Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW TOURAN (1T3) 1.4 TSI, VW TOURAN (1T3) 2.0 TDI, VW TOURAN (1T3) 1.4 TSI EcoFuel, VW TOURAN (1T3) 1.4 TSI, VW TOURAN (1T3) 1.6 TDI, VW TOURAN (1T3) 2.0 TDI, VW TOURAN (1T3) 2.0 TDI, VW TOURAN (1T3) 1.6 TDI, VW TOURAN (1T3) 2.0 TDI, VW TOURAN (1T3) 1.2 TSI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takaiskunvaimentimet VW TOURAN 1 (1T3) -merkkiseen autoon [OHJEVIDEO AUTODOC]

Kuinka vaihtaa iskunvaimentimet taakse VW Touran 1T3-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet TOURAN (1T3) -malliin ja muihin VW-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin Touran 1t3 1.6 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki Touran 1t3 1.6 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Joustintuki
Työkalut
Vaihto: iskunvaimentimet – VW Touran 1T3. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Yhdistelmäavain nro 16
Yhdistelmäavain nro 21
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 21
Vaihteistonostin
Kuparitahna
Jakoavain
Momenttiavain
Vannehylsy nro 17
Jarrukiila
Vaihto: iskunvaimentimet – VW Touran 1T3. AUTODOCin vinkki:
  • Molemmat takajousituksen iskunvaimentimet täytyy vaihtaa samalla kertaa.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla takajousituksen oikean ja vasemman iskunvaimentimen kohdalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW TOURAN -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa VW TOURAN -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    VW TOURAN Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VW TOURAN -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. VW Touran 1T3
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa VW TOURAN -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW TOURAN -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Tue varsi. Käytä vaihteistonostinta.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto VW TOURAN -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  8. Vaihe 8
    VW TOURAN -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita iskunvaimentimen yläpään kiinnike. Käytä hylsyä nro 16.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet VW TOURAN -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita iskunvaimentimen alaosan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 21.
    Vaihto: iskunvaimentimet – VW Touran 1T3. AUTODOC suosittelee:
    Pidä iskunvaimentimesta kiinni, kun irrotat kiinnityyspultteja, jotta vältät loukkaantumiset.
  10. Vaihe 10
    VW TOURAN Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita takavarren alapuolella oleva tuki.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VW TOURAN -autoon
    Irroita iskunvaimennin.
  12. Vaihe 12
    VW TOURAN -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita iskunvaimentimen tukilaakerin kiinnitysmutteri.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW TOURAN -autoon - vinkkejä
    Irroita iskunvaimentimen männänvarren kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä jakoavainta.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset VW TOURAN -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita iskunvaimentimen yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi.
    AUTODOC suosittelee:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.Vaihto: iskunvaimentimet – VW Touran 1T3. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: VW TOURAN (1T3) 1.4 TSI 2012 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Asenna suojakumi ja pohjaanlyöntikumi iskunvaimentimeen.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW TOURAN -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna iskunvaimentimen ylempi tuki.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa VW TOURAN -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren yläosan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä jakoavainta. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 25 Nm vääntömomentilla.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW TOURAN (1T3) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW TOURAN (1T3) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
VW TOURAN (1T3) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW TOURAN (1T3) 1.4 TSI - vaihto nõuanded
    Kuinka tehdä omatekoinen vaahdotin | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Touran 1t3 1.6 TDI - vaihtovinkit
    Asioita, joita sinun ei pitäisi koskaan tehdä automaattivaihteistolla | AUTODOCIN vinkit
  • Huolto vinkit - VW TOURAN (1T3) 2.0 TDI Iskari vaihto-opas
    5 yleisintä virhettä moottoritilassa työskenneltäessä | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Touran 1t3 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka korjata vaurioitunut kierre | AUTODOCin vinkit