Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW Polo Hatchback (6N1) 55 1.3, VW Polo Hatchback (6N1) 75 1.6, VW Polo Hatchback (6N1) 45 1.0, VW Polo Hatchback (6N1) 64 1.9 D, VW Polo Hatchback (6N1) 55 1.4, VW Polo Hatchback (6N1) 60 1.4, VW Polo Hatchback (6N1) 100 1.4 16V, VW Polo Hatchback (6N1) 60 1.7 SDI, VW Polo Hatchback (6N1) 120 1.6 16V GTI, VW Polo Hatchback (6N1) 64 1.9 SDI, VW Polo Hatchback (6N1) 1.7 SDI, VW Polo Hatchback (6N1) 75 1.6 4motion Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etupyöränlaakerit VW POLO 6n1 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa pyöränlaakerit eteen VW Polo 6N1-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit Polo Hatchback (6N1) -malliin ja muihin VW-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Polo 6n1 1.4 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Polo 6n1 1.4 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakeri
Kuinka vaihtaa Öljylukko, pyöränlaakeri Polo 6n1 1.4 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Öljylukko, pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – VW Polo 6N1. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Yleispuhdistussuihke
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 18
Hylsyavain nro 8
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 19
Hylsyavain nro 30
Kuusiokolokärki nro H6
Torx-kärkihylsy T27
Vannehylsy nro 17
Laakerien asennustyökalusarja
Kiintolenkkiavain
Meisti
Kierreleuan väännin
Vasara
Lukkorengaspihdit
Pallonivelen ulosvedin
Laakerin ulosvedin
Sorkkarauta
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä VW Polo 6N1 autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Huom! Kaikki työ VW Polo 6N1-auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW POLO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  2. Vaihe 2
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa VW POLO -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 4
    VW POLO Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää vetoakselin mutteri. Käytä hylsyä nro 30. Käytä kierreleuan väännintä.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW POLO -autoon
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa VW POLO -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. VW Polo 6N1
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW POLO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota pyörä.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto VW POLO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  8. Vaihe 9
    VW POLO -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit VW POLO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 11
    VW POLO Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarrusatula.
    Vaihto: pyöränlaakerit – VW Polo 6N1. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  11. Vaihe 12
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T27. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Vaihe 13
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW POLO -autoon
    Irroita jarrulevyt.
  12. Vaihe 14
    VW POLO -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät vetoakselin pyörännapaan. Käytä hylsyä nro 30. Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW POLO -autoon - vinkkejä
    Irrota kiinnitysmutteri.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset VW POLO -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: VW Polo Hatchback (6N1) 1.0 1996 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kiintolenkkiavainta.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW POLO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa VW POLO -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kierrä joustintuen olka-akseliin yhdistävät kiinnikkeet irti. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  18. Vaihe 20
    VW POLO Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota kiinnityspultti.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW POLO -autoon
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät pallonivelen jousituksen ohjausvarteen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa VW POLO -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät pallonivelen jousen ohjausvarteen. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  21. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW POLO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota pallonivel tukivarresta.
  22. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto VW POLO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota vetoakseli olka-akselista. Käytä meistiä. Käytä vasaraa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – VW Polo 6N1. AUTODOC suosittelee:
    Varmista, että vetoakseli on kuormitettuna (kun autoa on nostettu tunkilla).
  23. Vaihe 25
    VW POLO -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota kiinnityspultti.
  24. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit VW POLO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita olka-akseli yhdessä navan kanssa.
  25. Vaihe 27
    VW POLO Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista jarrukilven kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  26. Vaihe 28
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW POLO -autoon
    Ruuvaa jarrukilven kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 8. Käytä kiintolenkkiavainta.
  27. Vaihe 29
    VW POLO -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota jarrukilpi.
  28. Vaihe 30
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW POLO -autoon - vinkkejä
    Irroita pyörännapa olka-akselista. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  29. Vaihe 31
    Vaiheittaiset suositukset VW POLO -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Vedä laakerin sisäkehä ulos pyörännavasta. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa. Käytä laakerin ulosvedintä.
  30. Vaihe 32
    Tee se itse -vaihto: VW Polo Hatchback (6N1) 1.0 1996 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Puhdista pyöränlaakerin lukkorengas. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  31. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW POLO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota pyörännavan laakerin varmistinrengas. Käytä lukkorengaspihtejä.
  32. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa VW POLO -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  33. Vaihe 35
    VW POLO Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Purista pyöränlaakeri ulos. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  34. Vaihe 36
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW POLO -autoon
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  35. Vaihe 37
    Kuinka poistaa VW POLO -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Paina uusi laakeri olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – VW Polo 6N1. Vinkki:
    Varmista, että pyörännavan laakeri on oikeassa asennossa. Sen väärää asentoa on vältettävä.Lopeta laakerin pinnan painaminen heti, kun se on laitettu asennuspaikkaansa.
  36. Vaihe 38
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW POLO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Laita pyörännavan laakerin varmistinrengas takaisin paikoilleen. Käytä lukkorengaspihtejä.
  37. Vaihe 39
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto VW POLO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Käsittele pyörännavan kiinnikkeet. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  38. Vaihe 40
    VW POLO -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Aseta pyörännapa olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – VW Polo 6N1. Ammattilaiset suosittelevat:
    Varmista, että pyörännapa on asetettu oikein. Vältä vääntymistä.
  39. Vaihe 41
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit VW POLO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna jarrukilpi paikoilleen.
  40. Vaihe 42
    VW POLO Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Ruuvaa jarrukilven kiinnikkeet kiinni. Käytä hylsyä nro 8. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 5 Nm vääntömomentilla.
  41. Vaihe 43
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW POLO -autoon
    Käsittele ohjausnivelessä oleva joustintuen asennuspaikka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  42. Vaihe 44
    VW POLO -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna olka-akseli yhdessä pyörännavan kanssa kokoonpanoon.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW Polo Hatchback (6N1) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW Polo Hatchback (6N1) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
VW Polo Hatchback (6N1) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri VW Polo Hatchback (6N1) 1.0 - vaihto nõuanded
    5 yleisintä syytä, miksi autosi vinkuu | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Polo 6n1 1.4 - vaihtovinkit
    Ajovalojen kunnostus | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VW Polo Hatchback (6N1) 75 1.6 Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Mitä tehdä, jos ABS-valo syttyy | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Polo 6n1 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    4 syytä, miksi moottorin merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit