Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 200 Kompressor (209.442), MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 240 (209.461), MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 320 (209.465), MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 500 (209.475), MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 55 AMG (209.476), MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 350 (209.456), MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 280 (209.454), MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 63 AMG (209.477), MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 320 CDI (209.420), MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 200 Kompressor (209.441), MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 500 (209.472) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Jousijalan Tukilaakeri CLK Cabriolet (A209) -malliin ja muihin MERCEDES-BENZ-malleihin
Työkalut
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – MERCEDES-BENZ CLK Convertible (A209). Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 21
Kuusiokolokärki nro H6.
Kuusiokolokärki nro H7.
Kuusiokolokärki nro H12.
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 19
Hylsyavain nro 21
14Х2.5 mm iskunvaimentimen mutterin hylsy
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Sivuleikkurit
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – MERCEDES-BENZ CLK Convertible (A209). AUTODOCin vinkki:
  • Etujousituksen oikean ja vasemman joustintuen laakerit vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki etujoustintukien kiinnikkeet täytyy vaihtaa samanaikaisesti.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – MERCEDES-BENZ CLK Convertible (A209). Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri MERCEDES-BENZ CLK -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  2. Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ CLK -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  3. Vaihe 5
    MERCEDES-BENZ CLK Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Tue pyörät kiiloilla.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse MERCEDES-BENZ CLK -autoon
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  5. Vaihe 7
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 8
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ CLK -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. MERCEDES-BENZ CLK Convertible (A209)
  6. Vaihe 9
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri MERCEDES-BENZ CLK -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota pyörä.
  7. Vaihe 10
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto MERCEDES-BENZ CLK -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  8. Vaihe 11
    MERCEDES-BENZ CLK -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 12
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri MERCEDES-BENZ CLK -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  10. Vaihe 13
    MERCEDES-BENZ CLK Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarruletkun pidike. Käytä pihtejä.
  11. Vaihe 14
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse MERCEDES-BENZ CLK -autoon
    Irroita ABS-anturin johdot.
  12. Vaihe 15
    MERCEDES-BENZ CLK -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarrupalan kulumanilmaisimen kaapeli.
  13. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri MERCEDES-BENZ CLK -autoon - vinkkejä
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ CLK -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Kierrä joustintuen olka-akseliin yhdistävä ylempi kiinnike irti. Käytä kuusiokoloavainta nro H12. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä kierreleuan väännintä.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 200 1.8 Kompressor (209.441) 2009 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri MERCEDES-BENZ CLK -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kierrä joustintuen olka-akseliin yhdistävät kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kierreleuan väännintä.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ CLK -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota kiinnitysruuvit.
  18. Vaihe 21
    MERCEDES-BENZ CLK Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä sorkkarautaa.
  19. Vaihe 22
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse MERCEDES-BENZ CLK -autoon
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  20. Vaihe 23
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ CLK -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota kiinnityspultti.
  21. Vaihe 24
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri MERCEDES-BENZ CLK -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä sorkkarautaa.
  22. Vaihe 25
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto MERCEDES-BENZ CLK -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. MERCEDES-BENZ CLK Convertible (A209)
  23. Vaihe 26
    MERCEDES-BENZ CLK -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita joustintuki.
  24. Vaihe 27
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri MERCEDES-BENZ CLK -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – MERCEDES-BENZ CLK Convertible (A209). Ammattilaiset suosittelevat:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  25. Vaihe 28
    MERCEDES-BENZ CLK Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Purista jousi.
  26. Vaihe 29
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse MERCEDES-BENZ CLK -autoon
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  27. Vaihe 30
    MERCEDES-BENZ CLK -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä 14Х2.5 mm iskunvaimentimen mutterin hylsyä. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  28. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri MERCEDES-BENZ CLK -autoon - vinkkejä
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – MERCEDES-BENZ CLK Convertible (A209). Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  29. Vaihe 32
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ CLK -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Käsittele ylempi jousijalan tukilaakeri. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  30. Vaihe 33
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 200 1.8 Kompressor (209.441) 2009 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Asenna uusi iskunvaimentimen yläpäänlaakeri paikoilleen.
  31. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri MERCEDES-BENZ CLK -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä 14Х2.5 mm iskunvaimentimen mutterin hylsyä. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 20 Nm vääntömomentilla.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – MERCEDES-BENZ CLK Convertible (A209). Varmista, että suodatinelementti on asetettu oikein. Vältä vääntymistä.
  32. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ CLK -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käsittele jousijalka. Käytä kuparitahnaa.
  33. Vaihe 36
    MERCEDES-BENZ CLK Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Lopeta jousen painaminen.
  34. Vaihe 37
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse MERCEDES-BENZ CLK -autoon
    Poista asennettu joustintuki.
  35. Vaihe 38
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ CLK -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Käsittele joustintuen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  36. Vaihe 39
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri MERCEDES-BENZ CLK -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
  37. Vaihe 40
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto MERCEDES-BENZ CLK -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kiinnitä iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnikkeet. Älä kiristä sitä.
    AUTODOC suosittelee:
    MERCEDES-BENZ CLK Convertible (A209) – Vammojen välttämiseksi pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) Jousijalan Tukilaakeri itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) Jousijalan Tukilaakeri vaihtaminen - online-opas
MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 200 1.8 Kompressor (209.441) - vaihto nõuanded
    Miten ja miksi tarkistaa öljyt | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarin yläpään laakeri Mercedes A209 CLK 200 1.8 Kompressor (209.442) - vaihtovinkit
    Kuinka maalata auto spraypullolla | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MERCEDES-BENZ CLK Cabriolet (A209) CLK 320 3.2 (209.465) Iskarin yläpää vaihto-opas
    Kuinka kiillottaa vanha moottorikoppa kiiltäväksi | AUTODOCin vinkit
  • Kääntölaakeri Mercedes A209 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 autovinkkiä talvipäivän varalle | AUTODOCin vinkit