Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
SEAT Leon ST (5F8) 2.0 TSI 4Drive, SEAT Leon ST (5F8) 2.0 TSI, SEAT Leon ST (5F8) 1.8 TSI 4Drive, SEAT Leon ST (5F8) 2.0 TDI 4Drive, SEAT Leon ST (5F8) 1.6 TDI 4Drive, SEAT Leon ST (5F8) 2.0 TDI 4Drive, SEAT Leon ST (5F8) 1.6 TDI 4Drive, SEAT Leon ST (5F8) 2.0 TDI, SEAT Leon ST (5F8) 1.8 TSI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet Leon ST (5F8) -malliin ja muihin SEAT-malleihin
Työkalut
Vaihto: iskunvaimentimet – SEAT LEON ST (5F8). Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Keraaminen tahna
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 18
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 18
Iskunvaimentimen hylsy DD nro 5,2
Iskunvaimentimen hylsy DD nro 6
Torx-kärkihylsy T25
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Ruuvipuristin
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: iskunvaimentimet – SEAT LEON ST (5F8). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Molemmat takajousituksen iskunvaimentimet täytyy vaihtaa samalla kertaa.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla takajousituksen oikean ja vasemman iskunvaimentimen kohdalla.
  • Huom! Kaikki työ SEAT LEON ST (5F8) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT LEON -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  2. Vaihe 3
    Nosta autoa.
    Vaihto: iskunvaimentimet – SEAT LEON ST (5F8). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
    Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa SEAT LEON -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. SEAT LEON ST (5F8)
  3. Vaihe 5
    SEAT LEON Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota pyörä.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse SEAT LEON -autoon
    Puhdista iskunvaimentimen alempi kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa SEAT LEON -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Tue takaolka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT LEON -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita iskunvaimentimen alaosan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto SEAT LEON -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista lokasuojan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa.
  8. Vaihe 10
    SEAT LEON -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kierrä irti lokasuojan kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T25. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet SEAT LEON -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Siirrä lokasuoja sivuun, jotta saat pääsyn ylempiin iskunvaimentimen kiinnikkeisiin.
  10. Vaihe 12
    SEAT LEON Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista hiilisäiliön kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse SEAT LEON -autoon
    Kierrä irti hiilisäiliön kiinnike. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 14
    SEAT LEON -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Siirrä hiilisäiliö sivuun, jotta saat pääsyn ylempiin iskunvaimentimen kiinnikkeisiin.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT LEON -autoon - vinkkejä
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset SEAT LEON -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Kierrä iskunvaimentimen kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: SEAT Leon ST (5F8) 1.4 TSI 2015 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irrota kiinnitysruuvit.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT LEON -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Madalla vaihteistonostinta 10–15 cm.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa SEAT LEON -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota kiinnityspultti.
  18. Vaihe 20
    SEAT LEON Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita iskunvaimennin.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse SEAT LEON -autoon
    Puhdista iskunvaimentimen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa SEAT LEON -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Laita iskunvaimennin kiinni ruuvipuristimeen.
  21. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT LEON -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Poista iskunvaimentimen kansi. Käytä sorkkarautaa.
  22. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto SEAT LEON -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista iskunvaimentimen männänvarren kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  23. Vaihe 25
    SEAT LEON -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Poista iskunvaimentimen männänvarren kiinnike. Käytä hylsyä nro 16. Käytä iskunvaimentimen hylsyä DD№5,2. Käytä kiintolenkkiavainta.
  24. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet SEAT LEON -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita iskunvaimentimen yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: iskunvaimentimet – SEAT LEON ST (5F8). Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  25. Vaihe 27
    SEAT LEON Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Asenna kiinnike, pölysuoja ja joustonrajoitin uuteen iskunvaimentimeen.
    AUTODOC suosittelee:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  26. Vaihe 28
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse SEAT LEON -autoon
    Kiristä iskunvaimentimen varren mutteri. Käytä hylsyä nro 16. Käytä iskunvaimentimen hylsyä DD№6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 25 Nm vääntömomentilla.
  27. Vaihe 29
    SEAT LEON -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Käsittele iskunvaimentimen varren kiinnike. Käytä kuparitahnaa.
  28. Vaihe 30
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT LEON -autoon - vinkkejä
    Asenna iskunvaimentimen kansi.
  29. Vaihe 31
    Vaiheittaiset suositukset SEAT LEON -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Vapauta ruuvipuristin ja ota iskunvaimennin irti.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat SEAT Leon III ST (5F8) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata SEAT Leon ST (5F8) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
SEAT Leon ST (5F8) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
SEAT Leon ST (5F8) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT Leon ST (5F8) 1.4 TSI - vaihto nõuanded
    Mitä tehdä, jos turvatyynyn merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Seat Leon 5f8 2.0 TDI - vaihtovinkit
    Kuinka korjata tuulilasin särö tai halkeama | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - SEAT Leon ST (5F8) 1.6 TDI Iskari vaihto-opas
    Kuinka käynnistää auto pitkän seisonnan jälkeen | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Seat Leon 5f8 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka poistaa naarmut auton muovipinnoista | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille SEAT-malleille