Milloin vaihtaa Jarrusatula Korjaussarja MERCEDES-BENZ C-CLASS -autossa
Osakategorian Jarrusatulan korjaussarja suositeltu vaihtoväli: 50000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MERCEDES-BENZ C-sarja T-modell (S202) C 180 T (202.081), MERCEDES-BENZ C-sarja T-modell (S202) C 220 T D (202.182), MERCEDES-BENZ C-sarja T-modell (S202) C 200 T CDI (202.194), MERCEDES-BENZ C-sarja T-modell (S202) C 220 T CDI (202.193), MERCEDES-BENZ C-sarja T-modell (S202) C 200 T D (202.180), MERCEDES-BENZ C-sarja T-modell (S202) C 230 T (202.083), MERCEDES-BENZ C-sarja T-modell (S202) C 220 T D (202.182), MERCEDES-BENZ C-sarja T-modell (S202) C 200 T (202.080), MERCEDES-BENZ C-sarja T-modell (S202) C 180 T (202.078) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Jarrusatula Korjaussarja C-sarja T-modell (S202) -malliin ja muihin MERCEDES-BENZ-malleihin
Työkalut
Vaihto: jarrusatula korjaussarja – MERCEDES-BENZ C-CLASS Estate (S202). Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
Nyloninen puhdistusharja
WD-40-monitoimiaine
Yleispuhdistussuihke
Silikonirasva
Jarrunpuhdistusaine
Keraaminen tahna
Rasva jarrusatulan liukutappeihin
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 9
Yhdistelmäavain nro 10
Yhdistelmäavain nro 14
Yhdistelmäavain nro 15
Yhdistelmäavain nro 19
Hylsyavain nro 9
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 19
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Jarruletkun klemmari
Jarrujen ilmaussarja
Jarrusatulan männän kääntötyökalu
Sorkkarauta
Tasapäinen ruuvimeisseli
Jarrukiila
Vaihto: jarrusatula korjaussarja – MERCEDES-BENZ C-CLASS Estate (S202). AUTODOC suosittelee:
  • Akselin oikean ja vasemman jarrusatulan vaihto tehdään samalla tavalla.
  • Huom! Kaikki työ MERCEDES-BENZ C-CLASS Estate (S202) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Jarrusatula Korjaussarja MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  2. Vaihe 3
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jarrusatula Korjaussarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyöränpultteja. Käytä vannehylsyä nro 17. Käytä kierreleuan väännintä.
  3. Vaihe 5
    Nosta autoa.
    AUTODOC suosittelee:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
    Vaihe 6
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Jarrusatula Korjaussarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: jarrusatula korjaussarja – MERCEDES-BENZ C-CLASS Estate (S202). Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  4. Vaihe 7
    Vaihtaa Jarrusatula Korjaussarja itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 8
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jarrusatula Korjaussarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota liitin jarrupalojen kulumistunnistimesta.
  6. Vaihe 9
    Kuinka vaihtaa Jarrusatula Korjaussarja MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista jarrupalojen kulumisenilmaisimen liittimen kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 10
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrusatula Korjaussarja-osien vaihto MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kierrä irti jarrupalojen kulumisenilmaisimen liittimen kiinnike. Käytä yhdistelmäavainta nro 10.
  8. Vaihe 11
    MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jarrusatula Korjaussarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota kiinnityspultti.
  9. Vaihe 12
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrusatula Korjaussarja MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota liitin jarrupalojen kulumisenilmaisimesta.
  10. Vaihe 13
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Jarrusatula Korjaussarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista jarruletkun asennuskohta jarrusatulassa. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 14
    Vaihtaa Jarrusatula Korjaussarja itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Purista jarruletku irti käyttämällä letkupihtejä.
  12. Vaihe 15
    MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jarrusatula Korjaussarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Löysää jarruletkun kiinnikettä. Käytä yhdistelmäavainta nro 14.
  13. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Jarrusatula Korjaussarja MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - vinkkejä
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jarrusatula Korjaussarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Kierrä irti jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 15. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ C-sarja T-modell (S202) C 250 2.5 Turbo Diesel (202.188) 1998 -auton Jarrusatula Korjaussarja - online-opas
    Irrota kiinnitysruuvit.
  16. Vaihe 19
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
    Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa Jarrusatula Korjaussarja MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota jarrusatula.
  17. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jarrusatula Korjaussarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kierrä jarruletku irti jarrusatulasta.
  18. Vaihe 22
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Jarrusatula Korjaussarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota jarrupalat.
  19. Vaihe 23
    Vaihtaa Jarrusatula Korjaussarja itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 24
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jarrusatula Korjaussarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Kierrä irti jarrusatulan pitimen kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 19.
  21. Vaihe 25
    Kuinka vaihtaa Jarrusatula Korjaussarja MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota kiinnitysruuvit.
  22. Vaihe 26
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrusatula Korjaussarja-osien vaihto MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota jarrusatulan pidin.
  23. Vaihe 27
    MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jarrusatula Korjaussarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Poista suojalevy, joka peittää jarrusatulan männän suojakumin. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  24. Vaihe 28
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrusatula Korjaussarja MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Poista mäntä jarrusatulan kotelosta.
  25. Vaihe 29
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Jarrusatula Korjaussarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista jarrujen ilmausruuvi. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  26. Vaihe 30
    Vaihtaa Jarrusatula Korjaussarja itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Irrota jarrun ilmausruuvi. Käytä hylsyä nro 9. Käytä kiintolenkkiavainta.
  27. Vaihe 31
    MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jarrusatula Korjaussarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Poista jarrusatulan männän suojakumi.
  28. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Jarrusatula Korjaussarja MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - vinkkejä
    Poista jarrusatulan männän O-rengas. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  29. Vaihe 33
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jarrusatula Korjaussarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista männän ja siihen kuuluvien osien asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Käytä nylonista puhdistusharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  30. Vaihe 34
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ C-sarja T-modell (S202) C 250 2.5 Turbo Diesel (202.188) 1998 -auton Jarrusatula Korjaussarja - online-opas
    Poista jarrusatulan liukutapit.
  31. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa Jarrusatula Korjaussarja MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista liukutapit ja niiden kiinnityspaikat jarrusatulan pitimellä. Käytä teräsharjaa. Käytä nylonista puhdistusharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  32. Vaihe 36
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jarrusatula Korjaussarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna uusi jarrusatulan männän O-rengas.
  33. Vaihe 37
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Jarrusatula Korjaussarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Asenna uusi jarrusatulan männän suojakumi.
    Vaihto: jarrusatula korjaussarja – MERCEDES-BENZ C-CLASS Estate (S202). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Käsittele mäntä ja sen kiinnityspaikka jarrunesteellä, jotta sylinterin seinämät eivät naarmuunnu asennuksen aikana.
  34. Vaihe 38
    Vaihtaa Jarrusatula Korjaussarja itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Asenna uusi jarrusatulan mäntä.
  35. Vaihe 39
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jarrusatula Korjaussarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna jarrusatulan männän suojakumin suojalevy.
  36. Vaihe 40
    Kuinka vaihtaa Jarrusatula Korjaussarja MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Paina jarrusatulan mäntä sisään. Käytä jarrusatulan männän kääntötyökalua.
  37. Vaihe 41
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrusatula Korjaussarja-osien vaihto MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Laita uudet jarrusatulan liukutappien suojakumit.
  38. Vaihe 42
    MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jarrusatula Korjaussarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Käsittele jarrusatulan liukutapit. Käsittele jarrusatulan liukutapit jarrusatularasvalla.
  39. Vaihe 43
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrusatula Korjaussarja MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna jarrusatulan ohjaustapit.
  40. Vaihe 44
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Jarrusatula Korjaussarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kiristä jarrun ilmausruuvi.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat MERCEDES-BENZ C-sarja T-modell (S202) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MERCEDES-BENZ C-sarja T-modell (S202) Jarrusatula Korjaussarja itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MERCEDES-BENZ C-sarja T-modell (S202) Jarrusatula Korjaussarja vaihtaminen - online-opas
MERCEDES-BENZ C-sarja T-modell (S202) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarrusatula korjaussarja MERCEDES-BENZ C-sarja T-modell (S202) C 250 2.5 Turbo Diesel (202.188) - vaihto nõuanded
    5 parasta vinkkiä, joilla estät auton ruostumisen | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Jarrujen korjaussarja Mercedes S202 C 180 1.8 (202.078) - vaihtovinkit
    5 virhettä moottoria pestäessä | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MERCEDES-BENZ C-sarja T-modell (S202) C 220 CDI 2.2 (202.193) Etujarrusatulan korjaussarja vaihto-opas
    5 yleisintä virhettä iskunvaimentimien vaihdossa | AUTODOCin vinkit
  • Takajarrusatulan korjaussarja Mercedes S202 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka korjata puhjennut rengas helposti | AUTODOCin vinkit