Milloin vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autossa
Osakategorian Vesipumppu + jakohihnasarja suositeltu vaihtoväli: 70000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD FOCUS III Turnier 1.6 TDCi, FORD FOCUS III Turnier 1.6 TDCi, FORD FOCUS III Turnier 1.6 TDCi ECOnetic Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Työkalut
Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – FORD FOCUS III Turnier. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Yleispuhdistussuihke
WD-40-monitoimiaine
Tiivisteaine
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 15
Yhdistelmäavain nro 16
Kuusiokolokärki nro h6.
Hylsyavain nro 7
Hylsyavain nro 8
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 15
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 18
Torx-kärkihylsy T30
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Moottorin ajoitustyökalusarja
Suppilo
Kiinnikkeiden irrotustyökalu
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Tiivistekaavin
Yhdistelmäpihdit
Sorkkarauta
Nestesäiliö
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – FORD FOCUS III Turnier. AUTODOC suosittelee:
  • Noudata aina osan valmistajan antamia ehtoja, suosituksia ja vaatimuksia.
  • Huom! Kaikki työ FORD FOCUS III Turnier -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Ruuvaa auton akun liitäntänapojen kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  2. Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota akun liitäntänavat.
  3. Vaihe 5
    FORD FOCUS Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita konepelti.
    Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – FORD FOCUS III Turnier. Ammattilaiset suosittelevat:
    Nosta moottorin suojakantta niin, että pidät yhtä aikaa sen kahdesta reunasta kiinni.Älä käytä liiallista voimaa, kun irrotat osan. Muutoin voit vaurioittaa sitä.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD FOCUS -autoon
    Irrota moottorin johtosarja ylemmästä jakopään kotelosta. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Kierrä irti ylemmän jakopään kotelon kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota ylempi jakopään kotelo.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto FORD FOCUS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kierrä irti alemman moniurahihnan suojuksen kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 10
    FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota alempi moniurahihnan suojus.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Siirrä moniurahihnan kiristyspyörä sivuun. Käytä yhdistelmäavainta nro 15.
  10. Vaihe 12
    FORD FOCUS Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota moniurahihna.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD FOCUS -autoon
    Palauta kirityspyörä sen alkuperäiseen asentoonsa.
  12. Vaihe 14
    FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota ilmastoinnin kompressorin liitin.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon - vinkkejä
    Irrota laturin liitin.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Poista korkki laturin johtosarjan kiinnikkeestä.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: FORD FOCUS III Turnier 1.0 EcoBoost 2024 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Kierrä irti laturin johtosarjan kiinnike. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota laturin johtosarja.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota laturin johtosarjan kiinnike kannattimesta. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  18. Vaihe 20
    FORD FOCUS Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota moottorin johtosarjan liitin.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD FOCUS -autoon
    Kierrä irti moottorin johtosarjan kannattimen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota moottorin johtosarjan kiinnike jakopään kotelosta. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  21. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Siirrä moniurahihnan kiristyspyörä sivuun. Käytä yhdistelmäavainta nro 15.
  22. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto FORD FOCUS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kierrä irti laturin johtosarjan kannattimen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  23. Vaihe 25
    FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota laturin johtosarjan kannatin.
  24. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kierrä irti moniurahihnan kiristysrullan kiinnike. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  25. Vaihe 27
    FORD FOCUS Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota moniurahihnan kiristysrulla.
  26. Vaihe 28
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD FOCUS -autoon
    Irrota kampiakselin asentoanturin liitin. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  27. Vaihe 29
    Irrota kampiakselin asentoanturin johdot. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
    Vaihe 30
    FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota moottorin johtosarja.
  28. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon - vinkkejä
    Kierrä irti moottorin johtosarjan kannattimen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 8. Käytä kiintolenkkiavainta.
  29. Vaihe 32
    Vaiheittaiset suositukset FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota kampiakselin hihnapyörän kansi. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  30. Vaihe 33
    Tee se itse -vaihto: FORD FOCUS III Turnier 1.0 EcoBoost 2024 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Käännä kampiakselin hihnapyörää. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Huomio!
    Männän tulisi olla alakuolokohdassa (AKK).Säädä venttiilin ajoitus tehtaan merkkien mukaan.
  31. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna vauhtipyörän lukitustyökalu tehtaan merkkien mukaan. Käytä moottorin ajoitustyökalusarjaa.
  32. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kierrä irti kampiakselin hihnapyörän kiinnike. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  33. Vaihe 36
    FORD FOCUS Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota kampiakselin hihnapyörä.
  34. Vaihe 37
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD FOCUS -autoon
    Kierrä irti alemman jakopään kotelon kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  35. Vaihe 38
    Kuinka poistaa FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota alempi jakopään kotelo.
  36. Vaihe 39
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä irti kampiakselin asentoanturin kiinnike. Käytä hylsyä nro 8. Käytä kiintolenkkiavainta.
  37. Vaihe 40
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto FORD FOCUS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota kampiakselin asentoanturi.
  38. Vaihe 41
    FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kierrä jäähdytysnestesäiliön korkki irti.
  39. Vaihe 42
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Ota valmiiksi säiliö nesteitä varten esille.
  40. Vaihe 43
    FORD FOCUS Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista jäähdytysnesteen tyhjennystulppa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  41. Vaihe 44
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD FOCUS -autoon
    Poista jäähdytysnesteen tyhjennystulpan kiinnityssinkilä.
  42. Vaihe 45
    FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Poista jäähdytysnesteen tyhjennystulppa.
  43. Vaihe 46
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon - vinkkejä
    Tyhjennä jäähdytysneste moottorista.
    Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – FORD FOCUS III Turnier. AUTODOC suosittelee:
    Varo! Jäähdytysneste voi olla hyvin kuumaa.Käytä hanskoja välttääksesi kuumalle nesteelle altistumisen.Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
  44. Vaihe 47
    Vaiheittaiset suositukset FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista jäähdytysnesteletkujen liittimet. Käytä yleispuhdistussprayta.
  45. Vaihe 48
    Tee se itse -vaihto: FORD FOCUS III Turnier 1.0 EcoBoost 2024 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Irrota jäähdytysnesteletkut jäähdytysnestesäiliöstä.
  46. Vaihe 49
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota alemman jäähdytysnesteputken kiristin. Käytä yhdistelmäpihtejä.
  47. Vaihe 50
    Kuinka vaihtaa FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota alempi jäähdytysnesteputki.
  48. Vaihe 51
    FORD FOCUS Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kierrä irti ilmastointilaitteen putkipidikkeen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  49. Vaihe 52
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD FOCUS -autoon
    Vapauta jäähdytysnestesäiliön pidikkeet. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  50. Vaihe 53
    Kuinka poistaa FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota jäähdytysnestesäiliö.
  51. Vaihe 54
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Poista vauhtipyörän lukitustyökalu. Käytä moottorin ajoitustyökalusarjaa.
  52. Vaihe 55
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto FORD FOCUS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kierrä kampiakselin hammaspyörä. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Huomio!
    Männän tulisi olla yläkuolokohdassa (YKK).
  53. Vaihe 56
    FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna kampiakselin hammaspyörän lukitustyökalu tehtaan merkkien mukaan. Käytä moottorin ajoitustyökalusarjaa.
  54. Vaihe 57
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna nokka-akselin hihnapyörän lukitustyökalu tehtaan merkkien mukaan. Käytä moottorin ajoitustyökalusarjaa.
  55. Vaihe 58
    FORD FOCUS Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Tue moottori öljypannun alueella. Käytä vaihteistonostinta.
  56. Vaihe 59
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD FOCUS -autoon
    Puhdista moottorintuen kiinnikkeet. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  57. Vaihe 60
    FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Ruuvaa moottorin tukikumin ylempi kiinnike irti. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  58. Vaihe 61
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon - vinkkejä
    Poista moottorin kannakkeen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  59. Vaihe 62
    Vaiheittaiset suositukset FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota kiinnitysruuvit.
  60. Vaihe 63
    Tee se itse -vaihto: FORD FOCUS III Turnier 1.0 EcoBoost 2024 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Poista moottorin kiinnike.
  61. Vaihe 64
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää jakohihnan kiristinpyörän kiinnikettä. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä kuusiokoloavainta nro H6.
  62. Vaihe 65
    Kuinka vaihtaa FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vedä sivuun jakohihnan kiristinpyörä.
  63. Vaihe 66
    FORD FOCUS Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Asenna jakohihnan kiristinpyörän lukitustyökalu. Käytä moottorin ajoitustyökalusarjaa.
  64. Vaihe 67
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD FOCUS -autoon
    Kierrä irti jakohihnan ohjainrullan kiinnike. Käytä yhdistelmäavainta nro 16.
  65. Vaihe 68
    Kuinka poistaa FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota jakohihnan ohjainrulla kiinnityspaikasta.
  66. Vaihe 69
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota jakohihna.
  67. Vaihe 70
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto FORD FOCUS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota jakohihnan kiristinpyörä.
  68. Vaihe 71
    FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kierrä irti vesipumpun kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 8. Käytä kiintolenkkiavainta.
  69. Vaihe 72
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota vesipumppu. Käytä sorkkarautaa.
    Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – FORD FOCUS III Turnier. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Varo! Jäähdytysneste voi tulla ulos vesipumpun kanavista ja rungosta.
  70. Vaihe 73
    FORD FOCUS Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista vesipumpun kiinnityspaikka. Käytä tiivistekaavinta. Käytä yleispuhdistussprayta.
  71. Vaihe 74
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD FOCUS -autoon
    Asenna vesipumpun tiiviste.
  72. Vaihe 75
    FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna uusi vesipumppu.
  73. Vaihe 76
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon - vinkkejä
    Kiristä vesipumpun kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 8. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 10 Nm vääntömomentilla.
  74. Vaihe 77
    Vaiheittaiset suositukset FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Käsittele kiinnityspultti. Käytä tiivistysainetta.
  75. Vaihe 78
    Tee se itse -vaihto: FORD FOCUS III Turnier 1.0 EcoBoost 2024 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Asenna jakohihnan kiristinpyörä.
  76. Vaihe 79
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kierrä kiinni jakohihnan kiristinpyörän kiinnike. Käytä yhdistelmäavainta nro 13.
  77. Vaihe 80
    Kuinka vaihtaa FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna jakohihnan ohjainrulla.
  78. Vaihe 81
    FORD FOCUS Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Käsittele kiinnityspultti. Käytä tiivistysainetta.
  79. Vaihe 82
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD FOCUS -autoon
    Kiristä jakohihnan ohjainrullan kiinnike. Käytä hylsyä nro 16. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 37 Nm vääntömomentilla.
  80. Vaihe 83
    Kuinka poistaa FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna uusi jakohihna.
    Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – FORD FOCUS III Turnier. AUTODOCin vinkki:
    Ole varovainen, ettet vahingoita jakohihnaa.
  81. Vaihe 84
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Säädä jakohihnan kireys liikuttamalla kiristinpyörää.
    AUTODOC suosittelee:
    Varmista, että jakohihna on oikein kiristetty.
  82. Vaihe 85
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto FORD FOCUS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kiristä jakohihnan kiristinpyörän kiinnike. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 30 Nm vääntömomentilla.
  83. Vaihe 86
    FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Poista jakohihnan kiristinpyörän lukitustyökalu.
  84. Vaihe 87
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Poista nokka-akselin hihnapyörän lukitustyökalu.
  85. Vaihe 88
    FORD FOCUS Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Poista kampiakselin hammaspyörän lukitustyökalu.
  86. Vaihe 89
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD FOCUS -autoon
    Käännä kampiakselin hihnapyörää. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – FORD FOCUS III Turnier. Ammattilaiset suosittelevat:
    Varmista, että kaikki jakohihnan osat on asennettu oikein.
  87. Vaihe 90
    FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna moottorin kannake sen asennusjalustaan.
  88. Vaihe 91
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon - vinkkejä
    Käsittele moottorin tukikumin kiinnikkeet. Käytä tiivistysainetta.
  89. Vaihe 92
    Vaiheittaiset suositukset FORD FOCUS -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna kiinnityspultit.
  90. Vaihe 93
    Tee se itse -vaihto: FORD FOCUS III Turnier 1.0 EcoBoost 2024 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Kiristä moottorintuen kiinnityspultit. Käytä hylsyä nro 16. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 55 Nm vääntömomentilla.
  91. Vaihe 94
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD FOCUS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Käsittele kiinnityspultit. Käytä tiivistysainetta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD FOCUS III Turnier Vesipumppu + Jakohihnasarja itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD FOCUS III Turnier Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihtaminen - online-opas
FORD FOCUS III Turnier vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jakohihna ja vesipumppu FORD FOCUS III Turnier 1.0 EcoBoost - vaihto nõuanded
    5 yleisintä öljyvuodon syytä | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Jakohihna ja vesipumppu Ford Focus Mk3 Farmari 1.6 TDCi - vaihtovinkit
    Kuinka vaihtaa moottori BMW E30 Turboon | SUPERCAR AUTODOC
  • Huolto vinkit - FORD FOCUS III Turnier 1.5 TDCi Jakohihna ja vesipumppu vaihto-opas
    Kuinka poistaa naarmut autosta | AUTODOCin vinkit
  • Jakohihna ja vesipumppu Ford Focus Mk3 Farmari vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka maalata auto spraypullolla | AUTODOCin vinkit