Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 250 D (124.126, 124.129), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 300 D (124.131), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 280 (124.028), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 320 (124.032), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 250 Turbo-D (124.128), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 300 Turbo-D (124.133) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa iskunvaimennin ja jousi eteen MERCEDES W124 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa jousijalan tukilaakeri eteen Mercedes W124-autoon – vaihto-ohje
Työkalut
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Mercedes W124. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Yleispuhdistussuihke
Keraaminen tahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 19
Yhdistelmäavain nro 22
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 19
Kuusiokolokärki nro H6
Kuusiokolokärki nro H7
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Siirtoleukapihdit
Sorkkarauta
Jousijalkapuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Mercedes W124. AUTODOCin vinkki:
  • Etujousituksen oikean ja vasemman joustintuen laakerit vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki etujoustintukien kiinnikkeet täytyy vaihtaa samanaikaisesti.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Mercedes W124. Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Vaihe 3
    MERCEDES-BENZ E-CLASS Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon
    Puhdista iskunvaimentimen männänvarren kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Löysää ylemmän joustintukilaakerin kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
    AUTODOC suosittelee:
    Älä kierrä sitä kokonaan irti.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Löysää joustintuen varren kiinnikettä. Käytä yhdistelmäavainta nro 22. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Mercedes W124. AUTODOC suosittelee:
    Älä kierrä sitä kokonaan irti.
  7. Vaihe 7
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Löysää pyöränpultteja. Käytä vannehylsyä nro 17. Käytä kierreleuan väännintä.
  8. Vaihe 9
    MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Nosta autoa.
    AUTODOC suosittelee:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Mercedes W124
  10. Vaihe 11
    MERCEDES-BENZ E-CLASS Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota pyörä.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  12. Vaihe 13
    MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna kierrejousipuristin kierrejouseen.
    AUTODOC suosittelee:
    Käytä oikeankokoisia adaptereita ja leukoja.Kierrejouset täytyy kiinnittää hyvin kierrejousipuristimella.Käytä laadukkaita kierrejousipuristimia.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - vinkkejä
    Purista jousi.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Mercedes W124. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Ole varovainen. Puristettu jousi on hyvin voimakas, ja se voi aiheuttaa vammoja, jos se vahingossa irtoaa.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 200 2.0 (124.019) 1995 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Irrota johdot joustintuesta.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kierrä irti iskunvaimentimen alemmat kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kiintolenkkiavainta.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota kiinnitysruuvit.
  18. Vaihe 19
    MERCEDES-BENZ E-CLASS Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota joustintuki olka-akselista. Käytä sorkkarautaa.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon
    Puhdista kallistuksenvakaajan laakerin kannakkeiden kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa irti kallistuksenvakaajan laakerin kannakkeiden kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota kiinnitysruuvit.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota kallistuksenvakaajan laakerin kannakkeet.
  23. Vaihe 24
    MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota kierrejousi yhdessä kierrejousipuristiminen kanssa.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – Mercedes W124. Vinkki:
    Kun jousi on puristettuna, älä käytä sitä.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Poista iskunvaimentimen männänvarren kiinnike. Käytä yhdistelmäavainta nro 22. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  25. Vaihe 26
    MERCEDES-BENZ E-CLASS Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kierrä irti ylemmän joustintukilaakerin kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon
    Irrota iskunvaimennin.
  27. Vaihe 28
    MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Poista joustintukilaakeri.
  28. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - vinkkejä
    Irrota iskunvaimentimen pölysuoja ja joustonrajoitin.
    AUTODOC suosittelee:
    Tarkasta huolellisesti joustintuen suojakumi ja joustonrajoitin. Vaihda ne tarvittaessa.
  29. Vaihe 30
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista kierrejousen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  30. Vaihe 31
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 200 2.0 (124.019) 1995 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Puhdista iskunvaimentimen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  31. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista joustintukilaakerin kiinnityspaikka. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  32. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna jousi yhdessä puristimen kanssa.
    AUTODOC suosittelee:
    Varmista, että kierrejousi on asetettu oikein sen asennuspaikkaan.
  33. Vaihe 34
    MERCEDES-BENZ E-CLASS Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Asenna uusi iskunvaimentimen tuki.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) Jousijalan Tukilaakeri itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) Jousijalan Tukilaakeri vaihtaminen - online-opas
MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 200 2.0 (124.019) - vaihto nõuanded
    Kuinka korjata vaurioitunut kierre | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarin yläpään laakeri Mercedes E Class W124 E 250 D 2.5 (124.126, 124.129) - vaihtovinkit
    5 auton sisätilojen puhdistusvirhettä | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 300 D 3.0 (124.131) Iskarin yläpää vaihto-opas
    5 autovinkkiä talvipäivän varalle | AUTODOCin vinkit
  • Kääntölaakeri Mercedes E Class W124 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä virhettä autonpesussa | AUTODOCin vinkit