Milloin vaihtaa Jarrulevyt VOLVO V70 -autossa
Osakategorian Jarrulevy suositeltu vaihtoväli: 50000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VOLVO V70 III (135) T4, VOLVO V70 III (135) T5, VOLVO V70 III (135) D3 / D4, VOLVO V70 III (135) 1.6 DRIVe / D2, VOLVO V70 III (135) D5, VOLVO V70 III (135) D5 AWD, VOLVO V70 III (135) 3.2, VOLVO V70 III (135) T4F, VOLVO V70 III (135) 3.2 AWD, VOLVO V70 III (135) T6 AWD, VOLVO V70 III (135) 2.5 T, VOLVO V70 III (135) 3.2 AWD, VOLVO V70 III (135) T6 AWD, VOLVO V70 III (135) 2.4 D, VOLVO V70 III (135) D5, VOLVO V70 III (135) 2.0, VOLVO V70 III (135) 3.2, VOLVO V70 III (135) 2.0 D, VOLVO V70 III (135) D5 AWD, VOLVO V70 III (135) 2.0 BiFuel, VOLVO V70 III (135) 2.5 T FlexiFuel, VOLVO V70 III (135) 2.0 FlexiFuel, VOLVO V70 III (135) 2.4 D, VOLVO V70 III (135) 2.5 T FlexiFuel, VOLVO V70 III (135) D5, VOLVO V70 III (135) D5 AWD, VOLVO V70 III (135) 1.6 D, VOLVO V70 III (135) 2.5 T, VOLVO V70 III (135) 2.0 T, VOLVO V70 III (135) D4 AWD, VOLVO V70 III (135) D3, VOLVO V70 III (135) D4, VOLVO V70 III (135) D4 AWD, VOLVO V70 III (135) T5, VOLVO V70 III (135) D2, VOLVO V70 III (135) D3, VOLVO V70 III (135) T4 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa taakse jarrupalasarja ja levyjarru VOLVO V70 BW -merkkiseen autoon [AUTODOC]

Kuinka vaihtaa jarrulevyt taakse Volvo V70 BW-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Jarrulevyt V70 III (135) -malliin ja muihin VOLVO-malleihin
Työkalut
Vaihto: jarrulevyt – Volvo V70 BW. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
Nyloninen puhdistusharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Jarrurasva
Keraaminen tahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 15
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 15
Torx-kärkihylsy T50
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Jarrusatulan männän kääntötyökalu
Vasara
Iskutaltta
Jarrukiila
Vaihto: jarrulevyt – Volvo V70 BW. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Vaihda jarrulevyt auton Volvo V70 BW akselille pareittain, riippumatta osien kunnosta. Tämä varmistaa tasaisen jarrutuksen.
  • Saman akselin molemmat jarrulevyt vaihdetaan samalla tavalla.
  • Vaihda jarrulevyjä vaihdettaessa aina myös jarrupalat.
  • Varoitus! Sammuta moottori ennen työn aloittamista – Volvo V70 BW.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt VOLVO V70 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa VOLVO V70 -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  3. Vaihe 3
    VOLVO V70 Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Aseta seisontajarrujärjestelmä huoltotilaan.
  4. Vaihe 4
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 5
    Vaihtaa Jarrulevyt itse VOLVO V70 -autoon
    Löysää pyöränpultteja. Käytä vannehylsyä nro 19. Käytä kierreleuan väännintä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa VOLVO V70 -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Nosta autoa.
    Vaihto: jarrulevyt – Volvo V70 BW. Vinkki:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt VOLVO V70 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrulevyt-osien vaihto VOLVO V70 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota pyörä.
  8. Vaihe 9
    VOLVO V70 -auton Jarrulevyt: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrulevyt VOLVO V70 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kierrä irti jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 15. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 11
    VOLVO V70 Jarrulevyt vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota kiinnitysruuvit.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Jarrulevyt itse VOLVO V70 -autoon
    Irrota jarrusatula.
    Vaihto: jarrulevyt – Volvo V70 BW. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.
  12. Vaihe 13
    VOLVO V70 -auton Jarrulevyt: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota jarrupalat.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt VOLVO V70 -autoon - vinkkejä
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset VOLVO V70 -auton Jarrulevyt-osien tee se itse -vaihtoon
    Kierrä irti jarrusatulan pitimen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: VOLVO V70 III (135) 2.4 D5 2021 -auton Jarrulevyt - online-opas
    Irrota kiinnitysruuvit.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt VOLVO V70 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota jarrusatulan pidin.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa VOLVO V70 -auton Jarrulevyt – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista jarrulevyn kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  18. Vaihe 19
    VOLVO V70 Jarrulevyt vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kierrä jarrulevyn kiinnikkeet irti. Käytä Torx-avainta T50. Käytä iskutalttaa. Käytä vasaraa.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Jarrulevyt itse VOLVO V70 -autoon
    Irrota kiinnityspultti.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa VOLVO V70 -auton Jarrulevyt - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota jarrulevy.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Jarrulevyt VOLVO V70 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista pyörännapa. Käytä teräsharjaa.
  22. Vaihe 23
    Käsittele kontaktipinta. Käytä keraamista tahnaa.
    Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jarrulevyt-osien vaihto VOLVO V70 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Asenna uusi jarrulevy.
  23. Vaihe 25
    VOLVO V70 -auton Jarrulevyt: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna kiinnityspultti.
  24. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarrulevyt VOLVO V70 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kiristä jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T50. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 15 Nm vääntömomentilla.
  25. Vaihe 27
    VOLVO V70 Jarrulevyt vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista jarrusatulan pidin liasta ja pölystä. Käytä teräsharjaa. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    Vaihto: jarrulevyt – Volvo V70 BW. Ammattilaiset suosittelevat:
    Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat VOLVO V70 III (BW, 135) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VOLVO V70 III (135) Jarrulevyt itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VOLVO V70 III (135) Jarrulevyt vaihtaminen - online-opas
VOLVO V70 III (135) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jarrulevy VOLVO V70 III (135) 2.4 D5 - vaihto nõuanded
    5 auton sisätilojen puhdistusvirhettä | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etujarrulevyt ja takajarrulevyt Volvo v70 bw 2.0 D3 / D4 - vaihtovinkit
    5 yleisintä virhettä moottoritilassa työskenneltäessä | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VOLVO V70 III (135) 2.4 D Takajarrulevyt ja etujarrulevyt vaihto-opas
    5 vinkkiä uusille kuljettajille | AUTODOCin vinkit
  • Takajarrulevyt Volvo v70 bw vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Starttimoottorin korjaus itse | AUTODOCin vinkit