Kuinka vaihtaa joustintuet [AUTODOC-OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa joustintuki autoon
Työkalut
Vaadittavat työkalut:
Kierreleuan väännin
Vannehylsy
Voimahylsy
hydraulinen kierrejousipuristin
Jousijalkapuristin
Tunkki
Kierrejousipuristin
Huomio!
  • Sekä ajoneuvon etu- että taka-akselit voidaan varustaa joustintuilla
  • Joustintuet vaihdetaan akselille pareittain
  1. 1.
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Jotta voit vaihtaa osat, sinun on päästävä käsiksi niiden ala- ja yläkiinnikkeisiin
  2. 2.
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Etuakselin osalta sinun on avattava konepelti ja tarvittaessa irrotettava tuulilasin alaritilä
  3. 3.
    Iskarit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Riippuen tuulilasinpyyhkimien sijainnista autossasi, saatat joutua irrottamaan myös niiden varret
  4. 4.
    Vaihtaa Iskari
    Taka-akselin osiin pääsee käsiksi tavaratilan tai matkustamon kautta
    Tärkeää!
    Joissakin autoissa takajoustintuen yläkiinnike on kiinnitetty lokasuojan alueelle
  5. 5.
    Kuinka poistaa Heilahduksenvaimennin - helposti seurattavat online-ohjeet
    Aloita purkaminen löysäämällä joustintuen yläkiinnikettä irrottamatta sitä kokonaan
    AUTODOC suosittelee:
    Suorita toimenpide, kun auto on maassa ja jousitus on kuormitettuna
  6. 6.
    Kuinka vaihtaa Takaiskunvaimennin ja etuiskunvaimennin: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Hanki pääsy alakiinnikkeisiin. Tätä varten sinun on ehkä irrotettava kallistuksenvakaajan yhdystanko, anturit, johdot sekä letkut
    Huomio!
    Joustintuki voidaan joko kiinnittää pultilla olka-akseliin, asentaa olka-akselilla olevaan kiinnityspaikkaan tai kiinnittää jousituksen tukivarsiin
  7. 7.
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Etuiskarit ja takaiskarit vaihto - lataa kuvitettu opas
    Kiinnitä pyöräkokoonpano tai tunkkaa se ylös ennen kuin irrotat kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen olka-akseliin
    Tärkeää!
    Näin estät holkkien ja jarruletkujen liiallisen rasituksen ja pyörän voimansiirron katkeamisenPoistaaksesi joustintuen sen kiinnityspaikasta olka-akselilla, saatat joutua irrottamaan kiinnityspaikan väkisin
  8. 8.
    Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Koska joustintukea pitää paikallaan vain löysätty yläkiinnike, varmista, että pidät siitä tukevasti kiinni, kun irrotat sitä
  9. 9.
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet - informatiivinen PDF-käsikirja
    Noudata samoja vaiheita vaihtaaksesi osat taka-akselilla; hanki pääsy kiinnikkeelle ja irrota joustintuki
  10. 10.
    Iskarit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Purkaaksesi joustintuen tai vaihtaaksesi sen osat, purista jousta ja kiinnitä se
    Ole varovainen!
    Käytä tämän toimenpiteen suorittamiseen vain turvallista ja luotettavaa työkaluaJousen voima on erittäin suuri, joten siitä on pidettävä tiukasti kiinni ennen tangon mutterin irrottamista
  11. 11.
    Vaihtaa Iskari itse
    Ennen joustintuen purkamista kiinnitä tanko, jotta se ei pääse pyörimään. Joissakin tapauksissa saatat tarvita erikoistyökaluja tämän toimenpiteen suorittamiseen
  12. 12.
    Heilahduksenvaimennin: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Löysää kiinnitysmutteri, jolla jousen tuki, kuppi ja itse jousi ovat kiinni
    Varoitus!
    Mutteri ja yläkiinnike ovat jo löysällä, koska jousi on puristettuVarmista loukkaantumisen välttämiseksi, että jousi ei purista sen tukea, ennen kuin irrotat ylemmän mutterin
  13. 13.
    Kuinka vaihtaa Takaiskunvaimennin ja etuiskunvaimennin - vinkkejä
    Poista kiinnikkeen osat ja vapauta jousi
  14. 14.
    Vaiheittaiset suositukset Etuiskarit ja takaiskarit tee se itse -vaihtoon
    Tutki osat vaurioiden varalta ja vaihda ne tarvittaessa
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Parhaat korjausohjeet

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta