Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VOLVO V70 III (135) T4, VOLVO V70 III (135) T5, VOLVO V70 III (135) D3 / D4, VOLVO V70 III (135) 1.6 DRIVe / D2, VOLVO V70 III (135) D5, VOLVO V70 III (135) D5 AWD, VOLVO V70 III (135) 3.2, VOLVO V70 III (135) T4F, VOLVO V70 III (135) 3.2 AWD, VOLVO V70 III (135) T6 AWD, VOLVO V70 III (135) 2.5 T, VOLVO V70 III (135) 3.2 AWD, VOLVO V70 III (135) T6 AWD, VOLVO V70 III (135) 2.4 D, VOLVO V70 III (135) D5, VOLVO V70 III (135) 2.0, VOLVO V70 III (135) 3.2, VOLVO V70 III (135) 2.0 D, VOLVO V70 III (135) D5 AWD, VOLVO V70 III (135) 2.0 BiFuel, VOLVO V70 III (135) 2.5 T FlexiFuel, VOLVO V70 III (135) 2.4 D, VOLVO V70 III (135) 2.5 T FlexiFuel, VOLVO V70 III (135) D5, VOLVO V70 III (135) D5 AWD, VOLVO V70 III (135) 1.6 D, VOLVO V70 III (135) 2.5 T, VOLVO V70 III (135) 2.0 T, VOLVO V70 III (135) D4 AWD, VOLVO V70 III (135) D3, VOLVO V70 III (135) D4, VOLVO V70 III (135) D4 AWD, VOLVO V70 III (135) T5, VOLVO V70 III (135) D2, VOLVO V70 III (135) D3, VOLVO V70 III (135) T4, VOLVO V70 III (135) 2.0 GDI, VOLVO V70 III (135) D5 AWD, VOLVO V70 III (135) T6 AWD, VOLVO V70 III (135) D5 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etupyöränlaakerit VOLVO V70 BW -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa pyöränlaakerit eteen Volvo V70 BW-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit V70 III (135) -malliin ja muihin VOLVO-malleihin
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – Volvo V70 BW. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
Nyloninen puhdistusharja
WD-40-monitoimiaine
Yleispuhdistussuihke
Elektroniikan puhdistusspray
Jarrunpuhdistusaine
Keraaminen tahna
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 21
Hylsyavain nro 8
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 15
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 22
Torx-kärkihylsy T50
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Vasara
Iskutaltta
Tasataltta
Kuminuija
Laakerien asennustyökalusarja
Pallonivelen ulosvedin
Laakerin ulosvedin
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä Volvo V70 BW autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Huom! Kaikki työ Volvo V70 BW -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VOLVO V70 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Irrota jarrunestesäiliön korkki.
    Vaihe 3
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää vetoakselin mutteri. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kierreleuan väännintä.
  3. Vaihe 5
    VOLVO V70 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää pyöränpultteja. Käytä vannehylsyä nro 19. Käytä kierreleuan väännintä.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VOLVO V70 -autoon
    Nosta autoa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Volvo V70 BW. AUTODOC suosittelee:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Volvo V70 BW
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VOLVO V70 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota pyörä.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto VOLVO V70 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota jarruletku iskunvaimentimesta.
  8. Vaihe 10
    VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit VOLVO V70 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  10. Vaihe 12
    VOLVO V70 Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kierrä irti jarrusatulan pitimen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VOLVO V70 -autoon
    Irrota kiinnitysruuvit.
  12. Vaihe 14
    VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota jarrusatula ja sen pidike.
    AUTODOC suosittelee:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VOLVO V70 -autoon - vinkkejä
    Puhdista jarrulevyn kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Kierrä jarrulevyn kiinnikkeet irti. Käytä Torx-avainta T50. Käytä iskutalttaa. Käytä vasaraa.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: VOLVO V70 III (135) 2.4 D5 2021 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irrota kiinnityspultti.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VOLVO V70 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota jarrulevy.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät vetoakselin pyörännapaan. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  18. Vaihe 20
    VOLVO V70 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota kiinnityspultti.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VOLVO V70 -autoon
    Puhdista jarrukilven kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa jarrukilven kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 8. Käytä kiintolenkkiavainta.
  21. Vaihe 23
    Irrota kiinnitysruuvit.
    Vaihe 24
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VOLVO V70 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota jarrukilpi.
  22. Vaihe 25
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto VOLVO V70 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista ABS-anturin liitin. Käytä nylonista puhdistusharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  23. Vaihe 26
    VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota ABS-anturin liitin.
  24. Vaihe 27
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit VOLVO V70 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota ABS-anturin johdot.
  25. Vaihe 28
    VOLVO V70 Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  26. Vaihe 29
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VOLVO V70 -autoon
    Irrota kallistuksenvakaajan yhdystanko joustintuesta.
  27. Vaihe 30
    VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  28. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VOLVO V70 -autoon - vinkkejä
    Irrota kiinnitysmutteri, joka yhdistää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä hylsyä nro 22. Käytä kiintolenkkiavainta.
  29. Vaihe 32
    Vaiheittaiset suositukset VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  30. Vaihe 33
    Tee se itse -vaihto: VOLVO V70 III (135) 2.4 D5 2021 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Puhdista joustintuen ja olka-akselin yhdistävän alempi kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  31. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VOLVO V70 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  32. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota kiinnityspultti.
  33. Vaihe 36
    VOLVO V70 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  34. Vaihe 37
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VOLVO V70 -autoon
    Kierrä kiinnike irti, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä yhdistelmäavainta nro 21.
  35. Vaihe 38
    Kuinka poistaa VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pallonivel olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä. Käytä sorkkarautaa.
  36. Vaihe 39
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VOLVO V70 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota vetoakseli olka-akselista.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Volvo V70 BW. Vinkki:
    Varmista, että vetoakseli on kuormitettuna (kun autoa on nostettu tunkilla).
  37. Vaihe 40
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto VOLVO V70 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  38. Vaihe 41
    VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vapauta alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa. Käytä vasaraa.
  39. Vaihe 42
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit VOLVO V70 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota olka-akseli joustintuesta. Käytä kuminuijaa.
  40. Vaihe 43
    VOLVO V70 Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Poista olka-akseli pyörännavan kanssa.
  41. Vaihe 44
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VOLVO V70 -autoon
    Puhdista joustintuen kiinnityskohta olka-akselissa. Käytä teräsharjaa.
  42. Vaihe 45
    VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan yhdystangon joustintukeen. Käytä teräsharjaa.
  43. Vaihe 46
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VOLVO V70 -autoon - vinkkejä
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  44. Vaihe 47
    Vaiheittaiset suositukset VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  45. Vaihe 48
    Puhdista vetoakselin CV-nivelen urat. Käytä teräsharjaa.
    Vaihe 49
    Käsittele vetoakselin vakionopeusnivelen uria. Käytä kuparitahnaa.
    Vaihe 50
    Tee se itse -vaihto: VOLVO V70 III (135) 2.4 D5 2021 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irrota pyörännapa ja laakeri. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  46. Vaihe 51
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VOLVO V70 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  47. Vaihe 52
    Kuinka vaihtaa VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna uusi pyörännapa yhdessä laakerin kanssa. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa. Käytä laakerin ulosvedintä.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Volvo V70 BW. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Varmista, että pyörännavan laakeri on oikeassa asennossa. Sen väärää asentoa on vältettävä.Lopeta laakerin pinnan painaminen heti, kun se on laitettu asennuspaikkaansa.
  48. Vaihe 53
    VOLVO V70 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Asenna olka-akseli, joka on yhdistetty pyörännapaan.
  49. Vaihe 54
    Kiinnitä joustintuki olka-akseliin.
    Vaihe 55
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VOLVO V70 -autoon
    Asenna kiinnityspultti.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat VOLVO V70 III (BW, 135) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VOLVO V70 III (135) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VOLVO V70 III (135) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
VOLVO V70 III (135) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri VOLVO V70 III (135) 2.4 D5 - vaihto nõuanded
    5 yleisintä virhettä iskunvaimentimien vaihdossa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Volvo v70 bw 2.0 D3 / D4 - vaihtovinkit
    Mitä tehdä, jos turvatyynyn merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VOLVO V70 III (135) 2.4 D Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Asioita, joita sinun ei pitäisi koskaan tehdä automaattivaihteistolla | AUTODOCIN vinkit
  • Renkaan laakeri Volvo v70 bw vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka tehdä omatekoinen vaahdotin | AUTODOCin vinkit