Milloin vaihtaa Ilmansuodatin BMW 5 SERIES -autossa
Osakategorian Ilmansuodatin suositeltu vaihtoväli: 12 month / 15000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
BMW 5 Touring (E61) 530 d, BMW 5 Touring (E61) 525 d, BMW 5 Touring (E61) 530 d, BMW 5 Touring (E61) 530 xd, BMW 5 Touring (E61) 525 d, BMW 5 Touring (E61) 525 d, BMW 5 Touring (E61) 530 d, BMW 5 Touring (E61) 530 xd, BMW 5 Touring (E61) 525 xd, BMW 5 Touring (E61) 525 d xDrive, BMW 5 Touring (E61) 530 d xDrive, BMW 5 Touring (E61) 530 d Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Ilmansuodatin 5 Touring (E61) -malliin ja muihin BMW-malleihin
Kuinka vaihtaa Ilmansuodatin BMW E61 520 d -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Ilmansuodatin
Kuinka vaihtaa Kansi, ilmasuodatinpesä BMW E61 520 d -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Kansi, ilmasuodatinpesä
Työkalut
Vaihto: ilmansuodattimen – BMW 5 Touring (E61). Tarvitsemasi työkalut:
Hylsyavain nro 13
Kuusiokolokärki nro H5
Torx-kärkihylsy T25
Torx-kärkihylsy T40
Kiintolenkkiavain
Philips-ruuvimeisseli
Kiinnikkeiden irrotustyökalu
Siirtoleukapihdit
Mikrokuitupyyhe
Lokasuojan suojapeite
Vaihto: ilmansuodattimen – BMW 5 Touring (E61). AUTODOCin vinkki:
  • Noudata aina osan valmistajan antamia ehtoja, suosituksia ja vaatimuksia.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: ilmansuodattimen – BMW 5 Touring (E61). Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Ilmansuodatin BMW 5 SERIES -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kierrä irti joustintuen yläpään laakerin suojuksen kiinnikkeet. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  2. Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa BMW 5 SERIES -auton Ilmansuodatin – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita suojukset iskunvaimentimen yläpään kiinnikkeestä.
  3. Vaihe 5
    BMW 5 SERIES Ilmansuodatin vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota raitisilmasuodattimen kannen klipsit.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Ilmansuodatin itse BMW 5 SERIES -autoon
    Kierrä matkustamon ilmansuodattimen suojakotelon kiinnikkeet auki. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa BMW 5 SERIES -auton Ilmansuodatin - helposti seurattavat online-ohjeet
    Kierrä irti raitisilmasuodattimen kotelon alaosan kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T25. Käytä kiintolenkkiavainta.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Ilmansuodatin BMW 5 SERIES -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita sisäilmansuodattimen kotelon suojus.
    Vaihto: ilmansuodattimen – BMW 5 Touring (E61). Vinkki:
    Älä käytä liiallista voimaa, kun irrotat osan. Muutoin voit vaurioittaa sitä.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Ilmansuodatin-osien vaihto BMW 5 SERIES -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota raitisilmasuodattimen kannen klipsit.
  8. Vaihe 10
    BMW 5 SERIES -auton Ilmansuodatin: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kierrä matkustamon ilmansuodattimen suojakotelon kiinnikkeet auki. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Ilmansuodatin BMW 5 SERIES -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita sisäilmansuodattimen kotelon suojus.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: ilmansuodattimen – BMW 5 Touring (E61). Varmista, että suodatinelementti on asetettu oikein. Vältä vääntymistä.
  10. Vaihe 12
    BMW 5 SERIES Ilmansuodatin vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota liittimet ilmastoinnin paineanturista.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Ilmansuodatin itse BMW 5 SERIES -autoon
    Ota pois raitisilmasuodattimen kotelon tiiviste.
  12. Vaihe 14
    BMW 5 SERIES -auton Ilmansuodatin: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Kierrä irti raitisilmasuodattimen kotelon alaosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Ilmansuodatin BMW 5 SERIES -autoon - vinkkejä
    Poista raitisilmasuodattimen kotelon alaosa.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset BMW 5 SERIES -auton Ilmansuodatin-osien tee se itse -vaihtoon
    Peitä raitisilmasuodattimen ilmakanavat mikrokuituliinalla pitääksesi lian ja pölyn poissa.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: BMW 5 Touring (E61) 530d 3.0 2004 -auton Ilmansuodatin - online-opas
    Kierrä irti vinotukien kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T40. Käytä kiintolenkkiavainta.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Ilmansuodatin BMW 5 SERIES -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota vinotuki.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa BMW 5 SERIES -auton Ilmansuodatin – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa moottorin suojakannen kiinnikkeet irti. Käytä kuusiokoloavainta nro H5. Käytä kiintolenkkiavainta.
  18. Vaihe 20
    BMW 5 SERIES Ilmansuodatin vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita konepelti.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: ilmansuodattimen – BMW 5 Touring (E61). Älä käytä liikaa voimaa, jotta osa ei vahingoitu irrottaessasi sitä.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Ilmansuodatin itse BMW 5 SERIES -autoon
    Irroita ilmanottoputken kiinnike. Käytä kuusiokoloavainta nro H5. Käytä kiintolenkkiavainta.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa BMW 5 SERIES -auton Ilmansuodatin - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota ilmansuodattimen kumikurkku ilmansuodattimen kotelosta.
  21. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Ilmansuodatin BMW 5 SERIES -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Avaa ilmansuodattimen suojan kiristysruuvit. Käytä kuusiokoloavainta nro H5. Käytä kiintolenkkiavainta.
  22. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Ilmansuodatin-osien vaihto BMW 5 SERIES -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kierrä irti moottorin suojakannen takaosan kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H5. Käytä kiintolenkkiavainta.
  23. Vaihe 25
    BMW 5 SERIES -auton Ilmansuodatin: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Poista moottorin suojakannen takaosa.
  24. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Ilmansuodatin BMW 5 SERIES -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota öljysäiliön korkki.
  25. Vaihe 27
    BMW 5 SERIES Ilmansuodatin vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita öljynsuodattimen suojus.
  26. Vaihe 28
    Vaihtaa Ilmansuodatin itse BMW 5 SERIES -autoon
    Irroita suodattimen kansi.
  27. Vaihe 29
    BMW 5 SERIES -auton Ilmansuodatin: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna öljynsuodattimen suojus paikoilleen.
  28. Vaihe 30
    Kuinka vaihtaa Ilmansuodatin BMW 5 SERIES -autoon - vinkkejä
    Irroita suodatin suodattimen kotelosta. Käytä siirtoleukapihtejä.
  29. Vaihe 31
    Vaiheittaiset suositukset BMW 5 SERIES -auton Ilmansuodatin-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista ilmansuodattimen kansi ja kotelo.
    Vaihto: ilmansuodattimen – BMW 5 Touring (E61). Ammattilaiset suosittelevat:
    Ennen kuin puhdistat ilmansuodattimen kannen ja kotelon, suojaa ilmakanavan osat, ilmamassamittari (jos autossa on sellainen) ja kaasuläppä puhtaalla liinalla.
  30. Vaihe 32
    Tee se itse -vaihto: BMW 5 Touring (E61) 530d 3.0 2004 -auton Ilmansuodatin - online-opas
    Aseta uusi suodatin suodattimen koteloon. Varmista, että suodattimen reuna istuu tiiviisti koteloon.
    Vaihto: ilmansuodattimen – BMW 5 Touring (E61). AUTODOCin vinkki:
    Tarkasta että suodatin on oikeassa asennossa. Varmista että se ei ole vinossa.BMW 5 Touring (E61) – On tärkeää käyttää vain korkealaatuisia suodattimia.Kun suoritat asennusta, älä päästä pölyä tai likaa ilmasuodattimen koteloon.
  31. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa Ilmansuodatin BMW 5 SERIES -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita öljynsuodattimen suojus.
  32. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa BMW 5 SERIES -auton Ilmansuodatin – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Aseta ilmansuodattimen suojus paikoilleen ja kiristä sen kiinnikkeet.
  33. Vaihe 35
    Asenna öljynsuodattimen suojus paikoilleen.
    Vaihe 36
    BMW 5 SERIES Ilmansuodatin vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kiristä öljysäiliön korkki.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata BMW 5 Touring (E61) Ilmansuodatin itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
BMW 5 Touring (E61) Ilmansuodatin vaihtaminen - online-opas
BMW 5 Touring (E61) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Ilmansuodattimet BMW 5 Touring (E61) 530d 3.0 - vaihto nõuanded
    Kuinka kiillottaa renkaat | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Ilmansuodattimet BMW E61 520 d - vaihtovinkit
    4 syytä, miksi moottorin merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - BMW 5 Touring (E61) 525d 2.5 Ilmansuodattimet vaihto-opas
    Kuinka korjata tuulilasin särö tai halkeama | AUTODOCin vinkit
  • Ilmansuodattimet BMW E61 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka käynnistää auto pitkän seisonnan jälkeen | AUTODOCin vinkit