Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.4, FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.6, FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.6 Ti, FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 2.0, FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.6 TDCi, FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.8 TDCi, FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 2.0 TDCi, FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.8 Flexifuel, FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.8 Flexifuel, FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 2.0 TDCi, FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.8 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etupyöränlaakerit FORD FOCUS MK2 Sedan -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa pyöränlaakerit eteen Ford Focus MK2-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) -malliin ja muihin FORD-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Ford Focus mk2 Sedan 1.6 TDCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Ford Focus mk2 Sedan 1.6 TDCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – Ford Focus MK2. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 21
Hylsyavain nro 12
Hylsyavain nro 15
Hylsyavain nro 17
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Laakerien asennustyökalusarja
Vasara
Meisti
Tasataltta
Pallonivelen ulosvedin
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – Ford Focus MK2. AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä Ford Focus MK2 autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: pyöränlaakerit – Ford Focus MK2. Suorita seuraavat vaiheet:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD FOCUS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä hylsyä nro 19.
  2. Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa FORD FOCUS -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  3. Vaihe 4
    FORD FOCUS Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Ford Focus MK2
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD FOCUS -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa FORD FOCUS -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita ABS-anturin johdot.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD FOCUS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota ABS-anturin liitin.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto FORD FOCUS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  8. Vaihe 9
    FORD FOCUS -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit FORD FOCUS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  10. Vaihe 11
    FORD FOCUS Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista vetoakselin kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD FOCUS -autoon
    Löysää vetoakselin mutteri. Käytä hylsyä nro 12. Käytä kierreleuan väännintä.
  12. Vaihe 13
    FORD FOCUS -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota kiinnityspultti.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD FOCUS -autoon - vinkkejä
    Irrota vetoakseli olka-akselista. Käytä meistiä. Käytä vasaraa.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset FORD FOCUS -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.6 2019 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irrota jarruletku iskunvaimentimesta. Käytä sorkkarautaa.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD FOCUS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa FORD FOCUS -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kierreleuan väännintä. Käytä kiintolenkkiavainta.
  18. Vaihe 19
    FORD FOCUS Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota jarrusatula ja sen pidike.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Ford Focus MK2. AUTODOCin vinkki:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD FOCUS -autoon
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa FORD FOCUS -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita jarrulevyt.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD FOCUS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto FORD FOCUS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  23. Vaihe 24
    FORD FOCUS -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit FORD FOCUS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  25. Vaihe 26
    FORD FOCUS Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD FOCUS -autoon
    Irrota kiinnityspultti.
  27. Vaihe 28
    FORD FOCUS -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  28. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD FOCUS -autoon - vinkkejä
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 21.
  29. Vaihe 30
    Vaiheittaiset suositukset FORD FOCUS -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita pallonivel olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  30. Vaihe 31
    Tee se itse -vaihto: FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.6 2019 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Vapauta alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa. Käytä vasaraa.
  31. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD FOCUS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita vetoakseli.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Ford Focus MK2. Vinkki:
    Varmista, että vetoakseli on kuormitettuna (kun autoa on nostettu tunkilla).
  32. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa FORD FOCUS -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä vasaraa.
  33. Vaihe 34
    FORD FOCUS Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita olka-akseli yhdessä navan kanssa.
  34. Vaihe 35
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD FOCUS -autoon
    Puhdista pyörännavan mutteri. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  35. Vaihe 36
    Kuinka poistaa FORD FOCUS -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita navan lisäksi myös laakerit, sillä ne ovat tiiviitä osia. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  36. Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD FOCUS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista pyörännavan asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  37. Vaihe 38
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto FORD FOCUS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Asenna uusi pyörännapa laakereineen. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Ford Focus MK2. AUTODOCin vinkki:
    Varmista, että pyörännapa on asetettu oikein. Vältä vääntymistä.Lopeta laakerin pinnan painaminen heti, kun se on laitettu asennuspaikkaansa.
  38. Vaihe 39
    FORD FOCUS -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista vetoakselin CV-nivelen urat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  39. Vaihe 40
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit FORD FOCUS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  40. Vaihe 41
    FORD FOCUS Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Asenna olka-akseli yhdessä pyörännavan kanssa kokoonpanoon.
  41. Vaihe 42
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD FOCUS -autoon
    Asenna vetoakseli paikoilleen.
  42. Vaihe 43
    FORD FOCUS -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Kiinnitä pallonivel olka-akseliin. Käytä sorkkarautaa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.6 - vaihto nõuanded
    Venttiilikopan kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Ford Focus mk2 Sedan 1.6 TDCi - vaihtovinkit
    TOP 6 WD-40-niksiä | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD Focus II Sedan (DB_, FCH, DH) 1.8 TDCi Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Starttimoottorin korjaus itse | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Ford Focus mk2 Sedan vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Tärkeitä eroja autotyökalujen välillä | AUTODOCin vinkit