Milloin vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW PASSAT -autossa
Osakategorian Vesipumppu + jakohihnasarja suositeltu vaihtoväli: 70000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW PASSAT (32B) 1.6, VW PASSAT (32B) 1.6, VW PASSAT (32B) 1.8, VW PASSAT (32B) 1.8, VW PASSAT (32B) 1.8 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Työkalut
Vaihto: vesipumppu – VW PASSAT (32B). Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Yleispuhdistussuihke
Tiivisteaine
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 13
Hylsyavain nro 7
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 13
Kuusiokolokärki nro H6
Kiintolenkkiavain
Tiivistekaavin
Suppilo
Nestesäiliö
Lokasuojan suojapeite
Vaihto: vesipumppu – VW PASSAT (32B). AUTODOCin vinkki:
  • Noudata aina osan valmistajan antamia ehtoja, suosituksia ja vaatimuksia.
  • Tarkista jäähdytysnesteen kunto ja vaihda se tarvittaessa.
  • Tarkasta termostaatti ja termostaatin kotelo. Vaihda ne tarvittaessa.
  • Huom! Kaikki työ VW PASSAT (32B) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW PASSAT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kierrä jäähdytysnestesäiliön korkki irti.
  2. Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa VW PASSAT -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ota valmiiksi säiliö nesteitä varten esille.
  3. Vaihe 5
    VW PASSAT Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää jäähdytysnesteletkun kiristin. Käytä hylsyä nro 7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse VW PASSAT -autoon
    Irrota jäähdytysnesteletku.
    Vaihto: vesipumppu – VW PASSAT (32B). Vinkki:
    Varo! Jäähdytysneste voi tulla ulos vesipumpun kanavista ja rungosta.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa VW PASSAT -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Tyhjennä jäähdytysneste moottorista.
    Vaihto: vesipumppu – VW PASSAT (32B). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Varo! Jäähdytysneste voi olla hyvin kuumaa.Käytä hanskoja välttääksesi kuumalle nesteelle altistumisen.Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.Odota, kunnes jäähdytysneste on valunut täysin ulos tyhjennysreiästä.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW PASSAT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä termostaatin kotelon kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto VW PASSAT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Poista termostaatin kotelo.
  8. Vaihe 10
    VW PASSAT -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Poista termostaatti.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: vesipumppu – VW PASSAT (32B). Älä käytä liikaa voimaa osaa irrottaessasi, koska se voi vahingoittaa sitä.Varo! Jäähdytysneste voi vuotaa ulos jäähdytysputkista ja termostaatin kotelosta.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja VW PASSAT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista vesipumpun hihnapyörän kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  10. Vaihe 12
    VW PASSAT Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kierrä vesipumpun hihnapyörän kiinnike irti. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse VW PASSAT -autoon
    Puhdista laturin kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  12. Vaihe 14
    VW PASSAT -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Löysää laturin kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 13.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW PASSAT -autoon - vinkkejä
    Siirrä laturi sivuun.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset VW PASSAT -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Poista kiilahihna.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: VW PASSAT (32B) 1.6 TD 1982 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Poista vesipumpun hihnapyörä.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW PASSAT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kierrä irti vesipumpun kotelon kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa VW PASSAT -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää jäähdytysnesteletkun kiristin. Käytä hylsyä nro 7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  18. Vaihe 20
    VW PASSAT Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota jäähdytysnesteletku.
    Vaihto: vesipumppu – VW PASSAT (32B). AUTODOCin vinkki:
    Varo! Jäähdytysneste voi tulla ulos vesipumpun kanavista ja rungosta.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse VW PASSAT -autoon
    Kierrä irti vesipumpun kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa VW PASSAT -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota vesipumppu.
    Vaihto: vesipumppu – VW PASSAT (32B). AUTODOC suosittelee:
    Varo! Jäähdytysneste voi tulla ulos vesipumpun kanavista ja rungosta.
  21. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja VW PASSAT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista vesipumpun kiinnityspaikka. Käytä tiivistekaavinta. Käytä yleispuhdistussprayta.
  22. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto VW PASSAT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Käsittele vesipumpun kiinnityspaikka. Käytä tiivistysainetta.
  23. Vaihe 25
    VW PASSAT -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna uusi vesipumppu.
  24. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja VW PASSAT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kiristä vesipumpun kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä hylsyä nro 13. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 14 Nm vääntömomentilla.
  25. Vaihe 27
    VW PASSAT Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kiinnitä jäähdytysnesteletku.
  26. Vaihe 28
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse VW PASSAT -autoon
    Kiinnitä jäähdytysnesteletkun kiristin. Käytä hylsyä nro 7. Käytä kiintolenkkiavainta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat VW Passat B2 Hatchback (32B) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW PASSAT (32B) Vesipumppu + Jakohihnasarja itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW PASSAT (32B) Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihtaminen - online-opas
VW PASSAT (32B) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jakohihna ja vesipumppu VW PASSAT (32B) 1.6 TD - vaihto nõuanded
    5 autovinkkiä talvipäivän varalle | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Jakohihna ja vesipumppu VW PASSAT (32B) 1.8 - vaihtovinkit
    Mitä tehdä jos hihna vinkuu | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VW PASSAT (32B) 2.0 Jakohihna ja vesipumppu vaihto-opas
    Miten kiillottaa auto | AUTODOCin vinkit
  • Jakohihna ja vesipumppu VW PASSAT (32B) vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka pestä auto talvella | AUTODOCin vinkit