Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.0, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.8 VR6, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.8 VR6 Syncro, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.8 T 20V, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.0 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.8 V6 24V, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.8 V6 24V 4motion, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI 4motion, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.0 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.0 16V, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.0 LPG, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI, VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.9 TDI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takaiskunvaimentimet VW SHARAN 1 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa iskunvaimentimet taakse VW Sharan 1-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) -malliin ja muihin VW-malleihin
Työkalut
Vaihto: iskunvaimentimet – VW Sharan 1. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Keraaminen tahna
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 21
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 21
Torx-kärkihylsy T25
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: iskunvaimentimet – VW Sharan 1. AUTODOCin vinkki:
  • Molemmat takajousituksen iskunvaimentimet täytyy vaihtaa samalla kertaa.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla takajousituksen oikean ja vasemman iskunvaimentimen kohdalla.
  • Huom! Kaikki työ VW Sharan 1 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW SHARAN -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  2. Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa VW SHARAN -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Nosta autoa.
    Vaihto: iskunvaimentimet – VW Sharan 1. Vinkki:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
  3. Vaihe 4
    VW SHARAN Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. VW Sharan 1
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VW SHARAN -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa VW SHARAN -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Tue takaolka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW SHARAN -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista iskunvaimentimen alempi kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto VW SHARAN -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita iskunvaimentimen alaosan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 9
    VW SHARAN -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista lokasuojan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet VW SHARAN -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kierrä irti lokasuojan kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T25. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 11
    VW SHARAN Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Siirrä lokasuoja sivuun, jotta saat pääsyn ylempiin iskunvaimentimen kiinnikkeisiin.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VW SHARAN -autoon
    Puhdista iskunvaimentimen ylempi kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  12. Vaihe 13
    VW SHARAN -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita iskunvaimentimen yläosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW SHARAN -autoon - vinkkejä
    Irrota kiinnitysruuvit.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset VW SHARAN -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita iskunvaimennin.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.8 T 20V 2009 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Puhdista iskunvaimentimen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihto: iskunvaimentimet – VW Sharan 1. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW SHARAN -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Aseta iskunvaimennin pyöränkoteloon ja kiinnitä se.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa VW SHARAN -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna kiinnityspultit.
    AUTODOC suosittelee:
    Kiristääksesi kiinnikkeet oikein, sinun on tunkattava jousituksen osat ylös niiden työasentoon.
  18. Vaihe 19
    VW SHARAN Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kiristä iskunvaimentimen yläkiinnike. Käytä hylsyä nro 18. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 110 Nm vääntömomentilla.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat VW Sharan I (7M8, 7M9, 7M6) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 1.8 T 20V - vaihto nõuanded
    Kuinka estää auton ikkunoita huurtumasta | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit VW Sharan 1 1.9 TDI - vaihtovinkit
    Starttimoottorin korjaus itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) 2.0 TDI Iskari vaihto-opas
    5 yleisintä syytä, miksi autosi vinkuu | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin VW Sharan 1 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä virhettä iskunvaimentimien vaihdossa | AUTODOCin vinkit