Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.2, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.4 16V, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.9 TDI, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.9 TDI, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.9 SDI, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.4 TDI, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.6, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.4 TDI, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.4 TDI, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.2 12V, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.6 16V, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 2.0, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.4 16V, SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.2 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etu joustintuet SEAT IBIZA 3 6L -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa joustintuki eteen Seat Ibiza 6L1-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet Ibiza III Hatchback (6L) -malliin ja muihin SEAT-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin Seat Ibiza 6l1 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki Seat Ibiza 6l1 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Joustintuki
Työkalut
Vaihto: joustintuen – Seat Ibiza 6L1. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Kuusiokolokärki nro H6.
Kuusiokolokärki nro H7.
XZN-hylsy nro 14
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 21
Hylsyavain nro 36
Iskunvaimentimen hylsy
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Meisti
Kierreleuan väännin
Vasara
Siirtoleukapihdit
Sorkkarauta
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – Seat Ibiza 6L1. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
  • Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: joustintuen – Seat Ibiza 6L1. Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT IBIZA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa SEAT IBIZA -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Vaihe 3
    SEAT IBIZA Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse SEAT IBIZA -autoon
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  5. Vaihe 5
    Irroita iskunvaimentimen yläpään laakerin suojus.
    Vaihe 6
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 7
    Kuinka poistaa SEAT IBIZA -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT IBIZA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto SEAT IBIZA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: joustintuen – Seat Ibiza 6L1. Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  8. Vaihe 10
    SEAT IBIZA -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota pyörä.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet SEAT IBIZA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Löysää vetoakselin mutteri. Käytä hylsyä nro 36. Käytä kierreleuan väännintä.
  10. Vaihe 12
    SEAT IBIZA Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse SEAT IBIZA -autoon
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 14
    SEAT IBIZA -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT IBIZA -autoon - vinkkejä
    Puhdista ABS-johtosarjan kannatin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset SEAT IBIZA -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota jarruletkun kiinnitysklipsi.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.2 2008 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irrota jarruletku. Käytä sorkkarautaa.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT IBIZA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita ABS-anturin johdot.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa SEAT IBIZA -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  18. Vaihe 20
    SEAT IBIZA Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä XZN-hylsyä nro 14. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä kierreleuan väännintä.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse SEAT IBIZA -autoon
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa SEAT IBIZA -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät pallonivelen jousen ohjausvarteen. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kierreleuan väännintä.
  21. Vaihe 23
    Irroita pallonivel tukivarresta.
    Vaihe 24
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT IBIZA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät vetoakselin pyörännapaan. Käytä hylsyä nro 36.
  22. Vaihe 25
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto SEAT IBIZA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota vetoakseli olka-akselista. Käytä meistiä. Käytä vasaraa.
  23. Vaihe 26
    SEAT IBIZA -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
    Vaihto: joustintuen – Seat Ibiza 6L1. AUTODOC suosittelee:
    Varmista, että olka-akseli on tuettu.
  24. Vaihe 27
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet SEAT IBIZA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota kiinnityspultti.
  25. Vaihe 28
    SEAT IBIZA Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vapauta alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä tähän tarkoitettua hylsyä irrottaaksesi iskunvaimentimen. Käytä kiintolenkkiavainta.
  26. Vaihe 29
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse SEAT IBIZA -autoon
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  27. Vaihe 30
    SEAT IBIZA -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Seat Ibiza 6L1
  28. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT IBIZA -autoon - vinkkejä
    Irroita joustintuki.
  29. Vaihe 32
    Vaiheittaiset suositukset SEAT IBIZA -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – Seat Ibiza 6L1. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  30. Vaihe 33
    Tee se itse -vaihto: SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.2 2008 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Purista jousi.
  31. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT IBIZA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  32. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa SEAT IBIZA -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  33. Vaihe 36
    SEAT IBIZA Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita iskunvaimentimen yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – Seat Ibiza 6L1. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  34. Vaihe 37
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse SEAT IBIZA -autoon
    Vapauta kierrejousi.
  35. Vaihe 38
    Kuinka poistaa SEAT IBIZA -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita jousi.
  36. Vaihe 39
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT IBIZA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    Vaihto: joustintuen – Seat Ibiza 6L1. Ammattilaiset suosittelevat:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  37. Vaihe 40
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto SEAT IBIZA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  38. Vaihe 41
    SEAT IBIZA -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  39. Vaihe 42
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet SEAT IBIZA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Purista jousi.
  40. Vaihe 43
    SEAT IBIZA Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Asenna yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  41. Vaihe 44
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse SEAT IBIZA -autoon
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä hylsyä nro 21. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
    AUTODOC suosittelee:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  42. Vaihe 45
    SEAT IBIZA -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Käsittele jousijalka. Käytä kuparitahnaa.
  43. Vaihe 46
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT IBIZA -autoon - vinkkejä
    Lopeta jousen painaminen.
  44. Vaihe 47
    Vaiheittaiset suositukset SEAT IBIZA -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Poista asennettu joustintuki.
  45. Vaihe 48
    Tee se itse -vaihto: SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.2 2008 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Käsittele joustintuen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  46. Vaihe 49
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT IBIZA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata SEAT Ibiza III Hatchback (6L) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
SEAT Ibiza III Hatchback (6L) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
SEAT Ibiza III Hatchback (6L) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.2 - vaihto nõuanded
    Mitä tehdä, jos TPMS-valo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Seat Ibiza 6l1 1.9 TDI - vaihtovinkit
    Käynnistysmoottorin tarkistus ilman sen poistamista | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - SEAT Ibiza III Hatchback (6L) 1.4 16V Iskari vaihto-opas
    5 yleisintä jarrujen korjausvirhettä | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Seat Ibiza 6l1 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 autovinkkiä talvipäivän varalle | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille SEAT-malleille