Vastuuvapaus
Kuinka vaihtaa jousi autoon
latauskertaa:
509
Katselukertoja:
3725
Kuinka vaihtaa kierrejousi autoon [AUTODOC-OHJEVIDEO]


Kierreleuan väännin
Vannehylsy
Voimahylsy
hydraulinen kierrejousipuristin
Jousijalkapuristin
Tunkki
Kierrejousipuristin
Huomio!
- Auton varustetasosta riippuen voidaan asentaa erilaisia kierrejousia
- Niiden jäykkyys riippuu kierteiden lukumäärästä ja jousen halkaisijasta
- Jouset ovat jatkuvasti kuormitettuina, minkä vuoksi ne menettävät ominaisuuksiaan ajan myötä
- Jousiin kohdistuva liiallinen paine ja korroosio voivat aiheuttaa jousien kierteiden katkeamisen
- 1.
Tutustu ennen työn aloittamista jousituksen rakenteeseenTärkeää!Jousi voi olla erillinen komponentti tai osa joustintukeaErikseen asennettavat jouset voidaan asentaa yhdystukiakselistoon (akselipalkkiin) tai erillisjousitukseenJälkimmäisessä tapauksessa jousituksen tukivarsi on jousikuormitettu - 2.
Akselipalkkia on ensin nostettava hieman ylöspäin, koska iskunvaimennin rajoittaa jousen liikettä. Jousitusta on myös tunkattava ylös helojen repeämisen estämiseksi - 3.
Jos haluat irrottaa jousen yhdystukiakselistosta, irrota alemman iskunvaimentimen kiinnikkeet - 4.
Varmista ennen töiden aloittamista, että kaikki anturit ja johdot on irrotettu jousituksesta - 5.
Tarkasta kiinnikkeet ja vaihda ne tarvittaessaHuomio!Jos ne ovat kuluneet, kuulet vinkuvan äänen jousien toimiessa - 6.
Puhdista asennuskohdat auton korilla ja jousituksen osissa - 7.
Kierrä kiinni kiinnikkeet, joilla iskunvaimentimet ovat kiinni jousituksessa, kuitenkaan kiristämättä niitäAUTODOC suosittelee:Kiristä kiinnikkeet vasta sitten, kun olet nostanut akselipalkin sen normaaliin asentoonNormaaliasennossa jousitus kannattelee alaslasketun auton painoaKäytä autonvalmistajan suosittelemaa kiristysmomenttia - 8.
Tässä tapauksessa tunkkaa ensin jousituksen tukivartta hieman ylös ja löysää kiinnikkeet - 9.
Jos siihen kuuluu camber-pultteja, tee niistä merkinnät. Voit käyttää niitä vertailukohtina, kun asennat kiinnikkeet takaisin paikoilleen - 10.
Nosta jousituksen tukivartta hieman jousen toiminnan kompensoimiseksi - 11.
Löysää kaikki jousituksen tukivarren kiinnikkeet kiertämättä niitä kokonaan irtiTärkeää!Tämä on tarpeen, jotta helat eivät vaurioidu, kun tukivarsi vedetään sivuun - 12.
Poista jousitusvarren toisella puolella oleva kiinnike ja laske varsi alas samalla kun lasket vaihteistonostinta - 13.
Varmista, että jousi on täysin vapautunut, ja poista se sitten - 14.
Puhdista asennuskohta ja asenna uusi jousi. - 15.
Kokoa kaikki osat takaisin käänteisessä järjestyksessäHuomio!Suuren jousivoiman vuoksi on olemassa vaara, että ylös tunkattu osa liikkuu pois paikaltaanTämän välttämiseksi se on kiinnitettävä tukevasti - 16.
Asenna kiinnikkeet merkintöjen mukaisesti - 17.
Nosta jousituksen tukivarsi ylös niin, että helat asettuvat normaaliin asentoonsa, ja kiristä kiinnikkeetHuomio!Joustintuki voidaan asentaa joko etu- tai taka-akselilleSe on poistettava, jotta jousi voidaan vaihtaa
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 2
Aktivoi henkilökohtainen apulaisesi auton huoltoon!
Seuraa kuluja, hallinnoi huoltotietoja, aikatauluta vaihdot ja paljon muuta.
Jousitus / Vaimennus: Suositut huolto-oppaat
Parhaat korjausohjeet
Aika vaihtaa osia? Saat vielä parempia tarjouksia sovelluksessamme.

SCAN ME





































