Kasvanut moottoriöljyn kulutus on yleinen ongelma N46 moottoreissa 100,000 ajokilometrin jälkeen. Useimmissa tapauksissa ongelma voidaan korjata vaihtamalla venttiilinvarren tiivisteet. Voit tehdä tämän itse vain, jos sinulla on siihen liittyvää kokemusta ja sopivat varusteet.
Korkean tehon moottoreilla on tapana ylikuumentua, mikä johtaa sylinterinkannen vahinkoon. Välttääksesi tämän, sinun tulee hallita moottorin lämpötilaa, sekä jäähdytysnesteen tasoa ja sen laatua. Voit vaihtaa jäähdytysnesteen helposti itse, jos tutkit kuvitettua PDF-opastamme BMW 1 sarjan korjaukseen.
N43 moottorin autoissa jakoketju voi kulua loppuun aikaisin. Suosituksemme: älä sivuuta suunniteltuja tarkastuksia, äläkä käytä ajoneuvoa venyneellä ketjulla - tarkista sen kireys säännöllisesti.
Polttoainesuuttimet voivat pettää 80,000 kilometrin jälkeen. Ne tulisi vaihdattaa huoltoasemalla. Käytä vain korkealaatuista polttoainetta varotoimena.
1.6 litrainen bensiinimoottori tunnetaan ongelmien aloittamisesta kylmällä kaudella. Lisäksi tällä moottorilla on epävakaa tyhjäkäynti alle nollan asteen lämpötiloissa. Yritä säilöä auto lämpimään autotalliin talvella.
Vaihteisto
Nykivää vaihteiden vaihtoa saattaa tapahtua autoissa, jossa on automaattivaihteisto. On mahdotonta korjata tätä itse - useimmiten elektroninen ohjausyksikkö vaatii ohjelmistopäivityksen. Käy huoltoasemalla tätä varten.
Momentinmuunnin ja mekatroninen yksikkö voivat pettää nopeasti ZF automaattivaihteistossa. Ne ovat herkkiä ATF laadulle. Vaihda se ajoneuvon valmistajan määrittelemissä intervalleissa ja noudata vaiheittaisesta BMW 1 sarjan korjaus- ja huolto-oppaastamme löytyviä ohjeita. Vaihtaaksesi vialliset komponentit uusiin, hae asiantuntevaa apua siihen.
Sisusta
Tehdasasennettu äänijärjestelmä saa radiosignaaleja epäsäännöllisesti. Voit käydä huoltoasemalla sen diagnostiikkaa ja säätöä varten, tai voit ostaa uuden laitteen. Se on helppo asentaa, kun on katsonut BMW 1 sarjan tee-se-itse korjauksen ja huollon video-oppaan.
Ohajuspyörän asennon säätömekanismi ei ole niin luotettava, kuin sen haluaisi olevan. Kun se pettää, koko yksikkö tulisi vaihtaa. Tätä työtä varten sinun tulee käydä huoltoasemalla.
Ovitiivisteet eivät myöskään kestä kauaa. Kosteus ja pöly auton ulkopuolelta tulevat pääsemään auton sisälle, jos et vaihda tiivisteitä ajoissa. Voit asentaa uudet tiivisteet itse. Ennen työn aloittamista, lataa ilmainen vaiheittainen video-oppaamme BMW 1 sarjan korjaukseen.