Milloin vaihtaa Jarrulevyt MERCEDES-BENZ CLK -autossa
Osakategorian Jarrulevy suositeltu vaihtoväli: 50000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 200 Kompressor (209.441), MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 280 (209.454), MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 350 (209.456), MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 320 (209.465), MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 240 (209.461), MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 200 Kompressor (209.442) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Työkalut
Vaihto: jarrulevyt – MERCEDES-BENZ CLK Convertible (A209). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
Nyloninen puhdistusharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Jarrurasva
Keraaminen tahna
Momenttiavain
Hylsyavain nro 18
Kuusiokolokärki nro H5
Kuusiokolokärki nro H7
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Sorkkarauta
Kierreleuan väännin
Jarrusatulan männän kääntötyökalu
Pitkät kärkipihdit
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Vaihda jarrulevyt MERCEDES-BENZ CLK Convertible (A209) autoon aina pareittain akselia kohden osien kunnosta huolimatta. Tällä tavalla jarrutuksen tasaisuus saadaan varmistettua.
  • Saman akselin molemmat jarrulevyt vaihdetaan samalla tavalla.
  • Vaihda jarrulevyjä vaihdettaessa aina myös jarrupalat.
  • Huom! Kaikki työ MERCEDES-BENZ CLK Convertible (A209) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt MERCEDES-BENZ CLK -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  2. Vaihe 3
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ CLK -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyöränpultteja. Käytä vannehylsyä nro 17. Käytä kierreleuan väännintä.
  3. Vaihe 5
    Nosta autoa.
    Vaihto: jarrulevyt – MERCEDES-BENZ CLK Convertible (A209). AUTODOC suosittelee:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
    Vaihe 6
    MERCEDES-BENZ CLK Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. MERCEDES-BENZ CLK Convertible (A209)
  4. Vaihe 7
    Vaihtaa Jarrulevyt itse MERCEDES-BENZ CLK -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 8
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ CLK -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota jarrusatulan pidätinjousi. Käytä sorkkarautaa.
  6. Vaihe 9
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt MERCEDES-BENZ CLK -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota jarrupalojen kulumistunnistin. Käytä pitkiä kärkipihtejä.
  7. Vaihe 10
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrulevyt-osien vaihto MERCEDES-BENZ CLK -autoon - lataa kuvitettu opas
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  8. Vaihe 11
    MERCEDES-BENZ CLK -auton Jarrulevyt: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Poista korkit jarrusatulan ohjaustappien suojakumeista. Käytä sorkkarautaa.
  9. Vaihe 12
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrulevyt MERCEDES-BENZ CLK -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kierrä irti jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 13
    MERCEDES-BENZ CLK Jarrulevyt vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota jarrusatula.
    AUTODOC suosittelee:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.
  11. Vaihe 14
    Vaihtaa Jarrulevyt itse MERCEDES-BENZ CLK -autoon
    Irrota jarrupalat.
  12. Vaihe 15
    MERCEDES-BENZ CLK -auton Jarrulevyt: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  13. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt MERCEDES-BENZ CLK -autoon - vinkkejä
    Kierrä irti jarrusatulan pitimen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  14. Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ CLK -auton Jarrulevyt-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota kiinnitysruuvit.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 200 1.8 Kompressor (209.441) 2009 -auton Jarrulevyt - online-opas
    Irrota jarrusatulan pidin.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt MERCEDES-BENZ CLK -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista jarrulevyn kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ CLK -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kierrä jarrulevyn kiinnikkeet irti. Käytä kuusiokoloavainta nro H5. Käytä kiintolenkkiavainta.
  18. Vaihe 21
    Irrota kiinnityspultti.
    Vaihe 22
    MERCEDES-BENZ CLK Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota jarrulevy.
  19. Vaihe 23
    Vaihtaa Jarrulevyt itse MERCEDES-BENZ CLK -autoon
    Puhdista pyörännapa. Käytä teräsharjaa.
  20. Vaihe 24
    Käsittele kontaktipinta. Käytä keraamista tahnaa.
    Vaihe 25
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ CLK -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna uusi jarrulevy.
  21. Vaihe 26
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt MERCEDES-BENZ CLK -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Asenna kiinnityspultti.
  22. Vaihe 27
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrulevyt-osien vaihto MERCEDES-BENZ CLK -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kiristä jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H5. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 10 Nm vääntömomentilla.
  23. Vaihe 28
    MERCEDES-BENZ CLK -auton Jarrulevyt: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista jarrusatulan pidin liasta ja pölystä. Käytä teräsharjaa. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) Jarrulevyt itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) Jarrulevyt vaihtaminen - online-opas
MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarrulevy MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 200 1.8 Kompressor (209.441) - vaihto nõuanded
    Mitä tehdä, jos auton ilmastointi ei toimi kunnolla | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etujarrulevyt ja takajarrulevyt Mercedes A209 CLK 200 1.8 Kompressor (209.442) - vaihtovinkit
    Tärkeitä eroja autotyökalujen välillä | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 320 3.2 (209.465) Takajarrulevyt ja etujarrulevyt vaihto-opas
    5 yleisintä öljyvuodon syytä | AUTODOCin vinkit
  • Takajarrulevyt Mercedes A209 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka käynnistää auto pitkän seisonnan jälkeen | AUTODOCin vinkit