Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MERCEDES-BENZ VITO Bussi (W639) 111 CDI (639.701, 639.703, 639.705), MERCEDES-BENZ VITO Bussi (W639) 111 CDI 4x4 (639.701, 639.703, 639.705), MERCEDES-BENZ VITO Bussi (W639) 115 CDI 4x4 (639.701, 639.705), MERCEDES-BENZ VITO Bussi (W639) 119 (639.701, 639.703, 639.705), MERCEDES-BENZ VITO Bussi (W639) 122 (639.701, 639.703, 639.705), MERCEDES-BENZ VITO Bussi (W639) 109 CDI (639.701), MERCEDES-BENZ VITO Bussi (W639) 123 (639.701), MERCEDES-BENZ VITO Bussi (W639) 109 CDI (639.701, 639.703), MERCEDES-BENZ VITO Bussi (W639) 109 CDI 4x4 (639.701), MERCEDES-BENZ VITO Bussi (W639) 126 (639.701, 639.703, 639.705), MERCEDES-BENZ VITO Bussi (W639) 111 CDI (639.701, 639.703, 639.705), MERCEDES-BENZ VITO Bussi (W639) 120 CDI (639.701, 639.703, 639.705) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etujousi MERCEDES VITO W639 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa jousi eteen Mercedes Vito W639-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Jousi VITO Bussi (W639) -malliin ja muihin MERCEDES-BENZ-malleihin
Kuinka vaihtaa Jousi (auton jousitus) Mercedes Vito W639 115 CDI (639.701, 639.703, 639.705) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Jousi (auton jousitus)
Kuinka vaihtaa Lisäjousi Mercedes Vito W639 115 CDI (639.701, 639.703, 639.705) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Lisäjousi
Kuinka vaihtaa Kierrejousen välikumi Mercedes Vito W639 115 CDI (639.701, 639.703, 639.705) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Kierrejousen välikumi
Työkalut
Vaihto: jousi – Mercedes Vito W639. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Torx-kärkihylsy T25
Yhdistelmäavain nro 21
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 20
Hylsyavain nro 21
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Korvakiinnikepihdit
Sorkkarauta
Hydraulinen kierrejousipuristin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: jousi – Mercedes Vito W639. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
  • Molemmat etujousituksen kierrejouset täytyy vaihtaa samaan aikaan.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla etujousituksen vasemmalle ja oikealle kierrejouselle.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: jousi – Mercedes Vito W639. Suorita seuraavat vaiheet:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ VITO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    MERCEDES-BENZ VITO Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ VITO -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Mercedes Vito W639
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ VITO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto MERCEDES-BENZ VITO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  8. Vaihe 9
    MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota jarruletku iskunvaimentimesta. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi MERCEDES-BENZ VITO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota ABS-anturin johtosarja iskunvaimentimen pidikkeestä. Irrota jarrupalojen kulumistunnistimen johdon kiinnike joustintuesta.
  10. Vaihe 11
    Irrota ABS-anturin johdot.
    Vaihe 12
    MERCEDES-BENZ VITO Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ VITO -autoon
    Kierrä joustintuen olka-akseliin yhdistävät kiinnikkeet irti. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 14
    MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota kiinnitysruuvit.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ VITO -autoon - vinkkejä
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi-osien tee se itse -vaihtoon
    Laske autoa.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ VITO Bussi (W639) 111 CDI (639.701, 639.703, 639.705) 2017 -auton Jousi - online-opas
    Avaa konepelti.
  16. Vaihe 18
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ VITO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kierrä irti konepellin säleikön kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T25. Käytä kiintolenkkiavainta.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota muovisen konepellin ritilän kiinnikkeet. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä. Käytä korvakiinnikepihtejä.
  18. Vaihe 21
    MERCEDES-BENZ VITO Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa tyylilasinpyyhkimien varsien kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  19. Vaihe 22
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ VITO -autoon
    Irrota pyyhkimien varret.
  20. Vaihe 23
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota tuulilasinpesulaitteen letku.
  21. Vaihe 24
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ VITO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Nosta sitä ylös ja irrota tuulilasin ritilä. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  22. Vaihe 25
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto MERCEDES-BENZ VITO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita sisäilmansuodattimen kannatin. Käytä Torx-avainta T25. Käytä kiintolenkkiavainta.
  23. Vaihe 26
    MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota konepellin alempi muovinen ritilä.
  24. Vaihe 27
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi MERCEDES-BENZ VITO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota tuulilasinpesulaitteen letku.
  25. Vaihe 28
    MERCEDES-BENZ VITO Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kierrä irti tuulilasinpyyhkimen mekanismin paneelin kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  26. Vaihe 29
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ VITO -autoon
    Poista paneeli, joka on yhdistetty tuulilasinpyyhkimen mekanismiin.
  27. Vaihe 30
    MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota pyyhkimen moottorin liitin. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  28. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ VITO -autoon - vinkkejä
    Poista joustintuen yläkansi. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  29. Vaihe 32
    Puhdista joustintuen kiinnityksen ylempi kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 33
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Vaihto: jousi – Mercedes Vito W639. AUTODOC suosittelee:
    Välttääksesi loukkaantumiset pidä joustintuesta kiinni, kun irrotat kiinnityyspultteja.
  30. Vaihe 34
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ VITO Bussi (W639) 111 CDI (639.701, 639.703, 639.705) 2017 -auton Jousi - online-opas
    Irroita joustintuki.
  31. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ VITO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: jousi – Mercedes Vito W639. Vinkki:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  32. Vaihe 36
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Purista jousi.
  33. Vaihe 37
    MERCEDES-BENZ VITO Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Käsittele jousijalka. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  34. Vaihe 38
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ VITO -autoon
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä hylsyä nro 20. Käytä kiintolenkkiavainta.
  35. Vaihe 39
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Poista iskunvaimentimen kiinnike, pölysuoja ja joustonrajoitin. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jousi – Mercedes Vito W639. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  36. Vaihe 40
    Vapauta kierrejousi.
    Vaihe 41
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ VITO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita jousi.
  37. Vaihe 42
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto MERCEDES-BENZ VITO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  38. Vaihe 43
    Purista jousi.
    Vaihe 44
    MERCEDES-BENZ VITO -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna kiinnike, suojakumi ja joustonrajoitin iskunvaimentimeen.
  39. Vaihe 45
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi MERCEDES-BENZ VITO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä hylsyä nro 20. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 56 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: jousi – Mercedes Vito W639. Ammattilaiset suosittelevat:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  40. Vaihe 46
    Lopeta jousen painaminen.
    Vaihe 47
    Poista asennettu joustintuki.
    Vaihe 48
    MERCEDES-BENZ VITO Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MERCEDES-BENZ VITO Bussi (W639) Jousi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MERCEDES-BENZ VITO Bussi (W639) Jousi vaihtaminen - online-opas
MERCEDES-BENZ VITO Bussi (W639) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jouset MERCEDES-BENZ VITO Bussi (W639) 111 CDI (639.701, 639.703, 639.705) - vaihto nõuanded
    Tee se itse -auton äänieristys | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Kierrejouset Mercedes Vito W639 115 CDI (639.701, 639.703, 639.705) - vaihtovinkit
    Kuinka korjata puskuri itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MERCEDES-BENZ VITO Bussi (W639) 113 CDI (639.701, 639.703, 639.705) Takajouset & etujouset vaihto-opas
    Jarrusatuloiden kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Etujouset & takajouset Mercedes Vito W639 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    TOP 4 tuotetta auton puhdistamiseen | AUTODOCin vinkit