Milloin vaihtaa Jarrulevyt FORD FUSION -autossa
Osakategorian Jarrulevy suositeltu vaihtoväli: 50000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD FUSION (JU_) 1.4 LPG, FORD FUSION (JU_) 1.3, FORD FUSION (JU_) 1.25, FORD FUSION (JU_) 1.6 TDCi, FORD FUSION (JU_) 1.4 TDCi, FORD FUSION (JU_) 1.6, FORD FUSION (JU_) 1.4 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Työkalut
Vaihto: jarrulevyt – FORD FUSION (JU_). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
Nyloninen puhdistusharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Kuusiokolokärki nro H7
Vannehylsy nro 19
Jarrusatulan männän kääntötyökalu
Kiintolenkkiavain
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: jarrulevyt – FORD FUSION (JU_). AUTODOC suosittelee:
  • Vaihda jarrulevyt FORD FUSION (JU_) autoon aina pareittain akselia kohden osien kunnosta huolimatta. Tällä tavalla jarrutuksen tasaisuus saadaan varmistettua.
  • Saman akselin molemmat jarrulevyt vaihdetaan samalla tavalla.
  • Vaihda jarrulevyjä vaihdettaessa aina myös jarrupalat.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: jarrulevyt – FORD FUSION (JU_). Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
    Vaihe 2
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt FORD FUSION -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  2. Vaihe 4
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 5
    Kuinka vaihtaa FORD FUSION -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. FORD FUSION (JU_)
  3. Vaihe 6
    FORD FUSION Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota pyörä.
  4. Vaihe 7
    Vaihtaa Jarrulevyt itse FORD FUSION -autoon
    Irroita jarrusatulan liukutappien pölysuojusten päällykset. Käytä sorkkarautaa.
  5. Vaihe 8
    Kuinka poistaa FORD FUSION -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä nylonista puhdistusharjaa. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jarrulevyt – FORD FUSION (JU_). Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
  6. Vaihe 9
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt FORD FUSION -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 10
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrulevyt-osien vaihto FORD FUSION -autoon - lataa kuvitettu opas
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  8. Vaihe 11
    FORD FUSION -auton Jarrulevyt: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Siirrä jarrusatulan pidätysjousi sivuun. Käytä sorkkarautaa.
  9. Vaihe 12
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrulevyt FORD FUSION -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarrusatula.
    Vaihto: jarrulevyt – FORD FUSION (JU_). Vinkki:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  10. Vaihe 13
    FORD FUSION Jarrulevyt vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarrupalat.
  11. Vaihe 14
    Puhdista jarrulevyn pinta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 15
    Vaihtaa Jarrulevyt itse FORD FUSION -autoon
    Irroita jarrulevyt.
  12. Vaihe 16
    FORD FUSION -auton Jarrulevyt: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista pyörännapa. Käytä teräsharjaa. Käsittele kontaktipinta. Käytä kuparitahnaa.
  13. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt FORD FUSION -autoon - vinkkejä
    Puhdista jarrusatulan kehikko liasta ja pölystä. Käytä teräsharjaa. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jarrulevyt – FORD FUSION (JU_). Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
  14. Vaihe 18
    Vaiheittaiset suositukset FORD FUSION -auton Jarrulevyt-osien tee se itse -vaihtoon
    Poista silikonirasva uudesta jarrulevystä. Käytä yleispuhdistussprayta.
  15. Vaihe 19
    Tee se itse -vaihto: FORD FUSION (JU_) 1.6 2005 -auton Jarrulevyt - online-opas
    Asenna jarrulevyt.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD FUSION (JU_) Jarrulevyt itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD FUSION (JU_) Jarrulevyt vaihtaminen - online-opas
FORD FUSION (JU_) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarrulevy FORD FUSION (JU_) 1.6 - vaihto nõuanded
    Kuinka vaihtaa moottori BMW E30 Turboon | SUPERCAR AUTODOC
  • Vaihtaa Etujarrulevyt ja takajarrulevyt Ford Fusion ju2 1.4 TDCi - vaihtovinkit
    5 autovinkkiä talvipäivän varalle | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD FUSION (JU_) 1.4 Takajarrulevyt ja etujarrulevyt vaihto-opas
    5 työkalua, jotka tekevät auton korjaamisesta uskomattoman helppoa | AUTODOCin vinkit
  • Takajarrulevyt Ford Fusion ju2 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Miksi jarrusi vinkuvat? | AUTODOCIN vinkit