Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 1.2 16V, RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 1.2 16V (BR02, BR0J, BR11, CR02, CR0J, CR11), RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 1.2 16V, RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 1.2 16V (BR0R, BR1D, BR1L, CR0R), RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 1.6 16V (BR09, BR0T, CR09, CR0T), RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 1.6 16V (BR05, BR0B, BR0Y, BR15, BR1J, BR1M, BR1Y, CR0B,..., RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 1.4 16V, RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 1.5 dCi (C/BR0G, C/BR1G), RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 1.5 dCi (BR17, CR17), RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 1.5 dCi (BR0H, CR0H, CR1S, BR1S), RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 2.0 16V Sport (CR0N, CR1P), RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 1.5 dCi (BR1C, CR1C), RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 2.0 16V (BR0C, BR0K, CR0C, CR0K), RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 1.2 16V (BR0P, CR0P), RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 1.5 dCi, RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 1.5 dCi, RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 1.2 16V Hi-Flex (BR1U, CR1U), RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 1.5 dCi, RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 1.6 16V GT (BR10, CR10), RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 2.0 16V Sport, RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 1.5 dCi Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etualatukivarsi RENAULT CLIO 3 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa etummainen alatukivarsi Renault Clio 3-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Alatukivarsi Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) -malliin ja muihin RENAULT-malleihin
Kuinka vaihtaa Tukivarsi Renault Clio 3 1.5 dCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Tukivarsi
Kuinka vaihtaa Tukivarsisarja, pyörien tuenta Renault Clio 3 1.5 dCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Tukivarsisarja, pyörien tuenta
Kuinka vaihtaa Tanko, pyöränripustus Renault Clio 3 1.5 dCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Tanko, pyöränripustus
Työkalut
Vaihto: etummainen alatukivarsi – Renault Clio 3. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 16
Yhdistelmäavain nro 18
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro E16
Hylsyavain nro 18
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Vasara
Tasataltta
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: etummainen alatukivarsi – Renault Clio 3. AUTODOC suosittelee:
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla alatukivarren oikealle ja vasemmalle puolelle.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: etummainen alatukivarsi – Renault Clio 3. Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi RENAULT CLIO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa RENAULT CLIO -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    RENAULT CLIO Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Alatukivarsi itse RENAULT CLIO -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Renault Clio 3
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa RENAULT CLIO -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi RENAULT CLIO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – Renault Clio 3. Vinkki:
    Kun olet levittänyt aineen, odota muutama minuutti.Käytä suojalaseja.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto RENAULT CLIO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kierrä irti alikehyksen vahvistuslevyn kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 8
    RENAULT CLIO -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Tue alikehys. Käytä vaihteistonostinta.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi RENAULT CLIO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Avaa apurungon kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 10
    RENAULT CLIO Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota jäähdyttimen tukirauta.
  11. Vaihe 11
    Poista tuki alikehyksen alta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – Renault Clio 3. Laske vaihteistonostin tasaisesti, ilman nykäyksiä, jotta komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
    Vaihe 12
    Vaihtaa Alatukivarsi itse RENAULT CLIO -autoon
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – Renault Clio 3. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Kun olet levittänyt aineen, odota muutama minuutti.Käytä suojalaseja.
  12. Vaihe 13
    RENAULT CLIO -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kierreleuan väännintä.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi RENAULT CLIO -autoon - vinkkejä
    Irrota kiinnityspultti.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset RENAULT CLIO -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Ruuvaa irti takakiinnike, joka yhdistää kolmiotukivarren apurunkoon. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kierreleuan väännintä.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 1.5 dCi (BR0H, CR0H, CR1S, BR1S) 2009 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Irrota tukivarren takakiinnitys.
  16. Vaihe 17
    Irroita etutukivarren kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro E16. Käytä kierreleuan väännintä.
    Vaihe 18
    Irrota tukivarren etukiinnitys. Käytä sorkkarautaa.
    Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi RENAULT CLIO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vapauta kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa. Käytä vasaraa.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa RENAULT CLIO -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita pallonivel olka-akselista.
  18. Vaihe 21
    RENAULT CLIO Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita tukivarsi.
  19. Vaihe 22
    Vaihtaa Alatukivarsi itse RENAULT CLIO -autoon
    Puhdista kiinnityskohdat ja jousituksen tukivarren kierre. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 23
    Kuinka poistaa RENAULT CLIO -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna uusi tukivarsi paikoilleen.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – Renault Clio 3. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Käytä asennuksessa ainoastaan uusia pultteja ja muttereita.Varo ettet vaurioita pallonivelen suojusta.
  21. Vaihe 24
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi RENAULT CLIO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Asenna tukivarren etukiinnikkeet.
  22. Vaihe 25
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto RENAULT CLIO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kiinnitä pallonivel olka-akseliin.
  23. Vaihe 26
    RENAULT CLIO -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna kiinnityspultti.
  24. Vaihe 27
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi RENAULT CLIO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Ruuvaa kiinnikkeet kiinni palloniveleen. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  25. Vaihe 28
    Asenna tukivarren takakiinnike.
    Vaihe 29
    RENAULT CLIO Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kiristä takatukivarren kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  26. Vaihe 30
    Kiristä etutukivarren kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Vaihe 31
    Vaihtaa Alatukivarsi itse RENAULT CLIO -autoon
    Tue alikehys. Käytä vaihteistonostinta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) Alatukivarsi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) Alatukivarsi vaihtaminen - online-opas
RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Tukivarsi RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 1.5 dCi (BR0H, CR0H, CR1S, BR1S) - vaihto nõuanded
    Kuinka kunnostaa ohjauspyörä | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Takatukivarsi ja etutukivarsi Renault Clio 3 1.5 dCi - vaihtovinkit
    Tunkin kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - RENAULT Clio III Hatchback (BR0/1, CR0/1) 1.2 16V Reaktiotanko vaihto-opas
    Kuinka käynnistää auto pitkän seisonnan jälkeen | AUTODOCin vinkit
  • Tukivarret Renault Clio 3 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Starttimoottorin korjaus itse | AUTODOCin vinkit