Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 250 D (124.126, 124.129), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 300 D (124.131), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 280 (124.028), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 320 (124.032), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 250 Turbo-D (124.128), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 300 Turbo-D (124.133) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa iskunvaimennin ja jousi eteen MERCEDES W124 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa jousi eteen Mercedes W124-autoon – vaihto-ohje
Työkalut
Vaihto: jousi – Mercedes W124. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Yleispuhdistussuihke
Keraaminen tahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 19
Yhdistelmäavain nro 22
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 19
Kuusiokolokärki nro H6
Kuusiokolokärki nro H7
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Siirtoleukapihdit
Sorkkarauta
Jousijalkapuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: jousi – Mercedes W124. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Molemmat etujousituksen kierrejouset täytyy vaihtaa samaan aikaan.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla etujousituksen vasemmalle ja oikealle kierrejouselle.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: jousi – Mercedes W124. Suorita seuraavat vaiheet:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyöränpultteja. Käytä vannehylsyä nro 17. Käytä kierreleuan väännintä.
  2. Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Nosta autoa.
    AUTODOC suosittelee:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
  3. Vaihe 4
    MERCEDES-BENZ E-CLASS Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Mercedes W124
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Asenna kierrejousipuristin kierrejouseen.
    AUTODOC suosittelee:
    Käytä oikeankokoisia adaptereita ja leukoja.Kierrejouset täytyy kiinnittää hyvin kierrejousipuristimella.Käytä laadukkaita kierrejousipuristimia.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Purista jousi.
    Vaihto: jousi – Mercedes W124. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Ole varovainen. Puristettu jousi on hyvin voimakas, ja se voi aiheuttaa vammoja, jos se vahingossa irtoaa.
  8. Vaihe 9
    MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota johdot joustintuesta.
  10. Vaihe 11
    MERCEDES-BENZ E-CLASS Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kierrä irti iskunvaimentimen alemmat kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon
    Irrota kiinnitysruuvit.
  12. Vaihe 13
    MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota joustintuki olka-akselista. Käytä sorkkarautaa.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - vinkkejä
    Puhdista kallistuksenvakaajan laakerin kannakkeiden kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Jousi-osien tee se itse -vaihtoon
    Ruuvaa irti kallistuksenvakaajan laakerin kannakkeiden kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 200 2.0 (124.019) 1995 -auton Jousi - online-opas
    Irrota kiinnitysruuvit.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota kallistuksenvakaajan laakerin kannakkeet.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota kierrejousi yhdessä kierrejousipuristiminen kanssa.
    Vaihto: jousi – Mercedes W124. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Kun jousi on puristettuna, älä käytä sitä.
  18. Vaihe 19
    MERCEDES-BENZ E-CLASS Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löystytä jousi.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon
    Aseta kierrejousipuristin uudelle jouselle.
    Vaihto: jousi – Mercedes W124. AUTODOCin vinkki:
    Puristimen asennon uudella kierrejousella on oltava sama kuin se oli vanhalla kierrejousella.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Purista jousi.
    AUTODOC suosittelee:
    Ole varovainen. Puristettu jousi on hyvin voimakas, ja se voi aiheuttaa vammoja, jos se vahingossa irtoaa.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista kierrejousen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) Jousi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) Jousi vaihtaminen - online-opas
MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jouset MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 200 2.0 (124.019) - vaihto nõuanded
    Tunkin kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Kierrejouset Mercedes E Class W124 E 250 D 2.5 (124.126, 124.129) - vaihtovinkit
    Mitä tehdä, jos TPMS-valo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W124) E 300 D 3.0 (124.131) Takajouset & etujouset vaihto-opas
    Kuinka kunnostaa ohjauspyörä | AUTODOCin vinkit
  • Etujouset & takajouset Mercedes E Class W124 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä virhettä auton osia ostettaessa