Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 300 CDI / BlueTEC (212.020, 212.021, 212.027), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 350 CDI (212.023), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 200 NGT (212.041), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 63 AMG (212.074), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 300 (212.054), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 500 (212.073), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 350 (212.059), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 300 (212.055), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 200 (212.034), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 250 CGI (212.047, 212.147), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 350 CGI (212.057), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 500 (212.072), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 220 CDI / BlueTEC (212.001, 212.002), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 250 CDI / BlueTEC (212.003, 212.004), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 350 BlueTEC (212.024), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 350 CDI (212.025), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 200 CDI / BlueTEC (212.005, 212.006), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 200 CGI (212.048, 212.148), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 63 AMG (212.077), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 300 CDI (212.020), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 350 (212.056), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 300 Hybrid / BlueTEC Hybrid (212.098), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 63 AMG (212.074), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 220 CDI, MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 63 AMG (212.075), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 400 (212.065), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 350 BlueTEC, MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 200 NGT (212.035), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 220 BlueTEC (212.001), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 350 BlueTEC (212.026), MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 400 (212.061) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit E-sarja Sedan (W212) -malliin ja muihin MERCEDES-BENZ-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Mercedes W212 E 200 CDI / BlueTEC 2.2 (212.005, 212.006) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Mercedes W212 E 200 CDI / BlueTEC 2.2 (212.005, 212.006) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakeri
Kuinka vaihtaa Kupu, pyöränlaakeri Mercedes W212 E 200 CDI / BlueTEC 2.2 (212.005, 212.006) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Kupu, pyöränlaakeri
Kuinka vaihtaa Öljylukko, pyöränlaakeri Mercedes W212 E 200 CDI / BlueTEC 2.2 (212.005, 212.006) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Öljylukko, pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – MERCEDES-BENZ E-CLASS (W212). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
Nyloninen puhdistusharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Yleispuhdistussuihke
Kuparitahna
Yleisrasva
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 17
Yhdistelmäavain nro 32
Kuusiokolokärki nro H5
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 21
Torx-kärkihylsy T30
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Iskutaltta
Laakerien asennustyökalusarja
Jarrusatulan männän kääntötyökalu
Vasara
Kuminuija
Pyörökärkipihdit
Sorkkarauta
3-jalkainen ulosvetäjä
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – MERCEDES-BENZ E-CLASS (W212). AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
  • Älä uudelleenkäytä MERCEDES-BENZ E-CLASS (W212) autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Huom! Kaikki työ MERCEDES-BENZ E-CLASS (W212) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Yhdistä huoltotarvikkeet ja kytke SBC-järjestelmä huoltotilaan.
    Huomio!
    Joissain ajoneuvoissa ei ehkä ole SBC-järjestelmää.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  2. Vaihe 4
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 5
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 6
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 7
    MERCEDES-BENZ E-CLASS Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. MERCEDES-BENZ E-CLASS (W212)
  4. Vaihe 8
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 9
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita jarrupalojen kuluman ilmaisimen pistoke. Käytä pyörökärkipihtejä.
  6. Vaihe 10
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  7. Vaihe 11
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  8. Vaihe 12
    MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 13
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarrusatula.
    Vaihto: pyöränlaakerit – MERCEDES-BENZ E-CLASS (W212). Vinkki:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  10. Vaihe 14
    MERCEDES-BENZ E-CLASS Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Käsittele jarrusatulan mäntä. Käytä nylonista puhdistusharjaa. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: pyöränlaakerit – MERCEDES-BENZ E-CLASS (W212). Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
  11. Vaihe 15
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon
    Asenna työkalu jarrusatulan puristamista varten.
  12. Vaihe 16
    MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarrupalat.
  13. Vaihe 17
    Irroita jarrupalat kulumanilmaisimesta.
    Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - vinkkejä
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaihe 19
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kierreleuan väännintä. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 20
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 250 CDI / BlueTEC 2.2 (212.003, 212.004) 2015 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irroita jarrusatulan kehikko.
  16. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  17. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä iskutalttaa.
  18. Vaihe 23
    MERCEDES-BENZ E-CLASS Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita jarrulevyt.
  19. Vaihe 24
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon
    Poista pyörännavan mutterin kansi. Käytä sorkkarautaa. Käytä vasaraa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – MERCEDES-BENZ E-CLASS (W212). AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Joissakin autoissa pyörännavan mutteria ei ole suojattu korkilla.
  20. Vaihe 25
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Löysää pyörännavan kiinnitysmutterin ruuvi. Käytä kuusiokoloavainta nro H5. Käytä kiintolenkkiavainta.
  21. Vaihe 26
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä pyörännavan mutteri irti.
  22. Vaihe 27
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota kiinnitysmutteri.
  23. Vaihe 28
    MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita navan lisäksi myös laakerit, sillä ne ovat tiiviitä osia.
  24. Vaihe 29
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista pyörännavan asennuskohta. Käytä yleispuhdistussprayta.
  25. Vaihe 30
    MERCEDES-BENZ E-CLASS Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota pyöränlaakeri.
  26. Vaihe 31
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon
    Poista vanha O-rengas. Käytä sorkkarautaa.
  27. Vaihe 32
    MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota pyöränlaakeri.
  28. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - vinkkejä
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta.
  29. Vaihe 34
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Vedä laakerin sisäkehä ulos pyörännavasta. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  30. Vaihe 35
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 250 CDI / BlueTEC 2.2 (212.003, 212.004) 2015 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Vedä laakerin sisäkehä ulos pyörännavasta. Käytä 3-jalkaista ulosvetäjää. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  31. Vaihe 36
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista pyörännapa. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  32. Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käsittele laakeriyksikön asennuskohta. Käytä yleisrasvaa.
  33. Vaihe 38
    MERCEDES-BENZ E-CLASS Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Asenna uusi pyöränlaakerin sisäkehä napaan. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  34. Vaihe 39
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon
    Asenna uusi pyöränlaakerin sisäkehä napaan. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  35. Vaihe 40
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Käsittele laakeriyksikön asennuskohta. Käytä yleisrasvaa.
  36. Vaihe 41
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Asenna uusi pyörännavan laakeri.
  37. Vaihe 42
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Käsittele laakeriyksikön asennuskohta. Käytä yleisrasvaa.
  38. Vaihe 43
    MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna uusi O-rengas. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  39. Vaihe 44
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Käsittele laakeriyksikön asennuskohta. Käytä yleisrasvaa.
  40. Vaihe 45
    MERCEDES-BENZ E-CLASS Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Asenna uusi pyörännavan laakeri.
  41. Vaihe 46
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse MERCEDES-BENZ E-CLASS -autoon
    Käsittele laakeriyksikön asennuskohta. Käytä yleisrasvaa.
  42. Vaihe 47
    MERCEDES-BENZ E-CLASS -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna uusi pyörännapa laakereineen.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 250 CDI / BlueTEC 2.2 (212.003, 212.004) - vaihto nõuanded
    Kuinka kunnostaa vanteet | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Mercedes W212 E 200 CDI / BlueTEC 2.2 (212.005, 212.006) - vaihtovinkit
    4 syytä, miksi moottorin merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MERCEDES-BENZ E-sarja Sedan (W212) E 220 CDI / BlueTEC 2.2 (212.001, 212.002) Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Venttiilikopan kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Mercedes W212 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Mitä tehdä, jos ABS-valo syttyy | AUTODOCin vinkit