Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.9 D, RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.6 Hi-Flex, RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 2.0 (JM05, JM0U, JM1N, JM1U, JM2V), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.5 dCi (JM0F), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.6 (JM0C, JM0J, JM1B), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.4 (JM0B, JM0H, JM1A), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.5 dCi (JM02, JM13), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 2.0 16V Turbo (JM0W), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.5 dCi (JM1F), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.5 dCi (JM1E, JM16), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.9 dCi (JM14), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.9 dCi (JM15), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 2.0 dCi (JM1K), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.5 dCi (JM16), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.6 16V (JM1R), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.6, RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.9 dCi, RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.6 BiFuel, RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.9 dCi 130 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etualatukivarsi / etutukivarsi RENAULT SCENIC 2 (JM) -merkkiseen autoon

Kuinka vaihtaa etummainen alatukivarsi Renault Scenic 2-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Alatukivarsi SCÉNIC II (JM0/1_) -malliin ja muihin RENAULT-malleihin
Kuinka vaihtaa Tukivarsi Renault Scenic 2 1.9 dCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Tukivarsi
Kuinka vaihtaa Tukivarsisarja, pyörien tuenta Renault Scenic 2 1.9 dCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Tukivarsisarja, pyörien tuenta
Työkalut
Vaihto: etummainen alatukivarsi – Renault Scenic 2. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 16
Yhdistelmäavain nro 18
Torx-kärkihylsy T20
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro E16
Hylsyavain nro 18
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kiinnikkeiden irrotustyökalu
Kuminuija
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: etummainen alatukivarsi – Renault Scenic 2. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla alatukivarren oikealle ja vasemmalle puolelle.
  • Varoitus! Sammuta moottori ennen työn aloittamista – Renault Scenic 2.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi RENAULT SCÉNIC -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa RENAULT SCÉNIC -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Vaihe 3
    RENAULT SCÉNIC Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Tue pyörät kiiloilla.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Alatukivarsi itse RENAULT SCÉNIC -autoon
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa RENAULT SCÉNIC -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi RENAULT SCÉNIC -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – Renault Scenic 2. Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto RENAULT SCÉNIC -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota pyörä.
  8. Vaihe 8
    RENAULT SCÉNIC -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Ruuvaa irti pyörän kaaren suojan kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T20. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi RENAULT SCÉNIC -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota pyörän kaaren suoja.
  10. Vaihe 10
    RENAULT SCÉNIC Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kierrä alemman äänieristeen kiinnikkeet auki. Käytä hylsyä nro 10.
  11. Vaihe 11
    Irrota alempi äänieristys.
    Vaihe 12
    Puhdista puskurin tukipalkin ja sen kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – Renault Scenic 2. Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.Käytä suojalaseja.
    Vaihe 13
    Vaihtaa Alatukivarsi itse RENAULT SCÉNIC -autoon
    Ruuvaa puskurin tukipalkin kannakkeen kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 13.
  12. Vaihe 14
    RENAULT SCÉNIC -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Tue alempaa jäähdyttäjän tukirautaa, jotta se ei putoa, kun irrotat puskurin tukipalkkia. Käytä vaihteistonostinta.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi RENAULT SCÉNIC -autoon - vinkkejä
    Löysää kiinnikkeitä, jotka yhdistävät puskurin tukipalkin alempaan jäähdyttäjän tukirautaan. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset RENAULT SCÉNIC -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka yhdistävät puskurin tukipalkin apurunkoon. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.6 2009 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Irrota puskurin tukipalkki ja siirrä se sivuun. Käytä sorkkarautaa.
  16. Vaihe 18
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi RENAULT SCÉNIC -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa RENAULT SCÉNIC -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota kiinnityspultti.
  18. Vaihe 21
    RENAULT SCÉNIC Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota ABS-tunnistimen johdot jousituksen tukivarresta. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  19. Vaihe 22
    Vaihtaa Alatukivarsi itse RENAULT SCÉNIC -autoon
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät tukivarren apurunkoon. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 23
    Kuinka poistaa RENAULT SCÉNIC -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita etutukivarren kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro E16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  21. Vaihe 24
    Irrota kiinnityspultti. Käytä sorkkarautaa.
    Vaihe 25
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi RENAULT SCÉNIC -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista tukivarren kiinnitykset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  22. Vaihe 26
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto RENAULT SCÉNIC -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita takatukivarren kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  23. Vaihe 27
    RENAULT SCÉNIC -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota kiinnityspultti.
  24. Vaihe 28
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi RENAULT SCÉNIC -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita tukivarsi. Käytä sorkkarautaa.
  25. Vaihe 29
    RENAULT SCÉNIC Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista kiinnityskohdat ja jousituksen tukivarren kierre. Käytä teräsharjaa.
  26. Vaihe 30
    Vaihtaa Alatukivarsi itse RENAULT SCÉNIC -autoon
    Asenna uusi tukivarsi paikoilleen. Käytä sorkkarautaa. Käytä kuminuijaa.
    AUTODOC suosittelee:
    Käytä asennuksessa ainoastaan uusia pultteja ja muttereita.Varo ettet vaurioita pallonivelen suojusta.
  27. Vaihe 31
    RENAULT SCÉNIC -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna tukivarren etukiinnikkeet.
  28. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi RENAULT SCÉNIC -autoon - vinkkejä
    Kiristä etutukivarren kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro E16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  29. Vaihe 33
    Asenna puskurin tukitanko. Käytä sorkkarautaa.
    Vaihe 34
    Ruuvaa kiinni kiinnike, joka yhdistää puskurin tukipalkin alempaan jäähdyttäjän tukirautaan.
    Vaihe 35
    Vaiheittaiset suositukset RENAULT SCÉNIC -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota tuki alemman jäähdyttäjän tukiraudan alta.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – Renault Scenic 2. AUTODOC suosittelee:
    Laske hydraulista vaihteistonostinta vähitellen ilman nykäisyjä, jotta et vaurioita yksiköiden mekanismeja.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) Alatukivarsi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) Alatukivarsi vaihtaminen - online-opas
RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Tukivarsi RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.6 - vaihto nõuanded
    Miten kiillottaa auto | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Takatukivarsi ja etutukivarsi Renault Scenic 2 1.9 dCi - vaihtovinkit
    Kuinka kunnostaa vanteet | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.5 dCi (JM1E, JM16) Reaktiotanko vaihto-opas
    Tunkin kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Tukivarret Renault Scenic 2 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä syytä, miksi autosi vinkuu | AUTODOCin vinkit