Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W204) C 200 CDI (204.007, 204.006), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W204) C 180 Kompressor (204.046), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W204) C 200 Kompressor (204.041), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W204) C 230 (204.052), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W204) C 280 (204.054), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W204) C 180 Kompressor (204.044, 204.045), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W204) C 220 CDI (204.002), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W204) C 220 CDI (204.008), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W204) C 220 CDI (204.002) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etujousi MERCEDES W204 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa jousi eteen Mercedes W204-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Jousi C-sarja Sedan (W204) -malliin ja muihin MERCEDES-BENZ-malleihin
Kuinka vaihtaa Jousi (auton jousitus) Mercedes W204 C 220 CDI 2.2 (204.008) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Jousi (auton jousitus)
Kuinka vaihtaa Kierrejousen välikumi Mercedes W204 C 220 CDI 2.2 (204.008) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Kierrejousen välikumi
Työkalut
Vaihto: jousi – Mercedes W204. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Keraaminen tahna
Kuparitahna
Momenttiavain
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 21
Torx-kärkihylsy E12
Torx-kärkihylsy E14
Torx-kärkihylsy E18
Torx-kärkihylsy T50
21 mm iskunvaimentimen mutterin hylsy
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Tasapäinen ruuvimeisseli
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Hydraulinen kierrejousipuristin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: jousi – Mercedes W204. AUTODOCin vinkki:
  • Molemmat etujousituksen kierrejouset täytyy vaihtaa samaan aikaan.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla etujousituksen vasemmalle ja oikealle kierrejouselle.
  • Huom! Kaikki työ Mercedes W204 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihto seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Vaihe 3
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Löysää joustintuen ylemmät kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta E12. Käytä kiintolenkkiavainta.
  5. Vaihe 5
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 6
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Nosta autoa.
    Vaihto: jousi – Mercedes W204. Ammattilaiset suosittelevat:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Mercedes W204
  8. Vaihe 9
    MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota pyörä.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan yhdystangon joustintukeen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  10. Vaihe 11
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  12. Vaihe 13
    MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota ABS-anturin johdot.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - vinkkejä
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi-osien tee se itse -vaihtoon
    Kierrä joustintuen olka-akseliin yhdistävät kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 21. Käytä Torx-avainta E14. Käytä Torx-avainta E18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W204) C 220 CDI 2.2 (204.002) 2013 -auton Jousi - online-opas
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota kiinnitysruuvit.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä sorkkarautaa.
  18. Vaihe 19
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa irti joustintuen ylemmät kiinnikkeet.
    AUTODOC suosittelee:
    Mercedes W204 – Vammojen välttämiseksi pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Irroita joustintuki.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Aseta joustintuki jousipuristintyökaluun.
    Vaihto: jousi – Mercedes W204. Ammattilaiset suosittelevat:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Poista joustintukilaakerin pölysuoja. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Purista jousi.
  23. Vaihe 24
    MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista joustintuen männänvarsi. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä 21 mm iskunvaimentimen mutterin hylsyä. Käytä Torx-avainta T50. Käytä kiintolenkkiavainta.
  25. Vaihe 26
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
    AUTODOC suosittelee:
    Tarkasta iskunvaimentimen laakerin, pölysuoja, ja pohjaanlyöntikumin kunto perinpohjaisesti. Vaihda tarvittaessa.
  27. Vaihe 28
    MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vapauta kierrejousi.
  28. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - vinkkejä
    Irroita jousi.
  29. Vaihe 30
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi-osien tee se itse -vaihtoon
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  30. Vaihe 31
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W204) C 220 CDI 2.2 (204.002) 2013 -auton Jousi - online-opas
    Purista jousi.
  31. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  32. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
    Vaihto: jousi – Mercedes W204. Vinkki:
    Varmista, että joustintuki on asennettu oikeaan asentoon merkintöjen mukaisesti.
  33. Vaihe 34
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä 21 mm iskunvaimentimen mutterin hylsyä. Käytä Torx-avainta T50. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 85 Nm vääntömomentilla.
  34. Vaihe 35
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Lopeta jousen painaminen.
  35. Vaihe 36
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Käsittele jousijalka. Käytä kuparitahnaa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W204) Jousi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W204) Jousi vaihtaminen - online-opas
MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W204) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jouset MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W204) C 220 CDI 2.2 (204.002) - vaihto nõuanded
    Mitä tarkistaa käytettyä autoa ostaessa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Kierrejouset Mercedes W204 C 220 CDI 2.2 (204.008) - vaihtovinkit
    5 auton sisätilojen puhdistusvirhettä | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W204) C 200 CDI (204.007, 204.006) Takajouset & etujouset vaihto-opas
    Jarrusatuloiden kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Etujouset & takajouset Mercedes W204 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka poistaa naarmut auton muovipinnoista | AUTODOCin vinkit