Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
NISSAN PRIMERA Hatchback (P12) 1.8, NISSAN PRIMERA Hatchback (P12) 2.0, NISSAN PRIMERA Hatchback (P12) 2.2 Di, NISSAN PRIMERA Hatchback (P12) 1.9 dCi, NISSAN PRIMERA Hatchback (P12) 1.6 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit PRIMERA Hatchback (P12) -malliin ja muihin NISSAN-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Nissan Primera P12 Hatchback 1.8 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Nissan Primera P12 Hatchback 1.8 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – NISSAN PRIMERA Hatchback (P12). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Keraaminen tahna
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 17
Yhdistelmäavain nro 22
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 19
Hylsyavain nro 22
Hylsyavain nro 32
Vannehylsy nro 21
Laakerien asennustyökalusarja
Laakerin ulosvedin
Pallonivelen ulosvedin
Kiintolenkkiavain
Lukkorengaspihdit
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä NISSAN PRIMERA Hatchback (P12) autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Huom! Kaikki työ NISSAN PRIMERA Hatchback (P12) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
    Vaihe 2
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit NISSAN PRIMERA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 21.
  2. Vaihe 4
    Nosta autoa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – NISSAN PRIMERA Hatchback (P12). AUTODOC suosittelee:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
    Vaihe 5
    Kuinka vaihtaa NISSAN PRIMERA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. NISSAN PRIMERA Hatchback (P12)
  3. Vaihe 6
    NISSAN PRIMERA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota pyörä.
  4. Vaihe 7
    Puhdista vetoakselin kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 8
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse NISSAN PRIMERA -autoon
    Irrota sokka. Käytä sorkkarautaa.
  5. Vaihe 9
    Kuinka poistaa NISSAN PRIMERA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna pyörä.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. NISSAN PRIMERA Hatchback (P12)
  6. Vaihe 10
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit NISSAN PRIMERA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit kiinni. Käytä vannehylsyä nro 21.
  7. Vaihe 11
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto NISSAN PRIMERA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Laske autoa.
  8. Vaihe 12
    NISSAN PRIMERA -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Löysää vetoakselin mutteri. Käytä hylsyä nro 32. Käytä kierreleuan väännintä.
  9. Vaihe 13
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit NISSAN PRIMERA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Nosta autoa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – NISSAN PRIMERA Hatchback (P12). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
  10. Vaihe 14
    NISSAN PRIMERA Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. NISSAN PRIMERA Hatchback (P12)
  11. Vaihe 15
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse NISSAN PRIMERA -autoon
    Irrota pyörä.
  12. Vaihe 16
    NISSAN PRIMERA -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät vetoakselin pyörännapaan. Käytä hylsyä nro 32. Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit NISSAN PRIMERA -autoon - vinkkejä
    Irrota kiinnitysmutteri.
  14. Vaihe 18
    Vaiheittaiset suositukset NISSAN PRIMERA -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista ABS-anturin kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 19
    Tee se itse -vaihto: NISSAN PRIMERA Hatchback (P12) 1.6 2016 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Kierrä irti ABS-anturin kiinnike. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  16. Vaihe 20
    Irrota kiinnityspultti.
    Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit NISSAN PRIMERA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota ABS-anturi. Käytä sorkkarautaa.
  17. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa NISSAN PRIMERA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  18. Vaihe 23
    NISSAN PRIMERA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 22. Käytä kiintolenkkiavainta.
  19. Vaihe 24
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse NISSAN PRIMERA -autoon
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  20. Vaihe 25
    Kuinka poistaa NISSAN PRIMERA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  21. Vaihe 26
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit NISSAN PRIMERA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  22. Vaihe 27
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto NISSAN PRIMERA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kierrä irti jarrusatulan pitimen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 22. Käytä kiintolenkkiavainta.
  23. Vaihe 28
    NISSAN PRIMERA -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota kiinnitysruuvit.
  24. Vaihe 29
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit NISSAN PRIMERA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota jarrusatula ja sen pidike.
    Vaihto: pyöränlaakerit – NISSAN PRIMERA Hatchback (P12). AUTODOC suosittelee:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.
  25. Vaihe 30
    NISSAN PRIMERA Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarrulevyt.
  26. Vaihe 31
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse NISSAN PRIMERA -autoon
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  27. Vaihe 32
    NISSAN PRIMERA -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Poista saksisokka, jolla pallonivelen olka-akseliin yhdistävä kiinnike on kiinni. Käytä sorkkarautaa.
  28. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit NISSAN PRIMERA -autoon - vinkkejä
    Löysää kiinnikettä, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä yhdistelmäavainta nro 22.
  29. Vaihe 34
    Vaiheittaiset suositukset NISSAN PRIMERA -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  30. Vaihe 35
    Tee se itse -vaihto: NISSAN PRIMERA Hatchback (P12) 1.6 2016 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Kierrä joustintuen olka-akseliin yhdistävät kiinnikkeet irti. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kiintolenkkiavainta.
  31. Vaihe 36
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit NISSAN PRIMERA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota kiinnitysruuvit.
  32. Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa NISSAN PRIMERA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  33. Vaihe 38
    NISSAN PRIMERA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota vetoakseli olka-akselista.
    Vaihto: pyöränlaakerit – NISSAN PRIMERA Hatchback (P12). Vinkki:
    Varmista, että vetoakseli on kuormitettuna (kun autoa on nostettu tunkilla).
  34. Vaihe 39
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse NISSAN PRIMERA -autoon
    Kiinnitä iskunvaimentimen jousi olka-akseliin.
  35. Vaihe 40
    Asenna kiinnityspultit.
    Vaihe 41
    Kuinka poistaa NISSAN PRIMERA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista.
  36. Vaihe 42
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit NISSAN PRIMERA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita pallonivel olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  37. Vaihe 43
    Irrota kiinnitysruuvit.
    Vaihe 44
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto NISSAN PRIMERA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  38. Vaihe 45
    NISSAN PRIMERA -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Poista olka-akseli pyörännavan kanssa.
  39. Vaihe 46
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit NISSAN PRIMERA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista pyöränlaakerin lukkorengas. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  40. Vaihe 47
    NISSAN PRIMERA Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota pyörännavan laakerin varmistinrengas. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  41. Vaihe 48
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse NISSAN PRIMERA -autoon
    Poista napa olka-akselilta. Laakerien asennustyökalusarja.
  42. Vaihe 49
    NISSAN PRIMERA -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista pyöränlaakerin lukkorengas. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  43. Vaihe 50
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit NISSAN PRIMERA -autoon - vinkkejä
    Irrota pyörännavan laakerin varmistinrengas. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  44. Vaihe 51
    Vaiheittaiset suositukset NISSAN PRIMERA -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Purista pyöränlaakeri ulos. Laakerien asennustyökalusarja.
  45. Vaihe 52
    Tee se itse -vaihto: NISSAN PRIMERA Hatchback (P12) 1.6 2016 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  46. Vaihe 53
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit NISSAN PRIMERA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Laita pyörännavan laakerin varmistinrengas takaisin paikoilleen. Käytä lukkorengaspihtejä.
  47. Vaihe 54
    Kuinka vaihtaa NISSAN PRIMERA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Paina uusi laakeri paikalleen olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – NISSAN PRIMERA Hatchback (P12). AUTODOCin vinkki:
    Varmista, että pyörännavan laakeri on oikeassa asennossa. Sen väärää asentoa on vältettävä.
  48. Vaihe 55
    NISSAN PRIMERA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Laita pyörännavan laakerin varmistinrengas takaisin paikoilleen. Käytä lukkorengaspihtejä.
  49. Vaihe 56
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse NISSAN PRIMERA -autoon
    Pura laakerin sisäkehä, joka on edelleen navalla. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa. Käytä laakerin ulosvedintä.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata NISSAN PRIMERA Hatchback (P12) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
NISSAN PRIMERA Hatchback (P12) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
NISSAN PRIMERA Hatchback (P12) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri NISSAN PRIMERA Hatchback (P12) 1.6 - vaihto nõuanded
    Kuinka tehdä omatekoinen vaahdotin | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Nissan Primera P12 Hatchback 1.8 - vaihtovinkit
    5 työkalua, jotka tekevät auton korjaamisesta uskomattoman helppoa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - NISSAN PRIMERA Hatchback (P12) 2.0 Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Mitä tehdä, jos moottorin merkkivalo syttyy | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Nissan Primera P12 Hatchback vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    8 huonoa ajotapaa | AUTODOCin vinkit