Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) 1.0 (L08), VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) 1.2 (L08), VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) 1.4 (L08), VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) 1.3 CDTI (L08), VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) 1.3 CDTI (L08), VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) 1.7 CDTI (L08), VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) 1.3 CDTI (L08), VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) 1.4 (L08), VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) 1.7 CDTI (L08), VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) 1.0 i 12V (L08), VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) 1.2 i 16V (L08), VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) 1.2 (L08), VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) 1.4 (L08) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) -malliin ja muihin VAUXHALL-malleihin
Työkalut
Vaihto: iskunvaimentimet – VAUXHALL CORSA Mk III (D) (L_8). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Torx-kärkihylsy T20
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro E16
Hylsyavain nro E18
Hylsyavain nro 18
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Iskunvaimentimen hylsy DD6
Kierreleuan väännin
Ruuvipuristin
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: iskunvaimentimet – VAUXHALL CORSA Mk III (D) (L_8). AUTODOC suosittelee:
  • Molemmat takajousituksen iskunvaimentimet täytyy vaihtaa samalla kertaa.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla takajousituksen oikean ja vasemman iskunvaimentimen kohdalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: iskunvaimentimet – VAUXHALL CORSA Mk III (D) (L_8). Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VAUXHALL CORSA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa VAUXHALL CORSA -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    VAUXHALL CORSA Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: iskunvaimentimet – VAUXHALL CORSA Mk III (D) (L_8). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VAUXHALL CORSA -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Irroita ABS-anturin johdot.
    Vaihe 7
    Kuinka poistaa VAUXHALL CORSA -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Tue takajousituksen palkkia. Käytä vaihteistonostinta.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VAUXHALL CORSA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa irti pyörän kaaren suojan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 10. Käytä Torx-avainta T20. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto VAUXHALL CORSA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota pyörän kaaren suoja.
  8. Vaihe 10
    VAUXHALL CORSA -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet VAUXHALL CORSA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita iskunvaimentimen alaosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro E18. Käytä kierreleuan väännintä.
  10. Vaihe 12
    VAUXHALL CORSA Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen yläosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro E16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VAUXHALL CORSA -autoon
    Irrota kiinnitysruuvit.
    AUTODOC suosittelee:
    VAUXHALL CORSA Mk III (D) (L_8) – Vammojen välttämiseksi pidä iskunvaimenninta kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti.
  12. Vaihe 14
    VAUXHALL CORSA -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita iskunvaimennin.
  13. Vaihe 15
    Laita iskunvaimennin kiinni ruuvipuristimeen.
    Vaihe 16
    Irroita iskunvaimentimen tukilaakerin kiinnitysmutteri. Käytä sorkkarautaa.
    Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VAUXHALL CORSA -autoon - vinkkejä
    Puhdista iskunvaimentimen männänvarren kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaihe 18
    Vaiheittaiset suositukset VAUXHALL CORSA -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita iskunvaimentimen männänvarren kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä iskunvaimentimen hylsyä DD№6 Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 19
    Tee se itse -vaihto: VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) 1.2 (L08) 2011 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irroita iskunvaimentimen yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi.
    Vaihto: iskunvaimentimet – VAUXHALL CORSA Mk III (D) (L_8). AUTODOCin vinkki:
    Tarkasta iskunvaimentimen laakerin, pölysuoja, ja pohjaanlyöntikumin kunto perinpohjaisesti. Vaihda tarvittaessa.Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  16. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VAUXHALL CORSA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  17. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa VAUXHALL CORSA -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kiristä iskunvaimentimen varren mutteri. Käytä hylsyä nro 18. Käytä iskunvaimentimen hylsyä DD№6 Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 25 Nm vääntömomentilla.
  18. Vaihe 22
    Asenna iskunvaimentimen tukilaakerin kiinnitysmutteri.
    Vaihe 23
    VAUXHALL CORSA Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vapauta ruuvipuristin ja ota iskunvaimennin irti.
  19. Vaihe 24
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VAUXHALL CORSA -autoon
    Puhdista iskunvaimentimen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 25
    Kuinka poistaa VAUXHALL CORSA -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Käsittele iskunvaimentimen varren kiinnike. Käytä kuparitahnaa.
  21. Vaihe 26
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VAUXHALL CORSA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon ja kiinnitä se.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä iskunvaimenninta kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni. VAUXHALL CORSA Mk III (D) (L_8)
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat VAUXHALL Corsa Mk3 (D) Hatchback (S07) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) 1.2 (L08) - vaihto nõuanded
    Venttiilikopan kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Corsa D 1.2 i 16V (L08) - vaihtovinkit
    5 yleisintä virhettä iskunvaimentimien vaihdossa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VAUXHALL Corsa Mk III (D) Hatchback (S07) 1.3 CDTI (L08) Iskari vaihto-opas
    Kuinka korjata puskuri itse | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Corsa D vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Mitä tehdä, jos autosi lämmitin ei toimi | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille VAUXHALL-malleille