Kampiakselin öljytiiviste on altis ulos työntymiselle alle nollan asteen ympäristön lämpötiloissa. Tämä vika tapahtuu autoille, joilla on yli 20,000 kilometriä ajettuna, ja se johtaa öljyvuotoon ja tuloksena moottorin vioittumiseen. Voit tarkistaa säännöllisesti itse moottoriöljyn tason. Täytä tarvittaessa noudattamalla vaihe-vaiheelta ohjettamme Fiat Ducaton korjauksesta ja kunnossapidosta.
Kaksimassainen vaihtopyörä vioittuu 40,000 kilometrin jälkeen. Sitä ei voi korjata.
Jakohihna kuluu nopeasti. Se voi hypätä muutaman hampaan yli silloin, kun moottori käynnistetään kylmällä säällä. Vinkkimme: säilö talveksi ajoneuvosi lämmitettyyn autotalliin ja tutki jakohihnan kunto säännöllisesti.
Vaihteisto
250 mallissa, 20,000 mittarilukeman kohdalla, kytkimen painelaakeri vioittuu. Vika voidaan tunnistaa vaikeasta vaihteiden vaihtamisesta ja epänormaaleista äänistä kytkinpoljinta painettaessa. Komponentti tulee vaihtaa heti. Voit tehdä tämän itse, kun olet katsonut vaihe-vaiheelta ohjeemme Fiat Ducaton korjauksesta ja huollosta. Myöhemmin tulee välttää kytkinpolkimen liian pitkään painamista.
Kytkimen pääsylinteri kuluu ensimmäisen 15,000 kilometrin jälkeen. Tämä tapahtuu yleensä kylminä kuukausina, kun työneste paksuuntuu, ja kun kytkinpoljinta painetaan yhtäkkiä, järjestelmän paine lisääntyy epänormaalin paljon. Kun osa on vaihdettu, on järkevää lopettaa aggressiivinen ajaminen.
Käyttökoneisto
Iskunvaimentimet ovat alttiita nopealle kulumalle, etenkin jos ajoneuvo on ylikuormittunut. Niiden vika voidaan tunnistaa koputtavasta äänestä ajettaessa epätasaisilla teillä. Lataa kuvitettu PDF-oppaamme ilmaiseksi, joka kertoo Fiat Ducaton korjauksesta asentaaksesi uudet varaosat nopeasti ja oikein.
Jousituksen tukivarret saattavat epämuodostua. Tämä johtaa renkaan kulutuspinnan epätasaiseen kulumiseen, ja heikentyneeseen pitoon.
Ohjaus
Hammastanko ei ole kestävä: konepellin alta kuuluva koputus ja työnesteen vuoto saattaa tapahtua ennen 10,000 kilometrin saavuttamista. Useimmissa tapauksissa komponentin toiminta on mahdollista palauttaa korjaussarjan avulla.
Koiranluut vioittuvat ennenaikaisesti. Auto vetää toiselle puolelle, koputusta voidaan kuulla ja ohjauspyörän vapaa liikehdintä on liiallista. Voit korjata viat itse - katso vain video-oppaamme liittyen Fiat Ducaton tee-se-itse korjaukseen ja huoltoon. Ehjät suojakumit tulevat pidentämään osan käyttöikää - varmista, että vaihdat ne heti, jos ne ovat vahingoittuneita.