iskunvaimentimen alaosan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet AUDI A6 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita iskunvaimentimen yläosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä iskunvaimenninta kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Audi A6 C5 Avant
  10. Vaihe 11
    AUDI A6 Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota kiinnityspultti.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse AUDI A6 -autoon
    Irroita iskunvaimennin.
  12. Vaihe 13
    AUDI A6 -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Laita iskunvaimennin kiinni ruuvipuristimeen.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet AUDI A6 -autoon - vinkkejä
    Puhdista iskunvaimentimen männänvarren kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset AUDI A6 -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita iskunvaimentimen männänvarren kiinnikkeet. Käytä iskunvaimentimen hylsyä DD№6. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.4 2002 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irroita iskunvaimentimen yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: iskunvaimentimet – Audi A6 C5 Avant. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet AUDI A6 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa AUDI A6 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kiristä iskunvaimentimen varren mutteri. Käytä iskunvaimentimen hylsyä DD№6. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 25 Nm vääntömomentilla.
  18. Vaihe 19
    AUDI A6 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Käsittele iskunvaimentimen varren kiinnike. Käytä kuparitahnaa.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse AUDI A6 -autoon
    Vapauta ruuvipuristin ja ota iskunvaimennin irti.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat AUDI A6 C5 Avant (4B5) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata AUDI A6 Avant (4B5, C5) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
AUDI A6 Avant (4B5, C5) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
AUDI A6 Avant (4B5, C5) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet AUDI A6 Avant (4B5, C5) 2.4 - vaihto nõuanded
    Tunkin kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI quattro - vaihtovinkit
    5 yleisintä virhettä auton osia ostettaessa
  • Huolto vinkit - AUDI A6 Avant (4B5, C5) 1.9 TDI Iskari vaihto-opas
    Ajovalojen kunnostus | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Audi A6 C5 Avant vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka estää auton ikkunoita huurtumasta | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille AUDI-malleille