BMW 5-sarja korjausopas

Korjausohjeet ja ohjevideot BMW 5-sarja -autolle

Kuinka korjaat BMW 5-sarja -auton: valitset vain mallin tai auton osan
Merkki
Malli
Autonosakategoria

Vaiheittainen BMW 5-sarja -auton tee se itse -korjaus ja -huolto

BMW 5-sarja korjaaminen tee itse: vaiheittainen opas

Videovinkit ja ohjevideot

  • BMW E34 ohjekirja lataa
    Kuinka vaihtaa moniurahihna BMW 520i (E39) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]
  • BMW E39 huolto: ohjevideo
    Kuinka vaihtaa takajousi BMW 520i (E39) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]
  • BMW 5-sarja ilmainen käsikirja lataa
    Kuinka vaihtaa etualatukivarsi / etutukivarsi BMW 520i (E39) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]
  • BMW E61 omistajan käsikirja verkossa
    Kuinka vaihtaa ilmansuodatin BMW E60 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]
  • BMW 5-sarja korjaus tee se itse - auton opetusvideo
    Kuinka vaihtaa etupyöränlaakerit BMW E60 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]
  • Video-ohjeet BMW 5-sarja
    Kuinka vaihtaa sytytystulpat BMW 520i (E39) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]
  • BMW E34 ohjekirja lataa
    Kuinka vaihtaa jäähdytin BMW E39 Touring -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]
  • BMW E39 huolto: ohjevideo
    Kuinka vaihtaa polttoainesuodatin BMW E60 -malliin [AUTODOC -OHJEVIDEO]
  • BMW 5-sarja ilmainen käsikirja lataa
    Kuinka vaihtaa termostaatti BMW E39 Touring -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]
  • BMW E61 omistajan käsikirja verkossa
    Kuinka vaihtaa raitisilmasuodatin BMW E60 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]
  • BMW 5-sarja korjaus tee se itse - auton opetusvideo
    Kuinka vaihtaa raidetangon pää BMW E60 Sedan -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]
  • Video-ohjeet BMW 5-sarja
    Kuinka vaihtaa ilmansuodatin BMW 520i (E39) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]
  • Kuinka vaihtaa polttoainesuodatin BMW E39 Touring -malliin [AUTODOC -OHJEVIDEO]
    Kuinka vaihtaa polttoainesuodatin BMW E39 Touring -malliin [AUTODOC -OHJEVIDEO]
  • Kuinka vaihtaa öljynsuodatin ja moottoriöljy BMW 520i (E39) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]
    Kuinka vaihtaa öljynsuodatin ja moottoriöljy BMW 520i (E39) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]
  • Kuinka vaihtaa moottorin kumityyny BMW E39 Touring -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]
    Kuinka vaihtaa moottorin kumityyny BMW E39 Touring -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]
  • Kuinka vaihtaa takaluukun kaasujousi BMW 520i (E39) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]
    Kuinka vaihtaa takaluukun kaasujousi BMW 520i (E39) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]
BMW 5-sarja korjaaminen tee itse: vaiheittainen opas

BMW 5-sarja -auton kuvitetut huolto-ohjeet ja PDF-korjausohjeet

Haluatko lisää hyödyllistä tietoa?

Kysy kysymyksiä tai jaa korjauskokemuksesi autofoorumilla. Tilaa päivitykset, jotta et missaa uusia oppaita.

BMW 5-sarja kokemuksia
Kysy foorumilla
Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Google Play AUTODOC CLUB-sovellus
App Store AUTODOC CLUB-sovellus
BMW 5-sarja korjaaminen - skannaa QR-koodi AUTODOC CLUB -sovellus
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

playlist

Ohjevideot suosittujen BMW 5-sarja -mallien korjaukseen

  • Koko BMW 5-sarja -huoltovideoiden soittolista AUTODOC CLUBILTA
    Play all playlists
    BMW 5 (E39) autonkorjaus ohjevideo | Yksityiskohtainen ohjevideo
  • Uskallatko korjata autosi? – BMW 5-sarja -auton huolto- ja korjausoppaat
    Play all playlists
    BMW 5 (E60) autonkorjaus ohjevideo | Yksityiskohtainen ohjevideo
BMW 5-sarja huoltokirja
BMW 5-sarja vinkit
  • BMW 5-sarja huolto ja korjauksen virheet
    Jousituksen holkkien vaihto | AUTODOCin vinkit
  • BMW 5-sarja huolto vinkit
    Käynnistysmoottorin tarkistus ilman sen poistamista | AUTODOCin vinkit
  • BMW 5-sarja korjaus tee se itse - vinkit
    Kuinka vaihtaa happianturi | AUTODOCin vinkit
  • BMW 5-sarja vinkkejä huolto
    Mitä tehdä, jos autosi lämmitin ei toimi | AUTODOCin vinkit
BMW
BMW 5-sarja-mallien ohjekirjat
    • Valmistusvuodet (alkaen - päättyen): (09/1995 - 06/2003)
    • Korin tyyppi: Sedan
    • Teho (HV): 116 - 400
    • Teho (KW): 85 - 294
    • Käytön tyyppi: Takaveto
    • Moottorin typpi: Bensiinimoottori, Diesel
    • Valmistusvuodet (alkaen - päättyen): (03/2004 - 12/2010)
    • Korin tyyppi: StW
    • Teho (HV): 150 - 507
    • Teho (KW): 110 - 373
    • Käytön tyyppi: Neliveto, Takaveto
    • Moottorin typpi: Bensiinimoottori, Diesel
    • Valmistusvuodet (alkaen - päättyen): (12/2001 - 03/2010)
    • Korin tyyppi: Sedan
    • Teho (HV): 150 - 507
    • Teho (KW): 110 - 373
    • Käytön tyyppi: Neliveto, Takaveto
    • Moottorin typpi: Bensiinimoottori, Diesel
    • Valmistusvuodet (alkaen - päättyen): (09/1996 - 05/2004)
    • Korin tyyppi: StW
    • Teho (HV): 136 - 286
    • Teho (KW): 100 - 210
    • Käytön tyyppi: Takaveto
    • Moottorin typpi: Bensiinimoottori, Diesel
    • Valmistusvuodet (alkaen - päättyen): (11/2009 - 02/2017)
    • Korin tyyppi: StW
    • Teho (HV): 136 - 449
    • Teho (KW): 100 - 330
    • Käytön tyyppi: Neliveto, Takaveto
    • Moottorin typpi: Bensiinimoottori, Diesel
    • Valmistusvuodet (alkaen - päättyen): (12/1987 - 11/1995)
    • Korin tyyppi: Sedan
    • Teho (HV): 113 - 340
    • Teho (KW): 83 - 250
    • Käytön tyyppi: Neliveto, Takaveto
    • Moottorin typpi: Bensiinimoottori, Diesel
  • 5 Sedan (F10)
    • Valmistusvuodet (alkaen - päättyen): (01/2009 - 10/2016)
    • Korin tyyppi: Sedan
    • Teho (HV): 136 - 600
    • Teho (KW): 100 - 441
    • Käytön tyyppi: Neliveto, Takaveto
    • Moottorin typpi: Bensiinimoottori, Diesel, Täyshybridi
  • 5 Touring (E34)
    • Valmistusvuodet (alkaen - päättyen): (11/1991 - 01/1997)
    • Korin tyyppi: StW
    • Teho (HV): 113 - 340
    • Teho (KW): 83 - 250
    • Käytön tyyppi: Neliveto, Takaveto
    • Moottorin typpi: Bensiinimoottori, Diesel
  • 5 Sedan (E28)
    • Valmistusvuodet (alkaen - päättyen): (06/1980 - 12/1987)
    • Korin tyyppi: Sedan
    • Teho (HV): 86 - 286
    • Teho (KW): 63 - 210
    • Käytön tyyppi: Takaveto
    • Moottorin typpi: Bensiinimoottori, Diesel
  • 5 GT (F07)
    • Valmistusvuodet (alkaen - päättyen): (01/2009 - 02/2017)
    • Korin tyyppi: Viistoperä
    • Teho (HV): 136 - 449
    • Teho (KW): 100 - 330
    • Käytön tyyppi: Neliveto, Takaveto
    • Moottorin typpi: Bensiinimoottori, Diesel
  • 5 Sedan (E12)
    • Valmistusvuodet (alkaen - päättyen): (03/1972 - 08/1981)
    • Korin tyyppi: Sedan
    • Teho (HV): 90 - 218
    • Teho (KW): 66 - 160
    • Käytön tyyppi: Takaveto
    • Moottorin typpi: Bensiinimoottori
  • 5 Sedan (G30, F90)
    • Valmistusvuodet (alkaen - päättyen): (09/2016 - ...)
    • Korin tyyppi: Sedan
    • Teho (HV): 136 - 625
    • Teho (KW): 100 - 460
    • Käytön tyyppi: Neliveto, Takaveto
    • Moottorin typpi: Bensiinimoottori, Diesel, Kevythybridi, Plug-in-hybridi
  • 5 Touring (G31)
    • Valmistusvuodet (alkaen - päättyen): (03/2017 - ...)
    • Korin tyyppi: StW
    • Teho (HV): 136 - 400
    • Teho (KW): 100 - 294
    • Käytön tyyppi: Neliveto, Takaveto
    • Moottorin typpi: Bensiinimoottori, Diesel, Kevythybridi
  • 5 Touring Van (G31)
    • Valmistusvuodet (alkaen - päättyen): (03/2017 - ...)
    • Korin tyyppi: Umpi- / ikkunakori
    • Teho (HV): 184 - 340
    • Teho (KW): 135 - 250
    • Käytön tyyppi: Neliveto, Takaveto
    • Moottorin typpi: Bensiinimoottori, Diesel
BMW-merkkisen auton huolto- ja kunnossapito-ohjeet

BMW 5 sarja - tee-se-itse korjaus ja huolto

Moottori

  • Noen kerääntyminen männän uriin ja renkaisiin tapahtuu aikaisin. Tämä aiheuttaa liiallisen moottoriöljyn kuluttamisen, EGR-venttiilin vioittumisen ja moottorin ylikuumenemisen. Tässä tapauksessa korjaukset kannattaa jättää ammattilaisille. Vinkkimme: käytä vain korkealaatuista polttoainetta ja vaihda polttoainesuodatin ajoissa. Voit tehdä tämän autotallissasi käyttämällä apuna vaiheittaista video-opastamme BMW 5 sarjan korjaukseen.
  • 80,000 - 100,000 ajokilometrin jälkeen kampikammion tuuletusventtiili E39 ja E60 autoissa voi tukkiutua. Kasvanut moottoriöljyn kulutus, musta savu pakoputkesta ja huono kiihdytyksen dynamiikka ovat tyypillisiä oireita tästä. Uusi osa tulisi asennuttaa huoltoasemalla.
  • E61 autoissa tiedetään olevan ongelma, jossa imusarjan pyörreläpät kuluvat loppuun ennenaikaisesti. Älä sivuuta suunniteltuja ajoneuvon tarkistuksia, jotta huomaisit tämän vian ajoissa. Tee-se-itse vaihto näiden osien suhteen on melko vaikeaa tehdä, joten on järkevää etsiä siihen pätevää apua.
  • M47 dieselmoottorin turboahtimella ei ole tarpeeksi pitkää käyttöikää. Kun se pettää, se aiheuttaa huomattavan moottorin tehohäviön. Voit ehkäistä ongelmaa itse vaihtamalla moottoriöljyn suunniteltujen aikavälien sisällä. Katso vaiheittainen oppaamme BMW 5-sarjan autojen korjaukseen ja huoltoon tarkkoja ohjeita varten. Vaihda aina polttoainesuodatin yhdessä moottoriöljyn kanssa.

Vaihteisto

  • Kytkimen ennenaikainen vioittuminen on spesifistä autoissa, joissa on elektrohydraulinen manuaalivaihteisto SMG. Vain huoltoaseman mekaanikkojen tulisi vaihtaa kytkin.
  • Mekatroninen yksikkö tietyissä automaattivaihteistoissa rikkoutuu nopeasti. Kasvanut vaihteistonesteen kulutus osoittaa tähän vikaan. Seuraa vaihteistonesteen tasoa ja vaihda se hyvissä ajoin pidentääksesi vaihdelaatikkosi käyttöikää. Video-oppaamme, joka on ladattavissa ilmaiseksi, tulee auttamaan sinua tässä.
  • 6-vaihteisessa ZF automaattivaihteistossa öljypohja voi epämuodostua lämpötilan vaihtelujen vuoksi. Välttääksesi vakavampaa vahinkoa, tulee sinun vaihtaa tämä osa. Tutki kuvitettua PDF-opastamme BMW 5-sarjan autojen korjaukseen oppiaksesi, kuinka se tehdään.

Jousitus

  • Takaosan pneumaattinen jousitus farmariauton versioissa vaatii huoltoa 150,000 ajokilometrin jälkeen. Asiantuntijat suosittelevat ilmajousien ja kompressorin vaihdattamista huoltoasemalla, kun saavutat tämän mittarilukeman.
  • Iskunvaimentimet, etuosan tukivarsien holkit ja pallonivelet E60 autoissa voivat pettää 120,000 - 150,000 kilometrin jälkeen. Jos huomaat korin kallistumista kulmissa ja kuulet koputusta jousituksesta, on tullut aika tehdä tee-se-itse korjaus ja huolto BMW 5-sarjan autoosi.