Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VOLVO V70 III (135) T4, VOLVO V70 III (135) T5, VOLVO V70 III (135) D3 / D4, VOLVO V70 III (135) 1.6 DRIVe / D2, VOLVO V70 III (135) D5, VOLVO V70 III (135) 3.2, VOLVO V70 III (135) T4F, VOLVO V70 III (135) 2.5 T, VOLVO V70 III (135) 2.4 D, VOLVO V70 III (135) D5, VOLVO V70 III (135) 2.0, VOLVO V70 III (135) 3.2, VOLVO V70 III (135) 2.0 D, VOLVO V70 III (135) 2.5 T FlexiFuel, VOLVO V70 III (135) 2.4 D, VOLVO V70 III (135) 2.5 T FlexiFuel, VOLVO V70 III (135) D5, VOLVO V70 III (135) 1.6 D, VOLVO V70 III (135) 2.5 T, VOLVO V70 III (135) 2.0 T Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa taakse pyöränlaakerit VOLVO V70 BW -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa pyöränlaakerit taakse Volvo V70 BW-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit V70 III (135) -malliin ja muihin VOLVO-malleihin
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – Volvo V70 BW. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Yleispuhdistussuihke
Jarrunpuhdistusaine
Keraaminen tahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 15
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 15
Torx-kärkihylsy T25
Torx-kärkihylsy T50
Torx-kärkihylsy T55
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Vasara
Iskutaltta
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – Volvo V70 BW. AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä Volvo V70 BW autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: pyöränlaakerit – Volvo V70 BW. Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VOLVO V70 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyöränpultteja. Käytä vannehylsyä nro 19. Käytä kierreleuan väännintä.
  2. Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Nosta autoa.
    AUTODOC suosittelee:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
  3. Vaihe 4
    VOLVO V70 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Volvo V70 BW. Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VOLVO V70 -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VOLVO V70 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä irti jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 15. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto VOLVO V70 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota kiinnitysruuvit.
  8. Vaihe 9
    VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota jarrusatula.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Volvo V70 BW. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit VOLVO V70 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota jarrupalat.
  10. Vaihe 11
    VOLVO V70 Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VOLVO V70 -autoon
    Kierrä irti jarrusatulan pitimen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 13
    VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota kiinnitysruuvit.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VOLVO V70 -autoon - vinkkejä
    Irrota jarrusatulan pidin.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista jarrulevyn kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: VOLVO V70 III (135) 2.4 D5 2021 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Kierrä jarrulevyn kiinnikkeet irti. Käytä Torx-avainta T50. Käytä iskutalttaa. Käytä vasaraa.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VOLVO V70 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota kiinnityspultti.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota jarrulevy.
  18. Vaihe 19
    VOLVO V70 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista pyörännavan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VOLVO V70 -autoon
    Puhdista ABS-anturin kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Kierrä irti ABS-anturin kiinnike. Käytä Torx-avainta T25. Käytä kiintolenkkiavainta.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VOLVO V70 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota ABS-anturi.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto VOLVO V70 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota kiinnityspultti.
  23. Vaihe 24
    VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista pyörännavan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit VOLVO V70 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kierrä pyörännavan kiinnikkeet irti. Käytä Torx-avainta T55. Käytä kiintolenkkiavainta.
  25. Vaihe 26
    VOLVO V70 Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota kiinnitysruuvit.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VOLVO V70 -autoon
    Irrota navan laakerin kanssa, sillä ne on tehty kokoonpanossa.
  27. Vaihe 28
    VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota jarrukilpi.
  28. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VOLVO V70 -autoon - vinkkejä
    Puhdista pyörännavan asennuskohta. Käytä teräsharjaa.
  29. Vaihe 30
    Vaiheittaiset suositukset VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna jarrukilpi paikoilleen.
  30. Vaihe 31
    Tee se itse -vaihto: VOLVO V70 III (135) 2.4 D5 2021 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Asenna uusi pyörännapa yhdessä laakerin kanssa.
  31. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VOLVO V70 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna kiinnityspultit.
  32. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa VOLVO V70 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kiristä pyörännavan kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T55. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 110 Nm vääntömomentilla.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat VOLVO V70 III (BW, 135) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VOLVO V70 III (135) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VOLVO V70 III (135) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
VOLVO V70 III (135) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri VOLVO V70 III (135) 2.4 D5 - vaihto nõuanded
    Kuinka korjata vaurioitunut kierre | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Volvo v70 bw 2.0 D3 / D4 - vaihtovinkit
    Moottorin jäähdytystuulettimen vaihto | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VOLVO V70 III (135) 2.4 D Takapyörän laakeri vaihto-opas
    5 yleisintä virhettä moottoritilassa työskenneltäessä | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Volvo v70 bw vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka vaihtaa jousitus BMW E30 Turboon | SUPERCAR AUTODOC