Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta 2.2 TDCi, FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta 2.2 TDCi RWD, FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta 2.2 TDCi, FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta 2.2 TDCi RWD, FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta 2.2 TDCi 4x4, FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta 2.2 TDCi RWD, FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta 2.3 16V RWD, FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta 2.2 TDCi, FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta 2.2 TDCi, FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta 2.2 TDCi, FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta 2.4 TDCi RWD, FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta 2.4 TDCi RWD, FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta 2.4 TDCi RWD, FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta 3.2 TDCi RWD, FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta 2.4 TDCi 4x4, FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta 2.2 TDCi, FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta 2.2 TDCi, FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta 2.3 16V LPG RWD Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit TRANSIT MK-7 Lava / alusta -malliin ja muihin FORD-malleihin
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – FORD TRANSIT MK-7 Platform/Chassis. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-spray
Yleispuhdistussuihke
Keraaminen tahna
Momenttiavain
13 mm:n hylsy
18 mm:n hylsy
36 mm:n hylsy
T50 Torx-kärkihylsy
21 mm:n vannehylsy
Hylsyavain tai sähkötyökalu kierrekiinnikkeiden poistamiseen/asentamiseen
T-väännin
Hydraulinen puristin
Holkki- ja laakerityökalusarja
Laakerin ulosvetäjä
Vaihteistonostin tai toinen tunkki
Teleskooppinen magneettinen poimintatyökalu
Asennusrauta
Pitkäkärkiset pihdit
Pistepuikko
Vasara
Autonostin tai tunkki ja autopukkeja, lisäksi pyöräkiiloja
Vaihto: pyöränlaakerit – FORD TRANSIT MK-7 Platform/Chassis. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Älä käytä FORD TRANSIT MK-7 Platform/Chassis -autosta irrottamaasi laakerikokoonpanoa uudelleen.
  • Pyöränlaakerit vaihdetaan samalla tavalla saman akselin molempiin pyöriin.
  • Sytytysvirta on kytkettävä pois päältä ennen töihin ryhtymistä.
Suorita vaihto seuraavasti:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Irrota pyörän keskikuppi.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD TRANSIT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyöränmutterit. Käytä 21 mm:n vannehylsyä. Käytä T-väännintä.
  2. Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa FORD TRANSIT -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota sokkanaula, jolla akselin kiinnike on kiinni. Käytä asennusrautaa. Käytä pitkäkärkisiä pihtejä.
  3. Vaihe 5
    FORD TRANSIT Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota akselimutterin suojus.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD TRANSIT -autoon
    Puhdista akselimutteri. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa FORD TRANSIT -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Löysää akselimutteri. Käytä 36 mm:n hylsyä. Käytä T-väännintä.
  6. Vaihe 8
    Nosta auto.
    Vaihto: pyöränlaakerit – FORD TRANSIT MK-7 Platform/Chassis. Ammattilaiset suosittelevat:
    Jos käytät tunkkia, pysäköi auto kovalle tasaiselle alustalle.Tue auto lisäksi autopukeilla.
    Vaihe 9
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD TRANSIT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä pyöränmutterit irti.
    Varoitus!
    Loukkaantumisen välttämiseksi pitele pyörää ylhäällä, kun kierrät muttereita irti.
  7. Vaihe 10
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto FORD TRANSIT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota pyörä.
  8. Vaihe 11
    FORD TRANSIT -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kierrä akselimutteri irti. Käytä 36 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
  9. Vaihe 12
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit FORD TRANSIT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota akselin aluslevy. Käytä teleskooppista magneettista poimintatyökalua.
  10. Vaihe 13
    FORD TRANSIT Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Nosta jousituksen tukivarsi ylös. Käytä vaihteistonostinta tai vielä yhtä tunkkia.
  11. Vaihe 14
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD TRANSIT -autoon
    Irrota vetoakseli olka-akselista. Käytä pistepuikkoa. Käytä vasaraa.
  12. Vaihe 15
    FORD TRANSIT -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Poista tuki jousituksen tukivarren alta.
    Varoitus!
    Varmista, että vetoakseli ei roiku.
  13. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD TRANSIT -autoon - vinkkejä
    Levitä jarrupalat erilleen. Käytä asennusrautaa.
  14. Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset FORD TRANSIT -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista jarrusatulan pitimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta 2.2 TDCi RWD 2011 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Kierrä irti jarrusatulan pitimen kiinnikkeet. Käytä 18 mm:n hylsyä. Käytä T-väännintä.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD TRANSIT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota kiinnityspultit. Käytä hylsyavainta.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa FORD TRANSIT -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota jarrusatula ja sen pidin.
    Vaihto: pyöränlaakerit – FORD TRANSIT MK-7 Platform/Chassis. AUTODOC suosittelee:
    Sido jarrusatula jousitukseen tai koriin vaijerilla irrottamatta sitä jarruletkusta, jotta jarruputki ei pääse avautumaan.Varmista, että jarrusatula ei roiku jarruletkusta.Älä paina jarrupoljinta sen jälkeen, kun jarrusatula on irrotettu. Tämä voi aiheuttaa männän putoamisen ulos jarrusatulan aukosta, jolloin jarrunestettä vuotaa ulos ja ilmaa pääsee järjestelmään.
  18. Vaihe 21
    FORD TRANSIT Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kierrä pyöränlaakerin kiinnikkeet irti. Käytä T50 Torx-kärkihylsyä. Käytä hylsyavainta.
  19. Vaihe 22
    Irrota kiinnityspultit.
    Vaihe 23
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD TRANSIT -autoon
    Irrota pyörännapa ja jarrulevy.
  20. Vaihe 24
    Kuinka poistaa FORD TRANSIT -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista pyöränlaakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussuihketta.
  21. Vaihe 25
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD TRANSIT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista jarrusatulan pitimen asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussuihketta.
  22. Vaihe 26
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto FORD TRANSIT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista vetonivelen urat. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussuihketta.
  23. Vaihe 27
    FORD TRANSIT -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
  24. Vaihe 28
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit FORD TRANSIT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kierrä irti jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä 13 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
  25. Vaihe 29
    FORD TRANSIT Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota kiinnityspultit.
  26. Vaihe 30
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD TRANSIT -autoon
    Irrota jarrulevy pyörännavasta.
  27. Vaihe 31
    FORD TRANSIT -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista jarrulevyn pinta, joka on kosketuksissa vanteen kanssa. Käytä teräsharjaa.
  28. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD TRANSIT -autoon - vinkkejä
    Purista napa ulos laakerista. Tässä vaiheessa laakerin sisäkehä ja rullilla varustettu laakeripesä jäävät navan päälle. Käytä holkki- ja laakerityökalusarjaa ja hydraulista puristinta.
  29. Vaihe 33
    Vaiheittaiset suositukset FORD TRANSIT -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista rasva navan päälle jäävästä laakerin sisäosasta liinalla.
  30. Vaihe 34
    Tee se itse -vaihto: FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta 2.2 TDCi RWD 2011 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Purista napa irti laakerin sisäkehästä. Käytä holkki- ja laakerityökalusarjaa. Käytä laakerin ulosvetäjää ja hydraulista puristinta.
  31. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD TRANSIT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista laakerin kiinnityspaikka navalla. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussuihketta.
  32. Vaihe 36
    Kuinka vaihtaa FORD TRANSIT -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Purista uusi laakeri napaan. Käytä holkki- ja laakerityökalusarjaa ja hydraulista puristinta.
    Vaihto: pyöränlaakerit – FORD TRANSIT MK-7 Platform/Chassis. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Kun puristat pyöränlaakeria paikalleen, varmista, että se on oikeassa asennossa. Vältä kaikkia kohdistusvirheitä.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat FORD Transit Mk6 Flatbed Kuorma-auto/Alusta (V347, V348) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta 2.2 TDCi RWD - vaihto nõuanded
    Kuinka korjata puskuri itse | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri FORD TRANSIT MK-7 Platform/Chassis 2.4 TDCi RWD - vaihtovinkit
    Kuinka korjata vaurioitunut kierre | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD TRANSIT MK-7 Lava / alusta 2.2 TDCi Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Auton tarkastukset, jotka kannattaa tehdä talven jälkeen | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri FORD TRANSIT MK-7 Platform/Chassis vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä virhettä autonpesussa | AUTODOCin vinkit