Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
ALFA ROMEO Brera (939_) 2.0 JTDM (939DXP1B), ALFA ROMEO Brera (939_) 1.8 TBi (939DXN1B), ALFA ROMEO Brera (939_) 3.2 JTS (939DXG2B, 939DXG1B), ALFA ROMEO Brera (939_) 2.4 JTDM 20V (939DXD1B, 939DXM1B), ALFA ROMEO Brera (939_) 2.4 JTDM 20V (939DXD1B, 939DXD12), ALFA ROMEO Brera (939_) 3.2 JTS Q4 (939.DXG22), ALFA ROMEO Brera (939_) 2.2 JTS (939.DXB11), ALFA ROMEO Brera (939_) 2.0 JTDM (939DXQ1B) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit Brera (939_) -malliin ja muihin ALFA ROMEO-malleihin
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – ALFA ROMEO BRERA. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Hylsyavain nro E14
Hylsyavain nro 19
Hylsyavain nro 21
Hylsyavain nro 36
Kuusiokolokärki nro H4.
Kuusiokolokärki nro H7.
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Pallonivelen ulosvedin
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Kuminuija
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – ALFA ROMEO BRERA. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Älä uudelleenkäytä ALFA ROMEO BRERA autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: pyöränlaakerit – ALFA ROMEO BRERA. Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit ALFA ROMEO BRERA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa ALFA ROMEO BRERA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    ALFA ROMEO BRERA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita navan laakerin suojus. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
    Vaihto: pyöränlaakerit – ALFA ROMEO BRERA. Vinkki:
    Joissakin autoissa ei ole pyörän pölysuojia.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse ALFA ROMEO BRERA -autoon
    Löysää pyörännavan mutteria. Käytä hylsyä nro 36. Käytä kierreleuan väännintä.
  5. Vaihe 5
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 6
    Kuinka poistaa ALFA ROMEO BRERA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. ALFA ROMEO BRERA
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit ALFA ROMEO BRERA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota pyörä.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto ALFA ROMEO BRERA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita jarrusatulan liukutappien pölysuojusten päällykset. Käytä sorkkarautaa.
  8. Vaihe 9
    Irroita jarrupalojen kuluman ilmaisimen pistoke.
    Huomio!
    Kaikissa autoissa ei välttämättä ole jarrupalan kulumisenilmaisimen anturia.
    Vaihe 10
    ALFA ROMEO BRERA -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit ALFA ROMEO BRERA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota jarrusatulan pidätinjousi. Käytä sorkkarautaa.
  10. Vaihe 12
    ALFA ROMEO BRERA Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarrusatula.
    Vaihto: pyöränlaakerit – ALFA ROMEO BRERA. AUTODOC suosittelee:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse ALFA ROMEO BRERA -autoon
    Irroita jarrupalat.
  12. Vaihe 14
    ALFA ROMEO BRERA -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit ALFA ROMEO BRERA -autoon - vinkkejä
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kierreleuan väännintä. Käytä kiintolenkkiavainta.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset ALFA ROMEO BRERA -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jarrusatulan kehikko.
  15. Vaihe 17
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H4. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: ALFA ROMEO Brera (939_) 2.2 JTS (939.DXB11) 2008 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irroita jarrulevyt.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit ALFA ROMEO BRERA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa ALFA ROMEO BRERA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kierreleuan väännintä.
  18. Vaihe 21
    ALFA ROMEO BRERA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita pallonivel olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  19. Vaihe 22
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse ALFA ROMEO BRERA -autoon
    Tue varsi. Käytä vaihteistonostinta.
  20. Vaihe 23
    Kuinka poistaa ALFA ROMEO BRERA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita alempi tukivarsi olka-akselista.
  21. Vaihe 24
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit ALFA ROMEO BRERA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita navan lukitusmutteri.
  22. Vaihe 25
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto ALFA ROMEO BRERA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Madalla vaihteistonostinta 10–15 cm.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: pyöränlaakerit – ALFA ROMEO BRERA. Laske vaihteistonostin tasaisesti, ilman nykäyksiä, jotta komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
  23. Vaihe 26
    ALFA ROMEO BRERA -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita vetoakseli pyöränkotelosta.
    Vaihto: pyöränlaakerit – ALFA ROMEO BRERA. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Varmista, että vetoakseli on kuormitettuna (kun autoa on nostettu tunkilla).
  24. Vaihe 27
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit ALFA ROMEO BRERA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista pyörännavan mutteri. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  25. Vaihe 28
    ALFA ROMEO BRERA Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita pyörännavan akselimutteri. Käytä hylsyä nro E14. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä kierreleuan väännintä.
  26. Vaihe 29
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse ALFA ROMEO BRERA -autoon
    Irroita navan lisäksi myös laakerit, sillä ne ovat tiiviitä osia. Käytä sorkkarautaa.
    AUTODOC suosittelee:
    Käytä tarvittaessa kuminuijaa.
  27. Vaihe 30
    ALFA ROMEO BRERA -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  28. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit ALFA ROMEO BRERA -autoon - vinkkejä
    Asenna uusi pyörännapa laakereineen.
  29. Vaihe 32
    Vaiheittaiset suositukset ALFA ROMEO BRERA -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Kiinnitä pyörännapa. Käytä hylsyä nro E14. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 112 Nm vääntömomentilla.
  30. Vaihe 33
    Tee se itse -vaihto: ALFA ROMEO Brera (939_) 2.2 JTS (939.DXB11) 2008 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Puhdista vetoakselin CV-nivelen urat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  31. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit ALFA ROMEO BRERA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kytke vetoakseli pyörännapaan.
  32. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa ALFA ROMEO BRERA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista pallonivelen asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat ALFA ROMEO Brera (939) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata ALFA ROMEO Brera (939_) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
ALFA ROMEO Brera (939_) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
ALFA ROMEO Brera (939_) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri ALFA ROMEO Brera (939_) 2.2 JTS (939.DXB11) - vaihto nõuanded
    5 asiaa, joita ei pidä tehdä automatisoidulla manuaalivaihteistolla | AUTODOC
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V (939DXD1B, 939DXD12) - vaihtovinkit
    TOP 4 tuotetta auton puhdistamiseen | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - ALFA ROMEO Brera (939_) 2.4 JTDM 20V (939DXD1B, 939DXM1B) Takapyörän laakeri vaihto-opas
    8 huonoa ajotapaa | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Alfa Romeo Brera vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    TOP 6 WD-40-niksiä | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille ALFA ROMEO-malleille