Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 200 D (202.120), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 220 D (202.121), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 250 D (202.125), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 180 (202.018), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 220 (202.022), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 280 (202.028), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 200 (202.020), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 36 AMG (202.028), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 180 (202.018), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 230 Kompressor (202.024), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 250 Turbo-D (202.128), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 230 (202.023), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 200 D (202.122), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 200 Kompressor (202.025), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 240 (202.026), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 280 (202.029), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 43 AMG (202.033), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 220 CDI (202.133), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 200 CDI (202.134), MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 220 D (202.021) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit C-sarja Sedan (W202) -malliin ja muihin MERCEDES-BENZ-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Mercedes W202 C 180 1.8 (202.018) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Mercedes W202 C 180 1.8 (202.018) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakeri
Kuinka vaihtaa Kupu, pyöränlaakeri Mercedes W202 C 180 1.8 (202.018) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Kupu, pyöränlaakeri
Kuinka vaihtaa Öljylukko, pyöränlaakeri Mercedes W202 C 180 1.8 (202.018) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Öljylukko, pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – MERCEDES-BENZ C-CLASS (W202). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Yleispuhdistussuihke
Kuparitahna
Yleisrasva
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 32
Kuusiokolokärki nro H5
Hylsyavain nro 12
Hylsyavain nro E12
Hylsyavain nro 18
Torx-kärkihylsy T30
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Iskutaltta
Sorkkarauta
Pyörökärkipihdit
Laakerien asennustyökalusarja
Vasara
Kuminuija
Ruuvipuristin
3-jalkainen ulosvetäjä
Teleskooppimagneetti
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – MERCEDES-BENZ C-CLASS (W202). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Älä uudelleenkäytä MERCEDES-BENZ C-CLASS (W202) autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: pyöränlaakerit – MERCEDES-BENZ C-CLASS (W202). Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  2. Vaihe 2
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 4
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 5
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. MERCEDES-BENZ C-CLASS (W202)
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita jarrupalojen kuluman ilmaisimen pistoke. Käytä pyörökärkipihtejä.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 12. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 10
    MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarrusatula.
    Vaihto: pyöränlaakerit – MERCEDES-BENZ C-CLASS (W202). Ammattilaiset suosittelevat:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  10. Vaihe 12
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarrupalat.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  12. Vaihe 14
    MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kierreleuan väännintä. Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - vinkkejä
    Irroita jarrusatulan kehikko.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 220 D 2.2 (202.121) 1999 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä iskutalttaa.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita jarrulevyt.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Poista pyörännavan mutterin kansi. Käytä sorkkarautaa. Käytä vasaraa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – MERCEDES-BENZ C-CLASS (W202). AUTODOCin vinkki:
    Joissakin autoissa pyörännavan mutteria ei ole suojattu korkilla.
  18. Vaihe 20
    Löysää pyörännavan kiinnitysmutterin ruuvi. Käytä kuusiokoloavainta nro H5. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Vaihe 21
    Tee merkintä pyörännavan mutteriin.
    Vaihe 22
    Kierrä pyörännavan mutteri irti.
    Vaihe 23
    Irrota kiinnitysmutteri.
    Vaihe 24
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota pyöränlaakeri. Käytä teleskooppimagneettia.
  19. Vaihe 25
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Irrota pyörännapa ja laakeri.
  20. Vaihe 26
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Laita pörännapa ja laakeri ruuvipuristimeen.
  21. Vaihe 27
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Poista vanha O-rengas. Käytä sorkkarautaa.
  22. Vaihe 28
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota pyöränlaakeri.
  23. Vaihe 29
    MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Löysää ruuvipenkkiä ja poista napa.
  24. Vaihe 30
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vedä laakerin sisäkehä ulos pyörännavasta. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  25. Vaihe 31
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vedä laakerin sisäkehä ulos pyörännavasta. Käytä 3-jalkaista ulosvetäjää. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  26. Vaihe 32
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Puhdista pyörännapa. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  27. Vaihe 33
    MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Käsittele laakeriyksikön asennuskohta. Käytä yleisrasvaa.
  28. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - vinkkejä
    Asenna uusi pyöränlaakerin sisäkehä napaan. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  29. Vaihe 35
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Käsittele laakeriyksikön asennuskohta. Käytä yleisrasvaa.
  30. Vaihe 36
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 220 D 2.2 (202.121) 1999 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Asenna uusi pyöränlaakerin sisäkehä napaan. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  31. Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Aseta napa ruuvipenkkiin.
  32. Vaihe 38
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käsittele laakeriyksikön asennuskohta. Käytä yleisrasvaa.
  33. Vaihe 39
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Asenna uusi pyörännavan laakeri.
  34. Vaihe 40
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon
    Vapauta ruuvipenkki ja ota pyörännapa ja laakeri pois.
  35. Vaihe 41
    Asenna uusi O-rengas. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
    Vaihe 42
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista jarrukilven kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  36. Vaihe 43
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa jarrukilven kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro E12. Käytä kiintolenkkiavainta.
  37. Vaihe 44
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota jarrukilpi.
  38. Vaihe 45
    MERCEDES-BENZ C-CLASS -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista pyörännavan asennuskohta. Käytä yleispuhdistussprayta.
  39. Vaihe 46
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ C-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna jarrukilpi paikoilleen.
  40. Vaihe 47
    MERCEDES-BENZ C-CLASS Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Ruuvaa jarrukilven kiinnikkeet kiinni. Käytä hylsyä nro E12. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 11 Nm vääntömomentilla.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 220 D 2.2 (202.121) - vaihto nõuanded
    5 asiaa, joita ei pidä tehdä automatisoidulla manuaalivaihteistolla | AUTODOC
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Mercedes W202 C 180 1.8 (202.018) - vaihtovinkit
    5 yleisintä virhettä autonpesussa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MERCEDES-BENZ C-sarja Sedan (W202) C 250 2.5 Turbo Diesel (202.128) Takapyörän laakeri vaihto-opas
    5 autovinkkiä talvipäivän varalle | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Mercedes W202 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Auton laturin korjaus itse | AUTODOCin vinkit