Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FIAT PUNTO Van (188AX) 1.3 JTD Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Jousijalan Tukilaakeri PUNTO Van (188AX) -malliin ja muihin FIAT-malleihin
Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri Fiat Punto 188AX 1.3 JTD -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousijalan tukilaakeri
Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakerin korjaussarja Fiat Punto 188AX 1.3 JTD -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousijalan tukilaakerin korjaussarja
Kuinka vaihtaa Rullalaakeri, jousijalkalaakeri Fiat Punto 188AX 1.3 JTD -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Rullalaakeri, jousijalkalaakeri
Kuinka vaihtaa Tukirengas, jousijalan tukilaakeri Fiat Punto 188AX 1.3 JTD -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Tukirengas, jousijalan tukilaakeri
Työkalut
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – FIAT PUNTO Van (188AX). Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 15
Yhdistelmäavain nro 16
Yhdistelmäavain nro 27
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 19
Kuusiokolokärki nro H6
Kuusiokolokärki nro H7
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Sorkkarauta
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – FIAT PUNTO Van (188AX). AUTODOC suosittelee:
  • Etujousituksen oikean ja vasemman joustintuen laakerit vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki etujoustintukien kiinnikkeet täytyy vaihtaa samanaikaisesti.
  • Huom! Kaikki työ FIAT PUNTO Van (188AX) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FIAT PUNTO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  2. Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa FIAT PUNTO -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kiintolenkkiavainta.
  3. Vaihe 5
    FIAT PUNTO Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Tue pyörät kiiloilla.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse FIAT PUNTO -autoon
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  5. Vaihe 7
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 8
    Kuinka poistaa FIAT PUNTO -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. FIAT PUNTO Van (188AX)
  6. Vaihe 9
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FIAT PUNTO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota pyörä.
  7. Vaihe 10
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto FIAT PUNTO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota jarruletku iskunvaimentimesta. Irroita ABS-anturin johdot. Käytä sorkkarautaa.
  8. Vaihe 11
    FIAT PUNTO -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  9. Vaihe 12
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri FIAT PUNTO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 13
    FIAT PUNTO Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  11. Vaihe 14
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse FIAT PUNTO -autoon
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  12. Vaihe 15
    FIAT PUNTO -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Kierrä joustintuen olka-akseliin yhdistävät kiinnikkeet irti. Käytä yhdistelmäavainta nro 15. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FIAT PUNTO -autoon - vinkkejä
    Irrota kiinnityspultti.
  14. Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset FIAT PUNTO -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: FIAT PUNTO Van (188AX) 1.3 D Multijet 2004 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Irrota kiinnityspultti.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FIAT PUNTO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä sorkkarautaa.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa FIAT PUNTO -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike.
    AUTODOC suosittelee:
    FIAT PUNTO Van (188AX) – Vammojen välttämiseksi pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti.
  18. Vaihe 21
    FIAT PUNTO Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita joustintuki.
  19. Vaihe 22
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse FIAT PUNTO -autoon
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – FIAT PUNTO Van (188AX). AUTODOCin vinkki:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  20. Vaihe 23
    Kuinka poistaa FIAT PUNTO -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Purista jousi.
  21. Vaihe 24
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FIAT PUNTO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  22. Vaihe 25
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto FIAT PUNTO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 27. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  23. Vaihe 26
    FIAT PUNTO -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – FIAT PUNTO Van (188AX). Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  24. Vaihe 27
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri FIAT PUNTO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna uusi iskunvaimentimen yläpäänlaakeri paikoilleen.
  25. Vaihe 28
    FIAT PUNTO Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 27. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 45 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – FIAT PUNTO Van (188AX). Ammattilaiset suosittelevat:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  26. Vaihe 29
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse FIAT PUNTO -autoon
    Lopeta jousen painaminen.
  27. Vaihe 30
    FIAT PUNTO -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Käsittele jousijalka. Käytä kuparitahnaa.
  28. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FIAT PUNTO -autoon - vinkkejä
    Poista asennettu joustintuki.
  29. Vaihe 32
    Vaiheittaiset suositukset FIAT PUNTO -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Käsittele joustintuen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FIAT PUNTO Van (188AX) Jousijalan Tukilaakeri itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FIAT PUNTO Van (188AX) Jousijalan Tukilaakeri vaihtaminen - online-opas
FIAT PUNTO Van (188AX) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri FIAT PUNTO Van (188AX) 1.3 D Multijet - vaihto nõuanded
    Mitä tarkistaa käytettyä autoa ostaessa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarin yläpään laakeri Fiat Punto 188AX 1.3 JTD - vaihtovinkit
    5 vinkkiä uusille kuljettajille | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FIAT PUNTO Van (188AX) 1.9 D 60 Iskarin yläpää vaihto-opas
    Kuinka vaihtaa pyöränpultti | AUTODOCin vinkit
  • Kääntölaakeri Fiat Punto 188AX vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Mitä tehdä, jos moottorin merkkivalo syttyy | AUTODOCin vinkit